Verzameltopic Walkera CP helicopters

Mini heeft kortere vliegtijd.. Hij is wel ietsiepietsie kleiner dat de Genius. Dus voor de woonkamer is de Mini misschien net even prettiger. Ze ontlopen elkaar nauwelijks verder.

een belangrijke reden was dat de Genius ook met WK RX i.p.v. DEVO RX leverbaar was.
ik heb een WK zender, en omdat ik het liefst m'n eigen zender wil gebruiken, was de keuze snel gemaakt :)
bovendien is dit m'n eerste micro CP.
ik kan daarna nog altijd, net als Chow, mini cp's gaan sparen :p

groet,
Hoogvlieger

Groot is leuk omdat het meer geweld geeft. Micro is op z'n eigen manier leuk. Je staat heel anders te vliegen en toch kun je bijna alles als met de grote heli's.. Maar tís meer relaxed.
Tip: Als je de Genius neemt heb je geen spares nodig in principe. Wat je wel even mee moet bestellen is canopy V2. Misschien zit die nu standaard in de doos. Zou kunnen maar de V1 versie was erg breekbaar. De V2 niet.

Hallo Walkera heli piloten!!
Ik heb me vandaag een heuse walkera Micro CP heli opgehaald.Ben een blij man.
Was een tweedehandsje maar...........nog in zeer nette staat.
Hooguit 10 minuten gevlogen en Crashvrij volgens de vorige eigenaar.Ik geloof hem.
Met het beetje heli kennis en ervaring die ik heb het toestel met eigen handen mogen testvliegen en opgehaald.
Gisterenavond nog voordat de deal rond was gelijk bij HobbyCity 10 stuks Lipo Nano 1S 900Mah 25-40C packjes besteld voor deze kleine dame.
Er zit nu 1 stock Lipo packje bij van 850Mah.
Wat ben ik blij met deze heli.
Niet dat mijn Blade 130-X slecht vliegt, integendeel.
Maar een Blade 130-X wordt geen Walkera M120D01.Ha ha ha ha ha.
Ik zat al een langere tijd te azen op een heli als de Walkera M120D01 en eindelijk liep ik er gisteren bij toeval tegen aan.
Het toestel ook nog eens voor een hele nette prijs mogen overnemen en kan niet anders zeggen dan dat ik zeer content ben met dit kleine wonder.

Ik heb de laatste dagen wat moeten sleutelen aan mijn Blade 130-X ivm tail slijtage parts.
Het sleutelen aan de Blade 130 ervaar ik als lastig en niet iets wat ik voor mijn plezier doe.
Ik vind eerlijk gezegt de Blade 130 goed vliegen maar het sleutelgemak aan deze machine is knake met de pet op.
Maarja......wie ben ik.
Ik denk nu al te weten dat het sleutel gemak aan de Walkera M120D01 een stuk vriendelijker zal zijn en gaan.
Althans.........dat hoor ik van piloten die ermee vliegen.
Ook heeft deze Walkera M120D01 een heus Frame!
Inderdaad mijne dames en heren hiermee bedoel ik dus een ECHT carbon frame zoals de grotere Heli's hebben vanaf 250 size.
En niet zoals de meeste, zij het niet alle andere Micro CP/FP heli's een soort van Frameloos geheel met daarop de elektronika bevestigt.Waarbij het 'speelgoedgehalte wat meer naar voren komt'
Ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel.
Optisch gezien vind ik het gewoon super mooi als een heli een 'echt' Frame heeft.
En niet zoals de VD120D02 of Blade 130-X of Walkera Genius of Blade mcp-X of Blade Nano CP-X dat allemaal hebben als 'Frameloze' heli.
Ik denk overigens dat de Walkera M120D01 als enigste in haar soort een 'echt' frame heeft.
Al met al vind ik het 1 van de allermooiste Micro CP heli's en ondanks dat zij al onder de noemer 'oudje' bestempeld mag worden, ziet zij er qua model en figuur nog super gelikt uit.
Deze M120D01 ga ik eens flink uitkristaliseren.
Ken iemand die heeft er ook eentje en hij heeft de zijne behoorlijk ge-upgrade.
Heb het ook al zien vliegen en dat gaf een knake strak en super mooi vliegbeeld.

De beoogde Blade Nano CP-X heli die ik eigenlijk aan wilde schaffen heb ik voorlopig in de ijskast gezet.Ik steek die 140 euries die een Blade Nano CP-X kost liever in Upgrade Parts voor mijn Walkera M120D01.
Ik ga deze Walkera M120D01 eens een flink kans geven en kan haar ook nog eens mooi vergelijken met de Blade 130-X waar ik ook dagelijks mee rondfladder.
Mijn volgende stap is het halen van een beter instelbare Walkera zender.
Ik heb de Walkera Devo 8 of Devo 12 op het oog.
Beide zenders reeds in den handen mogen hebben van andere piloten die ermee werkten en beide zenders voelden erg goed aan.
Dat smaakt naar meer en de Spektrum DX8 zender die ik al een tijdje wilde als opvolger van mijn huidige Spektrum DX6i laat ik hierdoor mooi varen want die hoef ik niet meer.Ajoooo DX8...ha ha ha ha ha.
Wat hebben we toch een heerlijke super hobby.
En het allerleukste is dat als je eenmaal kunt vliegen met een heli je gewoonweg alles kunt en mag vliegen.
Zoveel lekkers in de Walkera Micro Heli's en ik zou er dolgraag nog een aantal andere Walkera Micro heli modellen aan toe willen voegen.
Kwestie van tijd zullen we maar zeggen.
Vr Gr E

De M120 is best mooi maar super breekbaar en volgens mij is de RX niet Devo compatible..

Inderdaad: 95 euro.
Een wel hele nette prijs voor deze heli.
Oja, de heli is nog helemaal stock.
Dus met Walkera 2603 zender erbij.
Ja, ik weet dat het niet overhoudt met die zender en zelfs een 2801-Pro zou beter staan.
Maar........de hele set werd zo verkocht en ik heb de heli afgelopen avond al paar keer gevlogen.
Vliegt netjes maar behoeft nog wat tweaking.
Ga ik morgen eens goed de tijd voor nemen want het wordt toch bout weer met regen en wind.
Vr Gr E
Oja..........wat het Crashen ermee betreft.......
Ik heb met mijn Blade 130 dik 250 vluchten erop zitten.
99% daarvan zijn vluchtjes buiten die behoorlijk sportief zijn ingesteld.Noem het maar gerust 'knallen' met de heli.
Slechts 2 Crashes gehad waarvan o% schade.
Om het even aan te geven: ik Crash tegenwoordig erg weinig door stuurfouten.
Zit dus wel snor met die M120D01

Dacht ik al. Zit dus een WK ontvanger op. Werkt niet met Devo tenzij je een cube koopt of de ontvanger upgrade naar een Devo ontvanger..

Klopt en gelijk heb je.
Wist ik al van een vliegmaat van me op voorhand toen ik de heli nog niet had.
Ik ga die ontvanger/Gyro straks upgraden naar 6 assen en kost zestig euro.( is nu 3 assen)
Kan alleen nog niet kiezen tussen de Devo 8 of Devo 12 zender.
Vr Gr E

Zo handig ben ik niet Chow!!
Ik hou het bij eentje per keer.
De Devo 12 is erg mooi en heeft veel instellingsmogelijkheden.
De Devo 8 vind ik zelf iets fijner in de handen liggen.
Lastig die luxe keuzes.
Vr Gr E

Dunno, ik vlieg m'n Mini Protos straks gewoon op een 6 kanaals zender. Ik heb werkelijk geen idee waarom ik meer nodig heb met heli's.

Hallo allen.
Vanochtend vroeg uit de veren en begonnen met fijnafstellen van miene M120D01.
Vind dat altijd wel leuk werk om een heli zo strak mogelijk vliegend te krijgen.
Ik heb wat lopen draaien aan de potmeters op het bordje en de Swash bijgesteld.
Ook de stock Carbon Main Blades vervangen voor de stock Main Blades van miene Blade 130-X
De Main Blades verschillen iets in formaat,maar merk nauwelijks verschil in vlieggedrag.
Heb helaas nog maar 1 Lipo packje voor deze kleine dame, dus het is roeien met de (Lipo)riem die ik heb.
Over krap 2 weekjes komen er 10 stuks bij en dan kan ik doorvliegen.
Overigens........altijd leuk en interessant om te vergelijken en dan kan ik nu omdat ik de Blade 130-X goed vliegend heb en de Walkera M120D01 ook.
Het verschil is groot kan ik zeggen.
De staart van de Blade 130 was vanaf meet af aan nooit helemaal 100% strak en trillingsvrij geweest.
De staart van deze Walkera M120D01..........knake strak en trillingsvrij.
Hoe kan het!!!
Ook vliegt de M120D01 wat smoother als de Blade 130-X vind ik.Het geluid van de heli klinkt ook mooier en fijner.
En ben super blij met deze heli.
Genieten mannen.
Vr Gr E

Daarnet 8 minuten gehooverd met de M120D01 in de woonkamer.
Packie 1S 850Mah geladen en ging waarrempel 556Mah in terug!!!
Hoezo zuinig!!Echt vet.
Vr Gr E

Nou.........ondanks het telkens moeten laden van het enigste Lipo packje dat ik heb voor mijn M120D01 toch wel een aantal vluchtjes mogen maken deze ochtend.
Allemachtig zeg wat vliegt dat toestel fijn.
Dan gelijk erna de Blade 130 de lucht in.Pfoeeeeeee, dat is wel effe hele andere koek.Lichtelijk tril staartje, bakke herrie en mechanische geluidjes erbij.Nee, stukken minder prettig.Pas als je het zelf en eigenhandig kunt vergelijken kom je er dus achter.
Met alle respect: ben Godsblij toch geen 2e Blade 130 erbij gehaald te hebben.( was wel de insteek )
Daarom keek ik eerst de befaamde kat uit de boom en heb met de inmiddels dik 250 gemaakte Blade 130 vluchtjes een hele goede indruk gekregen.
De indruk dat ik niet meer zo snel een Blade Micro heli zou kopen.Oftewel...een Micro heli van Horizon Hobby.
Deze M120D02 vliegt echt super.
Die Walkera VD120D02V2 zou ik ook erg graag wensen.
Eerst een Devo zender erbij.Dan gaat het pas echt leuk worden vermoed ik.
Vr Gr E

Heren Walkera piloten.
Ik heb een vraagje.
Op voorhand al Gegoogelt maar kon er weinig over vinden.
Ik vlieg met Nine Eagles Main Blades op mijn Walkera M120D01.( die gebruikte ik ook op mijn Blade 130 en dat voldeed)
De Bladen zijn fijn en vind ze optisch mooier dan de stock zwarte Carbon Main Blades die bij de M120D01 zitten.
Mijn vraag aan jullie kenners is deze: welke super fijne Main Blades zullen het beste presteren op een Micro heli alszijnde de VD120D02S en de M120D01??
Ik kom telkens bij de stock versie uit, maar heb graag een paar knaken over voor super fijne Main Blades die maximaal presteren.
Wat en hoe doen jullie het met de Main Blades op jullie Micro CP heli's?
Hoor het graag.
Vr Gr Erwin

Back