Verzameltopic Walkera CP helicopters

Sven hij bedoelt de fmod schakelaar om hem op normaal of op stuntmode te zetten.
Die zit bij de 8s rechts boven op de zender dat zal ook wel bij de 7 zo zijn.
Hij heeft een rtf daar zijn de throttle curves en pitch al ingesteld.

[Tip even je manual door lezen die er bij zit]

MVG André
 
Oke, excuus... als hij het zo bedoelt, dan heb ik niks gezegt ;) .... al is 't altijd verstandig om je instellingen door te kijken en begrijpen waarom die instellingen zijn gemaakt.
 
ja ik had het al eens gezien,
maar wat is de toegevoegde waarde van deze rotor?

Word ism een bl tail motor gebruikt zie ik, maar hoor ook nog steeds verhalen dat de bl tail conversie nog niet altijd goed werkt.
 
Vraagje, hier Brushless Upgrade Kit for Walkera Genius CP Mini CP Super CP With Battery Free Shipping! - ?34.91 is een upgrade kit van en voor Walkera voor de micro's (Genius, Mini en Super) verkrijgbaar.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vind zelf de staartmotor vrij ver 'uitsteken' ...

Dit lijkt toch verdacht veel op die kit waar heel veel mensen op de Genius problemen mee hadden ? Ben benieuwd naar het resultaat ;).

Wil dat motortje wel eens proberen die ook bij de Mini parts staat.

Bolt Walkera Mini / Genius CP A120 Brushless Main Motor Free Shipping! - ?13.85
 
Hoi Sven.
Niet te lang wachten hoor met die V120.Ha ha ha ha
Want elke dag niet gevlogen met dat kleine wonder is weer een gemiste kans.Ha ha ha
Dan even dit voor Jeroen en eventueel anderen:

Een indoor vliegmeeting aankomende op zondag 24 november tussen 13:00uur en 17:00uur in Giesbeek wordt gegeven.
Voorkeur: Micro RC toestellen.
Dus GEEN grotere Heli's dan 300 of 450 size aub dit ivm veiligheid.
Ik hoor het graag van jou Jeroen want jij bent van harte welkom.
Vol is vol en de deelname is beperkt tot 14 piloten maximaal ivm het nog lekker en prettig kunnen rondvliegen.
Vr Gr D

Hopen dat het gaat sneeuwen Erwin dan wordt het voetballen afgelast ha ha :D.
 
Hoi Jeroen.
Ha ha ha ha ha..............inderdaad.
Of veel regen.
Ik dacht dat het voetbalseizoen al was afgelopen maar zit er dus naast.
Oke kerel, indien je niet kunt de 24ste dan komen er vast nog genoeg kansen erna deze winter.
Dit zal niet de laatste indoor meeting zijn.
Tot later.
Vr Gr D
 
Sven hij bedoelt de fmod schakelaar om hem op normaal of op stuntmode te zetten.
Die zit bij de 8s rechts boven op de zender dat zal ook wel bij de 7 zo zijn.
Hij heeft een rtf daar zijn de throttle curves en pitch al ingesteld.

[Tip even je manual door lezen die er bij zit]

MVG André


zit inderdaad een FMD shakelaar die die je op 3 standen kan zetten 0 en neutraal en 2 en hij stond op 0
en er zat wel een beschrijving bij maar me Engels is niet zo goed tegen die tijd als ik het gelezen hebt snap ik het al niet meer en verder is het een hele leuke heli om mee te vliegen tot nu toe vind ik het nog de fijnste heli waar ik mee gevlogen heb
 
Je kunt met die schakelaar kiezen wat men normaal gesproken Normal - Idle 1 - Idle 2 noemt. Een soort van vliegmodus zeg maar.

Voor elke modus kun je throttle en pitch instellingen maken voor de manier waarop je wil vliegen.

Normal mode word gebruikt om gewoon normaal wat te vliegen.
Idle 1 of 2 kun je gebruiken om instellingen te maken waarmee je 3d gaat vliegen.
Hier kun je dan andere pitch en throttle waardes invoeren.
 
zit inderdaad een FMD shakelaar die die je op 3 standen kan zetten 0 en neutraal en 2 en hij stond op 0
en er zat wel een beschrijving bij maar me Engels is niet zo goed tegen die tijd als ik het gelezen hebt snap ik het al niet meer en verder is het een hele leuke heli om mee te vliegen tot nu toe vind ik het nog de fijnste heli waar ik mee gevlogen heb

Die FMD schakelaar is de eigenlijk de Idle-up schakelaar.
Laat die voorlopig maar op "0" staan. In stand "1"en "2" blijft de motor doordraaien als je de throttle-stick naar beneden doet. Kan wel, maar dan moet je de throttle-hold schakelaar geactiveerd hebben. Mocht het fout gaan als je in Idle-up 1 of 2 vliegt, dan schakelt de throttle-hold het motor vermogen uit.

Ah, Sven was me voor.

Grtz Marco.
 
Brrr het wordt koud heren :-) Hier een vluchtje met de gestripte QR InfraX en zondag effe de GoPro op de QR350 getest.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heren vraagje... de super cp's zijn toch niet over gegaan op andere main motors??

Ik kreeg nog een nieuw motortje geleverd voor de super cp.
Maar het klopt niet. Qua vorm en prestaties.

Toch even gemonteerd, maar er was veel wrijving tussen pinion en main gear. Er was dus veel te veel wrijving voor überhaupt genoeg toeren om op te stijgen.

Nieuwe motor zat wel in zakje met benaming main motor super cp.

Foutje van fabrikant?
Rechts is orginele en links de nieuwe...



u4e8a6a2.jpg
 
De nieuwe ziet er duidelijk krachtiger uit. De wrijving waar je het over hebt is waarschijnlijk dat de beide tandwielen te strak op elkaar staan. Ik neem aan dat door het uitvijlen van de slobgaten dit op te vangen is.
Zou best wel eens een niet aangekondigde update kunnen zijn!
 
meer ruimte tussen de gears kon ik er nu niet tussen krijgen.
Dus ik heb eerst de leverancier nog maar even om duidelijkheid gevraagd.

Als dit dus echt zo is zal ik inderdaad de gleufjes iets uit moeten veilen.

de nieuwe motor geeft ook veel meer weerstand als ik het met de hand draai.
De oude kun je veel soepeler rond draaien.

En dan bedoel ik dus als ze niet op de heli zitten maar gewoon los in de hand.
 
meer ruimte tussen de gears kon ik er nu niet tussen krijgen.
Dus ik heb eerst de leverancier nog maar even om duidelijkheid gevraagd.

Als dit dus echt zo is zal ik inderdaad de gleufjes iets uit moeten veilen.

de nieuwe motor geeft ook veel meer weerstand als ik het met de hand draai.
De oude kun je veel soepeler rond draaien.

En dan bedoel ik dus als ze niet op de heli zitten maar gewoon los in de hand.

Deze motor kreeg ik ook als de nieuwe cp motor. Maar het lijkt wel de motor van de mini cp.
Niet echt een verbetering

Mzzl,
Max
 
heb jij 'm wel gemonteerd dan? En/of ruimte gemaakt op 't frame?

Bij mij zit er gewoon te veel wrijving tussen de pinion en gear dat de motor de kop nauwelijks kan laten draaien.
Denk niet dat ik hier akkoord mee ga.
 
Die grotere weerstand is zo te horen het "cocken" van de motor, dus je voelt de weerstand van de magneten. Dit houdt in dat de motor veel sterker is met een lager amperage. Zorg met uitvijlen dat er een zeer lichte speling tussen de tandwielen is.
Meesterlijk dus!
 
Dat is precies wat Max zegt een motor van de Mini CP, tandwielen zouden gewoon ook goed moeten lopen op de maingear van de Super. Ik heb die motor ooit ook wel eens op de Super gehad maar vliegtijden werden beduidend minder.
 
Ik heb al antwoord van RC Holland,

er is de volgende verwarring.

Walkera zelf en ook Helipal geven bij spare parts een Genius motor aan, en die lijkt dus op mijn oude.

Een standaard walkera main motor voor de super cp ( als die word besteld op type nr ) .. is dus heel anders.
Zij hebben daar een lijst liggen van walkera zelf waar inderdaad deze motor op vermeld staat. Maar ze worden dus eigenlijk geleverd met een genius motor.

Opzich wil 'm best proberen passend te maken.
Maar inleveren op vliegtijd zou ik zonde vinden.
 
Back
Top