Verzameltopic Walkera CP helicopters

Gewoon een ervaring van iemand met wat verschillende walkeras.

"I have just flown the 200 sized Master CP and I would think it is a better choice as a first CP than the V200D03. It flew quite well and had enough power for mild 3D and inverted flight. It was unscathed after 3 crashes over grass. I would imagine had that been the V200D03, a tail gear might have been stripped.

Still, the V120D02S beats it in terms of performance. The Master CP is alright for learning sports flying. If you want to learn 3D, I would say that a combination of the Mini CP and V120D02S is the best. "

Klopt. Als je van de drie er 2 mag kiezen dan heeft hij wellicht een punt. Maar waar hij in alle wijsheid niet naar kijkt is dat oriëntatie op grotere afstanden van je af en hoger dan je zelf een leermoment opzich is. Je kunt de wereld aan 3D vliegen met een Mini CP op 5 meter afstand van jezelf maar probeer datzelfde dan maar een keer te doen op 10 meter afstand en 3 keer zo hoog.
De Mini CP/Genius is prima om te oefenen. Die dingen zijn onbreekbaar. Je kunt die skills mooi toepassen op de 120. Maar je blijft in de buurt. En dat verschil mag je niet onderschatten. Een 200/250 is echt een slag groter dus die ga je verder weg vliegen en zeer zeker ook hoger. En hij kost 100 euro. Dus waar hebben we het over..

Lastig ook. Na de Master CP wil ik opnieuw naar een grote heli. Ben nog in dubio of ik wederom ga klooien aan de 450 kloon of dat ik het klooien oversla en een andere 450 koop. Ben het klooien even zat en wil vliegen..

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee dit was meer om een punt te maken dat deze meneer Kammerer met een rtf 450 van Blade meer kan dan veel hotemetoten die zweren bij de duurste spullen maar nog niet de koffer van Kammerer mogen dragen op een event. Dus je kunt kijken inderdaad naar een 450X of de nieuwe V450D01. Als Walkera zijn lijn doorzet is de nieuwe 450 aantrekkelijk maar de 450X heeft beastx en ik heb een DX6i zender. Dus ben vrij in mijn keuze. Of ik ga klooien met mijn kloon met als risico dat ik weer tijden aan het finetunen ben. En dat terwijl ik op dit moment gewoon heel veel wil vliegen en wat minder knutselen.

ik heb het geluk dat de grote heli al aanwezig is. want groot en weer een ander merk zou betekenen dat mijn echte zenders overbodig zouden worden. En voor mij zou blade niet een ramp zijn, want prik gewoon de DM8 in mijn Optic6 en dan vlieg ik ook DSM, of corona, of frysky, of..............:D

Ik ben vrij in de keuze van merken gelukkig. De Walkera 450 vind ik in de nieuwe versie aantrekkelijk ivm dezelfde gyro als de 120 en Master dus weet wat ik kan verwachten qua vlieggedrag. De Blade 450 heeft beastx aan boord. Is ook wat voor te zeggen. Maar we zien wel. Kan ook de hk450 fbl maken maar zit aan te hikken tegen weken finetunen. Heb daar gewoon even helemaal geen zin in. Wil elk moment dat het kan gewoon vliegen zonder veel sores aan m'n kop. En duur blijkt ook geen garantie. Er vallen regelmatig dure heli's uit de lucht de laatste tijd dus alles is relatief. En al zeker op mijn niveau.

Check David..

I flew another 4 packs today at the small soccer field that I normally fly. I flew my V120D02S side by side for comparison. There was a moderate wind today and the Master CP definitely handled it much better than the V120D02S and was more stable throughout. As far as the pitching up that I thought I saw yesterday, I am now almost it is the 6 axis gyro making a correction. I often had to apply down instead of up elevator to pull the heli through a turn. This is not as apparent with the 6 axis gyro on the V120D02S. With experience, you should be able to adjust to it quickly but some may not like it. It may be possible to be adjust this with the gyro sensitivity but I can accept it as it is at the moment.

The biggest surprise today was with the flips. I only did a few full flips yesterday but I managed to do many more today. They were much faster and tighter (more axial) than those done on the V120D02S and the Mini CP. I also saw what Tony mentioned where the flip seems to be faster at the end. I don’t think this is necessarily a bad thing for beginners because many crashes occur at the flip when the heli does not have enough power to pull through. The risk of that is increased if the flip rate is slow. So the 6 axis gyro on the Master CP is definitely different to that on the V120D02S.

Klopt wat ze zeggen omdat je op de 120 vaak bij moves de gyro (onbedoeld)overcompenseerd en daardoor eigenlijk een vertraging opbouwd, Het vreemde is inderdaad dat het verschillende gyros(of insteellingen moeten zijn).

Toen ik hem nl. heb laten vliegen door een echte 3D piloot werd dit al bevestigd dat je hem heel snel wil overcompenseren(en dat al automatisch doet) terwijl dit niet hoeft dus je moet al eigenlijk iets anders sturen op de 120 (bij 3D dan wel te verstaan).

Echter omdat ik geen 3D vlieg vind ik dit ook totaal onbelangrijk. En stabieler is niet gek hoe groter hoe stabieler.

Het is juist volkomen logisch dat een identieke gyro met identieke instellingen op een grotere heli anders reageert dan op een kleinere. De vraag is of je daar last van hebt. Ik begrijp uit het verhaal van Zadaw dat het meer een constatering is dan een probleem.

Dat wederom meer wind kunnen hebben ben ik trouwens wel blij mee..

Kabels binnen en de Devo 7 gelijk voorzien van de laatste 100 Mw firmware.. Super makkelijk..

img2012091200168.jpg

de eerste die een V450D01 aanschaft: vertel je ervaring met dit ding :thumbsup:

@chow: die update, hoe doet Walkera dat???
plug je 'm in de PC ofzo??

groet,
Hoogvlieger

Ja je maakt account aan op website van Walkera en download de upgrade software. Die installeren en dan kun je per zender of heli firmware downloaden.. Je hangt de boel aan je pc en hopla. Klaar. Werkt erg goed.

En ondertussen ligt mijn Master CP nu al 7 dagen bij inklaring.. Wordt hopeloos om nog wat uit het buitenland te halen..

Nou we gaan nu naar 9 dagen inklaring. Ruim 2 keer zolang als het verzenden van China naar NL heeft geduurd. Ben PostNL echt goed zat..

Back