Verzameltopic Walkera CP helicopters

Voor de liefhebbers.. Nu een nieuw filmpje van de V450D03

Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas is het filmpje foetsie:)

Heb wel gezien dat nu ook de V450D01 V2 cheaper aan het worden is en nu dus al evenveel kost als de 03 variant. Goede ontwikkeling.

hoop dat het vandaag nog even droog wordt om te kijken of ik het nog kan:D

Yep, maar vooralsnog geen extra heli meer. De Mini Protos vliegt echt super. De Hk450 staat nog in de steigers. Heb een forse buikgriep achter de rug dus afgelopen week niet kunnen vliegen of bouwen.

zout:( maar ben je nou weer beter?
ja had het filmpje van jou als filmster al aanschouwd:mrgreen:

Ik volg alleen de ontwikkelingen maar:D. voorlopig eerst alles vliegend krijgen en dan zie ik wel verder.

Probleem met Genius opgelost; kan gelukkig weer vliegen

Tja. Het zou wel balen zijn als de ESC naar de K. zou zijn.
Nog geld zat zo'n gyro/rx combi. Mocht je voor een nieuwe gyro/rx gaan, neem dan die van de MINI CP.;)
Die heeft namelijk een 6 assige gyro.

Grtz Marco.
Hallo Marco,

Hierbij een (late) reactie op bovenstaand probleem. Het bleek uiteindelijk niet de ESC te zijn (gelukkig!). Het probleem zat voor een deel in de lagers; daar was op de één of andere manier een hele dunne haar in terecht gekomen. Nadat deze verwijderd was kon ik weer langer vliegen. Al snel ging de vluchttijd toen weer achteruit. Toen heb ik de lagers schoongemaakt en gesmeerd. Daarna ging het weer een aantal vluchten goed, maar nog steeds niet super. Toen heb ik de rotorbladen vernieuwd en dat bleek heel veel uit te maken. Nu kan ik weer gemiddeld 3 a 4 minuten vliegen.

Deze week heb ik (eindelijk) ook 2 groene V120D02S heli's binnen gekregen. De eerste had ik al op 20-9-2012 besteld. Door allerlei problemen met de post heeft dit meer dan 2 maanden geduurd. Maar het wachten was meer dan de moeite waard. Wat een super heli zeg; dat vliegt echt heel fijn.

Helaas heb ik 1 van de 2 al onbruikbaar gemaakt. In de diverse fora had ik gelezen dat het verstandig was om 2 schroefjes met loctite vast te zetten. Bij de eerste heli ging dat prima. Bij de tweede helaas niet. Het schroefje wat in de collar zit brak af hoewel ik nauwelijks kracht zette. Heb inmiddels nieuwe Mainshaft set besteld; daar zit een collar en schroefje bij. Zouden er ook alternatieve (sterkere) schroefjes zijn?

Lang verhaal, maar bottomline komt het erop neer dat ik weer lekker kan vliegen (mits het weer het toelaat uiteraard). Wat een heerlijke hobby hebben we toch.

Grtn,
Lee.

Ondertussen weer een nieuwe Walkera..

Walkera-GeniusCP-V2.jpg

Verschil met de oude Genius. Langere tail, 6 assen gyro en andere tailblades..

Aha.............
Opvolger van de Genius.
Maar............nog steeds Brushed?
En nu zekers voorzien van een 6-assen Gyro. (was 3-assig)
Mooie Micro.
Vr Gr D
PS: oeps.......sorry......las te laat je laatst geschreven tekst Chow.

Denk dat die kleintjes wel voornamelijk brushed blijven. Maar da's niet zo'n probleem. Ik heb mijn Genius nu een jaar en heb maar 1 keer de motoren vervangen. Die kosten ook verder niks.
Verder is de V2 een leuk ding volgens mij. Voorlopig vliegt mijn V1 nog zonder problemen maar als die echt een keer helemaal op is dan is de V2 welkom..

Die nieuwe Genius CP V2 ziet er mooi uit; wel jammer dat het onderstel nog steeds vast zit aan het frame. Dat is bij de mini cp beter geregeld. Ben benieuwd of hij ook zuiniger is met energie en daardoor wat langer vliegt op een lipo.

Ik heb zelf nooit last gehad van dat vaste onderstel. Maar goed. Kan vervelend zijn als je die beschadigd natuurlijk.
Denk niet dat hij zuiniger vliegt. Hij is volgens mij verder identiek aan de oude Genius. Maar daar haal ik makkelijk 4 minuten op. Gewoon zorgen voor voldoende accu's ;)

Bedankt voor de tip; dat is een hele nette prijs voor zo'n lipo!

Voor mij was de Genius mijn eerste CP heli; ik heb het vliegen met vallen en opstaan geleerd. Daarbij brak ik twee keer een staart en een pootje. Inmiddels crash ik vrijwel niet meer en kan weer wat meer risico gaan nemen.

Van de V120D02S vind ik vooral de stabiliteit en lange vliegtijd erg prettig. Ben nog wat aan het experimenteren om de juiste settings voor de Devo 7 te vinden. Wat me wel opviel is dat hij gevoeliger is voor wind dan de Genius; dat had ik niet verwacht.

Klopt de Genius kan best wat hebben qua wind. Ik vind het zelf nog steeds 1 van de leukste heli's om te vliegen. Geen stress en als ie een keer valt is er niks stuk. Ja frontaal in de woonkamer tegen een muur knallen is niet verstandig maar ik heb eigenlijk nooit schade gevlogen met dat ding. Heb 1 keer de canopy moeten vervangen en 2 keer andere tailblade erop. Verder nooit problemen.

De V120 vliegt ook leuk. Is wat beter te zien buiten als je even te ver weg bent. Maar als die crashed kun je vaak wel je gears vervangen. Die vlieg ik dus iets rustiger.

In het begin was dat mijn grootste fout met de Genius, ik liet hem te ver weg gaan. Dan zag ik niet goed meer wat hij deed en daardoor ging het een paar keer mis. In huis vliegt hij prima en kan inderdaad heel veel hebben.

Sinds deze week begin ik pas een beetje te ontdekken wat je zoal met de instellingen op de zender kunt doen. Mijn Genius reageerde altijd nogal sterk op zelfs de kleinste stick bewegingen. Ik dacht dat het zo hoorde, maar nu ik met de V120D02S vlieg, merk ik dat je daar behoorlijk invloed op uit kunt oefenen door de Expo en Dualrate aan te passen.

Na wat experimenteren heb ik (voor mij) prettige instellingen gevonden waardoor het vliegen nog makkelijker gaat (zowel voor de Genius als de V120D02S). Met wat voor zender vlieg jij en hoe heb je die ingesteld (standaard volgens handleiding)?

Ik heb de Devo 7 en gebruik de settings uit de handleiding van de Genius. Vind de Genius best gemoedelijk vliegen. Maar hij is wel snel uit het zicht inderdaad als je even gas geeft buiten. De V120 vliegt zo mogelijk nog stabieler. Voor zover dat kan want de Genius is al heel stabiel.
In het begin was de Devo 7 wat lastig instellen maar ben inmiddels gewend geraakt aan het menu. Ik heb wel overwogen om een andere Devo te nemen maar ach. De 7 ligt prima in de hand en hij doet wat ie moet doen. Instellen is als je het weet eigenlijk ook niet zo'n enorme klus. Bovendien stel je maar 1 keer in en ben je klaar.

Back