Verzameltopic Walkera CP helicopters

Goedemorgen mede Walkera piloten.
Schijnt vandaag op 2e Kerstdag een schappelijke dag te gaan worden.
Droge periodes met zon erbij.
Wordt er nog gevlogen? Ha ha ha ha ha

Zelf ga ik vanmiddag met vliegmaat Freddie eens even flink los met de wentelwiekmachines op het grote mooie ruime veld.
Even de skills weer wat bijschaven en stick-time maken,want tegenwoordig is het helaas niet mogelijk door het knake weer dagelijks veel Lipo packs leeg te vliegen en ik kakte op vliegskills iets in iets in merkte ik gisteren.Ha ha ha ha
Momenten zoals vandaag moeten dan toch echt gepakt worden vind ik.Ha ha ha ha
Hoop dat jullie je los kunnen rukken van het Kerstgeweld en ook de mogelijkheid hebben om net als Freddie en ik flink te genieten van deze meer dan prachtige hobby.
Want ondanks dat ik reeds 10 jaar loop te frutten is het met recht een schitterende hobby die keer op keer als de vliegmachines ter hand worden genomen eindeloos vliegplezier biedt.
Vr Gr D

En ja hoor.............
De zon schijnt hier al uitbundige.Haleluja, de Here zij geprezen!!!
Freddie en ik staan vanmiddag rond 13.00 uur op het veld te vliegen.Dat wordt genieten.

Heb nog even zitten denken..............
En dat overpeinzen in combinatie met de goede adviezen van een hele fijne vliegmaat (Redman) heeft mij doen besluiten om toch maar af te zien van die Genius V2 die ik lichtelijk op het netvlies had zitten.
Was het alleen al om het feit dat landings-skid en Frame van de Genius helaas 1 geheel vormt.
Dus niet separaat van elkaar los te bestellen.
Dat vind ik een gemis en zeker qua sleutelgemak als 1 van de 2 kapot gaat.
Ik wil de mogelijkheid hebben om spullen afzonderlijk te kunnen herstellen.

De Super CP heeft een 6-asige Gyro en ik zet mijn dollars daar op in.
Het is alleen nog effe wachten op een mailtje uit China hoe het zal gaan met de verzendkosten.
Fijne dag Walkera piloten.
Vr Gr D

Laatst bewerkt:
Dat ziet er gelikt uit.
Zelfs die Chinezen zitten bij elkaar in de pap te brokkelen.Ha ha ha ha
Klonen zou het woord van 2012 moeten worden.Ha ha ha ha
Dat koffertje met heli en zender ziet er keck uit.
Grootste nadeel is natuurlijk weer die zender erbij.
Als je zoals de meesten van ons al een vette Devo zender hebt dan wil je toch echt niet nog zo'n 'knake' zender erbij lijkt me.
Ik zet nog steeds m'n centen in op die Walkera Super CP.
Fijne dag Redman.
Vr Gr D

Oke...................
Bedankt voor die link van die goedkoopste Super FC Redman.
Maar eerlijk gezegt wordt ik een beetje moe en flauw van webshops zoals die RCMasters.
Om te beginnen:
Net even ingelogt en dan die Walkera Super CP Micro heli voor slechts: 65.99 euro in het winkelmandje geplaatst.
Geen geld zouden jullie zeggen en denken.
Maar dan komt het afrekenen.............
Komt er holyshitallemachtig nog eens 42.50 euro aan DHL verzendkosten bij.
En.............dan ook nog eens grote kans op die ja hoor, daar zijn ze weer: alleraardigste gasten van de Hollandse douane.( yep, ik weet het gaat saai worden)

Nou deze gekke henkie gaat toch echt geen 42.50 euro aan alleen al de verzendkosten betalen.Het moet toch niet gekker worden!!
Sprak laatst een kerel op het veld en die had een groot RC vliegtuig van HobbyCity China vandaan.
Met nog wat klein spul erbij zoals onderdelen en Lipo packs was hij alleen al aan verzendkosten kwijt: 90 euro!!!!!!!!!!!!!!
Ja, jullie lezen het goed: 90 euro.
Waar gaat dat nou in hemelsnaam over mensen!!!

En ter vergelijk:
Er zijn zaken in China die heli's verzenden naar Holland voor veel minder verzendkosten dan die grote bedragen die RCMaster.de in China zit ervoor rekent.
En...........er zijn zelfs zaken in China die het voor niets verzenden.Voor niets, noppes, nada.
Ik loop echt al behoorlijk lang in die hobby te kloten, maar blijf me tot op de dag van vandaag sterk verbazen over hoe het verschil zit in die verzendkosten van verschillende Chinese webshops.
Of we worden af en toe flink genaaid of we laten ons naaien als een stelletje gekke henkies.
Ik wordt van zulk soort zaken echt een potje pissig zeg.
Vr Gr D

Ik heb hem maar bij 9imod gehaald. Komt hij inclusief verzenden op $115 wat omgerekend 87 euro is. Vind ik prima prijs. Zelfs als er nog wat kosten bijkomen is het nog steeds een leuke prijs voor zo'n micro.

Grappig en zeer frapant dat ik dan vanochtend een mailtje kreeg van betreffende Webshop waar de heer Chow zijn heli heeft besteld en zij mij doodleuk melden dat deze Super CP tijdelijk out off stock is!! Ha ha ha ha ( laat maar even in het midden wat ik ervan denk......)
En ja.........ik blijf praten............
Gr D

Volgens mij is hij sowieso nog nergens echt op voorraad. Daarom gewoon besteld en rustig wachten. Bij Ehirobo staat hij ook op pre-order namelijk. Had er dus al rekening mee gehouden.

Maar van dat praten was trouwens niet gemeen bedoeld hoor. Zit je gewoon te plagen ;)

Staat er niet bij. Gewoon geduld hebben. Ding is nieuw. Banggood heeft hem nog niet. Helipal nog niet. Ehirobo nog niet enzovoorts.

Chow,

Sorry! mijn excuses, je hebt gelijk! Ik kan ook nergens een voorraad-indicatie vinden bij oomodel:(
Ik ging er van uit dat ie op voorraad is omdat ik hem gewoon in m'n winkelwagentje kon doen en ook afrekenen, verder ben ik niet gegaan.
Maar dat wil nog niet zeggen dat ie op voorraad is!

Ik denk wel dat ze nu van de band rollen en in de distributie komen. Kan nooit erg lang duren. Maar daarom maak ik me ook niet druk. Hij komt vanzelf deze kant op. Tís niet dat ik een tekort aan heli's heb ;)

Volgens 9imod hebben ze er ruim 9000 op voorraad volgens de website. Maar dat betekend volgens mij dat ze er zoveel bij de fabriek hebben gereserveerd.

Ja ik snap dat je geen tekort aan heli's heb:D

Gewoon geduld hebben en het zal best goed komen;)
9000!! Is wel veel he! maar ik denk dat je gelijk hebt!

Back