Verzameltopic Walkera CP helicopters

Ik ben morgen gewoon online na een uur of 2... Ja die dongle. Geduld hebben. Want dat simmen is wel leuk hoor. Kan ik kijken hoe je steeds crashed :mrgreen:

Zijn er trouwens hier meer mensen met Phoenix? Voor een online Walkera piloten vliegmeeting?

Dat lijkt me echt leuk maar ik heb wel een phoenix maar kan er niet mee online.....
Je snap t al?;)

Maar er word aan gewerkt!:D

Rimo, we zijn allemaal eens begonnen en toen dachten we precies zoals jij nu denkt.

We zijn allemaal wel geholpen denk ik!
Meestal geef ik als advies aan een beginnend helivliegers; zoek iemand op die er al verstand van heeft en ga samen met hem/haar leren vliegen.
Zo ben ik ook geholpen en het is fijn als je iemand kan helpen.

Jij hebt nu iemand gevonden die je gaat helpen!

Dat is het mooie van een groep als deze,jullie zijn zeer behulpzaam en begrijpen dus ook hoe het is om een beginner te zijn,want het is best lastig allemaal.
Ooit, als ik het onder de knie heb heb hoop ik ook andere mensen te mogen helpen al zal dat wel even gaan duren.Ik heb niemand in de buurt die mij kan helpen maar het mooie van internet en het forum is dat je hulp kunt krijgen op afstand,erg handig en dat helpt mij enorm.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben morgen gewoon online na een uur of 2... Ja die dongle. Geduld hebben. Want dat simmen is wel leuk hoor. Kan ik kijken hoe je steeds crashed :mrgreen:

Zijn er trouwens hier meer mensen met Phoenix? Voor een online Walkera piloten vliegmeeting?

Je bedoeld neem ik aan morgenavond nadat de gezinstaken vervuld zijn ;)
Wacht jij maar,het zal je verbazen hoe ik die heli in de sim gewoon weg vlieg hahaah

Soms moet je er iets voor over hebben;)

Zelf woon ik in Zierikzee en m'n vliegmaatje die me veel geleerd heeft en later samen dingen zijn gaan ontdekken, woont in Waddinxveen...
Is ong 85km enkele reis!
Ging er in het begin ong 2x tot 3x per maand heen.

Maar het gaat goed komen, let maar op! Over een jaar praat jij heel anders!:)

Dus ik was online geholpen met simmen en de mcpx. Toen een Hk450GT kit gekocht en sleutelen. Ook online hulp gehad van mijn forumvriend, inmiddels gewone vriend en andere leden. Ik stond op het punt om naar Suriname te gaan. De HK450 was nog niet af. Ik liep ook tegen afsteldingen aan. Gezien de fysieke afstand (230 km) hebben we toen besloten dat ik de 450 op zou sturen. Dat is gebeurd. Mijn forumvriend heeft de boel afgerond en ingevlogen en weer terug gestuurd. Hij kwam aan 1 dag voor ik zou vertrekken. Wat doe je dan. Ik was bloednerveus. Kreeg via chat een extra push om het gewoon te proberen en zo vloog ik de allereerste keer heel even mijn nieuwe 450.. Inclusief kruis uiteraard toen nog :)

Soms moet je er iets voor over hebben;)

Zelf woon ik in Zierikzee en m'n vliegmaatje die me veel geleerd heeft en later samen dingen zijn gaan ontdekken, woont in Waddinxveen...
Is ong 85km enkele reis!
Ging er in het begin ong 2x tot 3x per maand heen.

Maar het gaat goed komen, let maar op! Over een jaar praat jij heel anders!:)

Grappig om te lezen want jouw vliegmaatje in Waddinxveen woont hier vlakbij hahaha
Ik woon in Schoonhoven en dat is 20 minuten bij Waddinxveen vandaag,mijn schoonfamilie woont daar ook allemaal.

Dus ik was online geholpen met simmen en de mcpx. Toen een Hk450GT kit gekocht en sleutelen. Ook online hulp gehad van mijn forumvriend, inmiddels gewone vriend en andere leden. Ik stond op het punt om naar Suriname te gaan. De HK450 was nog niet af. Ik liep ook tegen afsteldingen aan. Gezien de fysieke afstand (230 km) hebben we toen besloten dat ik de 450 op zou sturen. Dat is gebeurd. Mijn forumvriend heeft de boel afgerond en ingevlogen en weer terug gestuurd. Hij kwam aan 1 dag voor ik zou vertrekken. Wat doe je dan. Ik was bloednerveus. Kreeg via chat een extra push om het gewoon te proberen en zo vloog ik de allereerste keer heel even mijn nieuwe 450.. Inclusief kruis uiteraard toen nog :)

Mooi verhaal om te lezen dat jij goed bent geholpen in het begin.
Zo zie je maar,iedereen helpt elkaar en dat is denk ik ook het mooie van deze hobby want het is denk ik niet zo'n hele grote groep die heli's vliegen.

Dit was een van mijn eerste vluchtjes met m'n toen 2e hands aangeschafte KDS450SV.

Ook met knikkende knieen maar ook trots dat ik hem weer heel mee naar huis nam!:D

Mag hopen dat dit niet je allereerste ervaring met een cp was want dan vloog je al lekker heen en weer. Ik heb zeker een half jaar in het hover stadium gezeten voor ik de tail wat durfde weg te draaien naar side.. Dan heb ik het over de grote heli's dan uiteraard.

Nou als we dan een paar mensen bij elkaar hebben gaan we potje Phoenixen op een mooi strand of in de bossen..

Mag hopen dat dit niet je allereerste ervaring met een cp was want dan vloog je al lekker heen en weer. Ik heb zeker een half jaar in het hover stadium gezeten voor ik de tail wat durfde weg te draaien naar side.. Dan heb ik het over de grote heli's dan uiteraard.

Dit was niet m'n eerste vlucht met een CP heli.
Ben begonnen in maart 2011 met een Honeybee FP van E-sky, later heb ik een honeybee CP3 erbij gehaald maar met E-sky was het een drama:mad:

In juli 2011 kocht ik een KDS450SV-Pro en ong en maand later die 2e hands KDS450SV van het filmpje.

Heb veel geleerd van m'n vliegmaatje en omdat ik toen 2 heli's had en maar een soort spares gaat de angst om te crashen snel weg. en dan durf je dus meer
Prakte ik er eentje kon ik zo de 2e pakken en weer vliegen;)

Back