Verzameltopic Walkera CP helicopters

De Devo 7 doet inderdaad wat hij moet doen en wanneer je eenmaal weet waar je wat moet instellen, dan is het best te doen. Bij mij was de Devo 7 al ingesteld voor de Genius door live-hobby uit Duitsland. Er waren twee standen geprogrammeerd, voor de beginner en voor de gevorderde vlieger. Voor mij was de beginnerstand (vooral in het begin) toch nog te wild.

Afgelopen week heb ik via eBay een UP02 besteld; daarmee kan je de Devo 7 voorzien van de laatste firmware en ook de ontvanger van de V120D02S. Je kunt er ook eenvoudig instellingen mee laden op de Devo 7 (zijn te downloaden bij Walkera). Heb jij toevallig ook zo'n UP02 of ken jij mensen die er één hebben?

Even iets heel anders, is het bij jouw V120D02S ook zo lastig om die connector van de lipo los te krijgen? Ik heb er een tang bij nodig, anders krijg ik dat ...ding er niet uit.

Ja klopt. Dat heeft me al een canopy gekost. Ik druk ze tegenwoordig voorzichtig vast. Dus niet keihard vastdrukken. Dan krijg je ze wel weer los.

Nee, ik zet hem er niet los in. Ik druk gewoon voorzichtig dat hij vast genoeg zit. Druk je flink door krijg je hem inderdaad nauwelijks nog los.

Oké, alweer een goede tip! Ga ik morgen proberen. Heb zojuist ook 4 lipo's besteld bij HK. Mijn browser stond een tijdje open op de pagina met de betreffende lipo; kreeg ik ineens een eenmalige aanbieding waarbij ik ze voor $3,20 kon kopen i.p.v. $3,80. Kon ik niet laten lopen ;-).

Wat ik al zei. Ik had een lipo die zat zo vast dat ik echt kracht moest zetten. Toen ie opeens losschoot trok ik daardoor de draad zo door de canopy heen :( Om die reden doe ik het nu wat minder strak. Dat gaat prima verder. Heb na dit incident gelijk 2 canopies besteld. Een groene die ik al had en de rode. Kan ik beetje afwisselen.

Gaat een Devo 7 of hoger ook werken met een HM4G6S die voorzien is van een RX2601S.
Heb afgelopen week deze heli van iemand overgenomen met een WK 2602 waar ik van begrijp dat deze beperkt is qua instellingen.
Dus wat raden jullie aan buiten weggooien?

Mvg.Bernard

Om die reden gebruik ik een punttang om de connector los te krijgen. Wat de canopies betreft, is inderdaad wel leuk om af te kunnen wisselen. Zelf heb ik 2 groene V120D02S heli's. Had achteraf wel leuk geweest om ook een rode te hebben; nou ja, kan altijd nog extra canopy bestellen.

Enige verschil tussen de groene en de rode is de canopy. Dus een rode bestellen is de oplossing. Ik merk dat als ik vlieg in een park met veel groen en bomen de rode canopy beter zichtbaar is. In een stedelijk gebied met gebouwen zie je de groene beter. Tís geen wereld van verschil maar ach. Een extra canopy is altijd leuk en handig om te hebben.

Gaat een Devo 7 of hoger ook werken met een HM4G6S die voorzien is van een RX2601S.
Heb afgelopen week deze heli van iemand overgenomen met een WK 2602 waar ik van begrijp dat deze beperkt is qua instellingen.
Dus wat raden jullie aan buiten weggooien?

Mvg.Bernard

De RX2601S is voor de "oude" zenders en werkt niet met Devo zenders. Je zou die cube kunnen kopen om hem compatible te maken met je Devo. Tís alleen afwegen of dat de moeite waard is. En anders gewoon lekker opvliegen met z'n 2602 zender.

De rx zit toch bij dat model ook samen in 1 doosje met de gyro? Dan gaat de rx vervangen niet werken denk ik..

:sad:Nee niet de enige. Maak op dit moment wel ergere dingen mee, niet zelf maar bij zeer goede vrienden die elkaar afwisselen met een vervelende ziekte.

Back