Verzameltopic Walkera CP helicopters

We weten nu in ieder geval dat ie het doet en dat de swashplate de juiste kanten op beweegt. Wel zo prettig. Throttle hold nog even activeren trouwens. Die zetten ze in China standaard niet aan.

En nog mooier is het voor het eerst optoeren van een grote heli als de Super CP en uiteraard de hobby bevalt :p

We weten nu in ieder geval dat ie het doet en dat de swashplate de juiste kanten op beweegt. Wel zo prettig. Throttle hold nog even activeren trouwens. Die zetten ze in China standaard niet aan.

Ben wel blij dat we weten dat hij het doet.
Ik zal morgen even de handleiding erbij pakken hoe ik throttle hold moet activeren.
Is dat om ze zorgen dat er geen gas gegeven wordt als ik de zender aanzet?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja throttle hold actief wil zeggen dat je een schakelaar op de zender hebt waarmee je direkt de motor uit zet. In normal mode waarin je eerst zult gaan vliegen is dat minder relevant want gas dicht is motor uit. Echter in idle up is dat niet zo. Dan draait de motor constant ook als je gas dicht is. De linkerstick doet dan alleen nog pitch zeg maar simpel uitgelegd. Als je dan dreigt te crashen moet je de schakelaar omzetten om schade te voorkomen anders gaat ie al draaiend het gras is.
Nu is het zo dat je dit niet gelijk nodig hebt maar je moet wel al aan de functie wennen. Niet alleen voor wanneer je een keer in idle up gaat vliegen maar ook voor je eigen veiligheid later bij grote helicopters. Dan wil je niet dat als je per ongeluk het gas aanraakt hij begint te draaien.

Ja throttle hold actief wil zeggen dat je een schakelaar op de zender hebt waarmee je direkt de motor uit zet. In normal mode waarin je eerst zult gaan vliegen is dat minder relevant want gas dicht is motor uit. Echter in idle up is dat niet zo. Dan draait de motor constant ook als je gas dicht is. De linkerstick doet dan alleen nog pitch zeg maar simpel uitgelegd. Als je dan dreigt te crashen moet je de schakelaar omzetten om schade te voorkomen anders gaat ie al draaiend het gras is.
Nu is het zo dat je dit niet gelijk nodig hebt maar je moet wel al aan de functie wennen. Niet alleen voor wanneer je een keer in idle up gaat vliegen maar ook voor je eigen veiligheid later bij grote helicopters. Dan wil je niet dat als je per ongeluk het gas aanraakt hij begint te draaien.

Goede uitleg weer,dank je.
Ik denk wel dat het me duidelijk begint te worden.
Eerst morgen kijken hoe ik die pdf handleiding van de devo 10 doorzoekbaar kan maken want dat is hij niet :confused:

Net even de blade blades geprobeerd op de mini :P hij heeft iets meer lift ha ha.....dit lukt me geen 2e keer denk ik

stuck.jpg

stuck2.jpg

Goede uitleg weer,dank je.
Ik denk wel dat het me duidelijk begint te worden.
Eerst morgen kijken hoe ik die pdf handleiding van de devo 10 doorzoekbaar kan maken want dat is hij niet :confused:

Pagina 29. Ik zie alleen dat default de rudder dr switch dan gebruikt wordt bij de Devo 10. Da's niet handig. Moeten we een andere switch voor gebruiken. We kijken wel even. Op de Devo 7 heb ik hem linksboven op de hold/trainer switch.

Pagina 29. Ik zie alleen dat default de rudder dr switch dan gebruikt wordt bij de Devo 10. Da's niet handig. Moeten we een andere switch voor gebruiken. We kijken wel even. Op de Devo 7 heb ik hem linksboven op de hold/trainer switch.

Is goed,ik weet zelf helemaal niet hoe en wat ik moet doen dus dan wacht ik wel even op jou ;)

Ah ik zie al waarom throttle hold default op rudder/dr zit.. Die knop zit op de plek waar je TH wilt hebben.. Nou daar komen we wel uit dan. Beetje vreemd tenzij ik iets mis in deze.. Niet onoverkomelijk overigens.

devo10-topairstage-561.JPG

Je bedoelt vreemd omdat het de rudder d/r schakelaar is?

Bij de Devo10 (denk alle Devo's) kan je kiezen welke schakelaar je gebruikt voor de TH en omdat een schakelaar bovenop de zender toch wel het makkelijkste is want daar zit je eigenlijk al bijna bij met je vinger als je de zender vast houd.

De rechts-boven schakelaar is de F-mode (flightmode-switch oftewel je idle-up schakelaar)
Dan is het het handigste om de schakelaar links boven (rudder d/r) te gebruiken als TH.
Zo heb ik het ook maar er zijn dus andere mogelijkheden.
De F-mode schakelaar heeft 3 standen (0, 1 en 2). Je kan ook de "0" als TH gebruiken en de "1" als normal, de "2" als idle.

Gaat het al een beetje duizelen, Rimo...?:D

Je moet de schakelaar nemen die jij het makkelijkste vind als je in een noodsituatie komt vind ik en dat is voor iedereen anders;)

Ja maar bij de Devo 10 is je meest logische knop dus de rudd/dr knop. En dat kan een knop zijn die je als beginner wellicht wilt gebruiken. De Devo 7 heeft op die plek gewoon echt een dedicated hold button die alleen dus voor TH en trainer is. DR doe je op andere knoppen. Nogmaals het is niet onoverkomelijk. Sterker nog het is geen probleem om Rimo gerust te stellen alleen vind ik het een vreemde keuze. Dat is dan op de DX6i uiteindelijk het beste geregeld. Maar daar zit je TH dan wel weer rechts.

Ja je kan de rudder d/r nodig hebben als beginner alhoewel ik vind dat je de ele d/r en ail d/r meer nodig kan hebben.
Maar ik ben het wel met je eens, het was veel makkelijker geweest dat ze een aparte schakelaar hadden gemaakt voor de TH want die heb je uiteindelijk altijd nodig:)

Zo zie je maar, er is geen zender perfect!;)

Ja op cyclic is handigste. En bij die kleintjes is de piro rate niet echt bijster snel dus kun je rudd/dr vergeten of rudd/dr gewoon vast in de zender zetten. Daarom is het ook niet onoverkomelijk. Viel me alleen op als een in mijn ogen wat vreemde keuze.

Back