Hallo Walkera heli piloten!!
Ik heb me vandaag een heuse walkera Micro CP heli opgehaald.Ben een blij man.
Was een tweedehandsje maar...........nog in zeer nette staat.
Hooguit 10 minuten gevlogen en Crashvrij volgens de vorige eigenaar.Ik geloof hem.
Met het beetje heli kennis en ervaring die ik heb het toestel met eigen handen mogen testvliegen en opgehaald.
Gisterenavond nog voordat de deal rond was gelijk bij HobbyCity 10 stuks Lipo Nano 1S 900Mah 25-40C packjes besteld voor deze kleine dame.
Er zit nu 1 stock Lipo packje bij van 850Mah.
Wat ben ik blij met deze heli.
Niet dat mijn Blade 130-X slecht vliegt, integendeel.
Maar een Blade 130-X wordt geen Walkera M120D01.Ha ha ha ha ha.
Ik zat al een langere tijd te azen op een heli als de Walkera M120D01 en eindelijk liep ik er gisteren bij toeval tegen aan.
Het toestel ook nog eens voor een hele nette prijs mogen overnemen en kan niet anders zeggen dan dat ik zeer content ben met dit kleine wonder.
Ik heb de laatste dagen wat moeten sleutelen aan mijn Blade 130-X ivm tail slijtage parts.
Het sleutelen aan de Blade 130 ervaar ik als lastig en niet iets wat ik voor mijn plezier doe.
Ik vind eerlijk gezegt de Blade 130 goed vliegen maar het sleutelgemak aan deze machine is knake met de pet op.
Maarja......wie ben ik.
Ik denk nu al te weten dat het sleutel gemak aan de Walkera M120D01 een stuk vriendelijker zal zijn en gaan.
Althans.........dat hoor ik van piloten die ermee vliegen.
Ook heeft deze Walkera M120D01 een heus Frame!
Inderdaad mijne dames en heren hiermee bedoel ik dus een ECHT carbon frame zoals de grotere Heli's hebben vanaf 250 size.
En niet zoals de meeste, zij het niet alle andere Micro CP/FP heli's een soort van Frameloos geheel met daarop de elektronika bevestigt.Waarbij het 'speelgoedgehalte wat meer naar voren komt'
Ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel.
Optisch gezien vind ik het gewoon super mooi als een heli een 'echt' Frame heeft.
En niet zoals de VD120D02 of Blade 130-X of Walkera Genius of Blade mcp-X of Blade Nano CP-X dat allemaal hebben als 'Frameloze' heli.
Ik denk overigens dat de Walkera M120D01 als enigste in haar soort een 'echt' frame heeft.
Al met al vind ik het 1 van de allermooiste Micro CP heli's en ondanks dat zij al onder de noemer 'oudje' bestempeld mag worden, ziet zij er qua model en figuur nog super gelikt uit.
Deze M120D01 ga ik eens flink uitkristaliseren.
Ken iemand die heeft er ook eentje en hij heeft de zijne behoorlijk ge-upgrade.
Heb het ook al zien vliegen en dat gaf een knake strak en super mooi vliegbeeld.
De beoogde Blade Nano CP-X heli die ik eigenlijk aan wilde schaffen heb ik voorlopig in de ijskast gezet.Ik steek die 140 euries die een Blade Nano CP-X kost liever in Upgrade Parts voor mijn Walkera M120D01.
Ik ga deze Walkera M120D01 eens een flink kans geven en kan haar ook nog eens mooi vergelijken met de Blade 130-X waar ik ook dagelijks mee rondfladder.
Mijn volgende stap is het halen van een beter instelbare Walkera zender.
Ik heb de Walkera Devo 8 of Devo 12 op het oog.
Beide zenders reeds in den handen mogen hebben van andere piloten die ermee werkten en beide zenders voelden erg goed aan.
Dat smaakt naar meer en de Spektrum DX8 zender die ik al een tijdje wilde als opvolger van mijn huidige Spektrum DX6i laat ik hierdoor mooi varen want die hoef ik niet meer.Ajoooo DX8...ha ha ha ha ha.
Wat hebben we toch een heerlijke super hobby.
En het allerleukste is dat als je eenmaal kunt vliegen met een heli je gewoonweg alles kunt en mag vliegen.
Zoveel lekkers in de Walkera Micro Heli's en ik zou er dolgraag nog een aantal andere Walkera Micro heli modellen aan toe willen voegen.
Kwestie van tijd zullen we maar zeggen.
Vr Gr E