Verzameltopic Walkera CP helicopters

Dan zijn ze goedkoop geworden. Heb er meer voor betaald. En dan gelijk meerdere lipo's en pak verzendkosten. Tel op de inklaring en je zit al snel rond de $180

Kabels binnen en de Devo 7 gelijk voorzien van de laatste 100 Mw firmware.. Super makkelijk..

img2012091200168.jpg

Met dit kabeltje kan je via de walkera site toch ook het stuurprog voor onze groene bird in de zender zetten:cool:
walkera software update

Klopt. Je kunt ook de RX updaten..

PostNL had trackingstoring want opeens staat daar de postbode met een grote doos met de Master CP erin..

img08011v.jpg

Klopt. Je kunt ook de RX updaten..

PostNL had trackingstoring want opeens staat daar de postbode met een grote doos met de Master CP erin..

img08011v.jpg

De Up02 is onderweg, en ik heb het programma van de V120D02S inmiddels in mijn bezit, dus dat probleem is ook weer opgelost om de zender te programmeren, maar als de Master CP hier binnen komt heb ik daar ook het programma voor om in de zender te zetten.:cool:

Ook de Master CP moet je niet crashen. Hij is erg stabiel. Vliegt makkelijker dan de V120 maar bij een crash sloop je vrij vlot je servo's. De rest van de master CP kun je vrijwel onmogelijk kapot maken. Ding is een tank..

Maiden hier van mijn Master CP in de tuin. Dikke harde wind dus alleen ff de lucht in om te checken of hij werkt.. Morgenochtend hopelijk iets minder wind en geen regen en dan ga ik hem echt vliegen..

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmorgen dan de echte maiden gedaan. Stork is definitief weg uit hun kantoor en het veld waar ik vlieg is afgesloten helaas. Ik kan er wel te voet nog op maar dan moet ik dus alles meeslepen. Da's bij 1 heli geen probleem maar als ik er meer wil vliegen wel. Maar goed. Ik had alleen de Master CP bij me dus het veld op.
Wat me gelijk al opvalt is dat de Master CP heel stil is. Je hoort meer de blades dan de motor. Daardoor maakt hij een milde indruk. Opstijgen gaat zonder correcties. Hij gaat letterlijk recht omhoog en je hoeft geen correctie op aileron te geven. De heli is trillingsvrij en je kunt hem bijna handsfree hoveren.
Daarna de circuitjes gevlogen. Eerste minuut beetje wennen omdat hij lief oogt en klinkt maar al snel ga je veel te hard. Even de rem erop dus. Al vlot kon ik mijn achtjes vliegen zonder haperingen of correcties door stuurfoutjes. Geen moment had ik de indruk dat de tail niet lekker mee wilde doen. Piro rate is wat langzaam naar mijn smaak. Maar da's voor een beginner wel lekker. Geen idee of ik dat iets pittiger kan krijgen.
Eenmaal de kadans van de achtjes te pakken langzaamaan de snelheid wat opgevoerd. Ik heb geen risico's genomen omdat spare parts alleen nog vanuit China zijn te krijgen en nog niet in Europa. Timer stond op 4 minuten en daarna aan de grond gezet. Inmiddels kouwe klauwen. In tegenstelling tot andere berichten was de motor niet heet. Maar dat zal ook komen door mijn rustige vliegstijl en de buitentemperatuur vermoed ik.
Ik heb geen 2e lipo gevlogen. Wilde eerst kijken hoeveel sap er na 4 minuten nog in de lipo zit om zodoende te timer beter af te stellen.

Ben ik tevreden? Ja meer dan tevreden. De Master CP is geen helicopter voor de hardcore 3D piloten. Het is een vriendelijk vliegende stabiele helicopter die eventueel wat soft 3D zou moeten kunnen. Ik beschouw het als een goede trainer heli.
Waar zou ik de Master CP plaatsen in mijn vloot.

Genius CP - Uitstekende beginnersheli die boven gras onverwoestbaar is.
Master CP - Grote Genius/Mini die relatief veel klappen kan hebben boven gras maar hou rekening met de zwakke servo's. Kan meer wind hebben dan de Genius en V120. Goeie opvolger als je hebt leren vliegen met de Genius.
V120D02S - Da's een heli waar je qua 3D verder mee kunt. Hij is pittiger en meer responsive. Geen beginnersheli want crashes is toch wel vlot schade. Wel een mooie opvolger na de Master CP.

**Edit**

Lipo geladen. Na 4 minuten vliegen is de lipo 60% ontladen waar 80% de limiet is. Ik kan dus nog wel een minuutje langer vliegen.

Laatst bewerkt:
Super revieuw Chow!!
Jij heb inmiddels al een behoorlijke vloot aan Micro's.Mooi hoor!!
Wil zelf de Blade Nano CP-X er bij naast mijn fijne Blade 130-X
Ik laat het weten straks hoe die vliegt.
Vr Gr E

Chow, dank voor je review. Na lezing ben ik sterk geneigd er een te bestellen. Het klinkt gewoon heel positief en zeker geschikt voor een beginner zoals ik.

Als het je allereerste CP is zou ik zelf eerst een paar maandjes met de Genius/Mini oefenen. Als je al een CP kunt hoveren is de Master CP een uitstekende trainer.

Ik heb al een paar maanden een Mini CP, dus ik begin zeker niet bij nul. Ben begonnen met een coaxiale Blade (MCX2), nog even een FP gehad en toen de Mini CP met Devo 10. Inmiddels heb ik ook een New V120D02S.
De Mini CP is, net als de Genius, prima om te oefenen, alleen vind ik het in het veld lastig dat hij zo klein is. Je ziet al snel maar moeilijk wat de voor- en achterkant is. Wat dat betreft is de V120D02S al beter, maar die is vrij 'potent' en dat is soms iets lastiger te beheersen. De Master CP is nog iets groter en tegelijk stabiel en relatief rustig. Dat spreekt me aan, het lijkt me zoals je zegt een goeie trainer. En voor de prijs hoef je het niet te laten ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je met de Mini CP kunt vliegen is de Master CP perfect. Tís gewoon een grote Mini CP. Je kunt alleen wellicht 1-2 servo's meebestellen voor de zekerheid. Er zijn ook servo gears los te koop maar die zijn nog nergens leverbaar. Verder moet je wel erg raar doen om hem te slopen. Ding is gebouwd als een tank.

Of niet crashen natuurlijk ;) Ik heb wel voor de zekerheid 2 servo's besteld. Kan ik even voort als het toch een keer mis gaat.

hier komt een Genius Cp, voor bij de solo pro in de winter maanden. :D:D

groet,
Hoogvlieger

Hij heeft veel power en motor kost maar $6.. Verder hebben ze er een kliksysteem van gemaakt. Oude motor schuif je eruit en nieuwe klik je op z'n plek. Tís een trainer. Geen hardcore 3D machine.

Back