Ik was om eerlijk te zijn een beetje verbaasd dat e-bay me naar een britse zaak leidde.... Had chinees, taiwannees of iets in die buurt verwacht....die zijn blijkbaar nogal schaars
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik was om eerlijk te zijn een beetje verbaasd dat e-bay me naar een britse zaak leidde.... Had chinees, taiwannees of iets in die buurt verwacht....die zijn blijkbaar nogal schaars
en die morris ken ik inderdaad ook wel.naderhand gezien.
Cool!en zij hebben dus ook ontstekingen met rechte kap.. en reserve setjes als vervanging.
Neuh… Om heel eerlijk te zijn, vertrouw ik hun conversies niet zo heel erg. Reden is dat ik in hun "testvideo's" dingen zie die ik prima kan repliceren zonder een goed lopende motor te hebben... En hun conversie voor de ASP 52 is ERG duur (114 pond voor de complete set, wat betekent dat je ongeveer 50 pond neertelt voor een simpel aluminium beugeltje en een simpele ring), en bevat geen aangepaste carburateur, terwijl ik 100% zeker ben, dat dat geen echt bruikbare motor oplevert. En zo nog wel wat kleinigheidjes.ze hebben zelf een onderdeel op de site met methanol/benzine conversies..
Vermoedelijk wordt jij heel erg vrolijk daar![]()
Volgens mij kloppen die getallen niet helemaal. Want dat zou maar nét aan 1,2 pk zijn, en volgens mij moet die Saito toch echt ruim boven de 1,5 pk uit komen. Eerder richting de 2 pk.Nu zit er een 15x8 op, draait +/- 7800 rpm (uit mijn hoofd, laatste keer dat ik de meter erop had was een stevig tijdje
Klopt... voor de grotere motoren kun je de kit met carb kopen. Voor de kleinere (tot en met de .90 als ik het goed heb) niet. Geeft niks, maar je moet daar eerlijk over zijn, want zoals je in de eerste video uit mijn vorige post kunt zien, is het reuze simpel om een filmpje te maken van een motor die goed LIJKT te lopen, maar eenmaal op een vliegtuig, heel erg teleurstellende resultaten geeft. Daarnaast is "een walbro er op keilen" geen zaligmakende oplossing. Meestal, maar lang niet altijd.Ik zat gister toevallig ook ff op de site te kijken, ze hebben dus wel ombouwsetjes met een andere carb erin.
Probeer in plaats van een 15 x 8 eens een 16 x 7... Goed kans dat langzaam vliegen beter wil, en verticaal ook.gaat nu een stuk beter. Hij kan nu opeens langzaam vliegen zonder vervelende nukken.... ....het is een dubbeldekker, die gaan toch niet hard.
boven halfgas zie je toch geen merkbaar snelheidsverschil meer in dat ding.
Omdat zo'n ding met voldoende Nitro en een lichte prop zoals een MasterAirscrew zomaar 13,5K of hoger loopt, en dan ook tegen de 4,5~5 kilo trekkracht produceert, denk ik....ik snap zowieso niet hoe men dat ding vroeger op een .60 met een 12x6 van toendertijd de lucht in kreeg...
Het is serieus rustig in de heli hoek...
is het werkelijk zo rustig in heli land?
of zijn de helivliegers gewoon in winterslaap![]()