Verzameltopic Walkera CP helicopters

bellen met post NL of ze al een verdere status weten van je HK zending. Echter daar zullen ze het zelfde zeggen als wat chow zegt. En je kunt hem pas vinden op hun site als hij door douane is vrijgegeven (dus eigenlijk de dag voor dat je hem afgeleverd krijgt)

Ik vind de wind hier toch nog iets te :-) Van het weekend wordt het wat beter geloof ik :D. Via twitter gaat trouwens inderdaad prima in de communicatie met post.nl :D

Twitter werkt goed met eigenlijk alle webcare teams. Kost niks. Niet door eindeloze menu's heen op een betaald telefoonnummer. Helemaal goed.

Ik vind de wind hier toch nog iets te :-) Van het weekend wordt het wat beter geloof ik :D.

hier ook teveel wind, wat m'n schaal heli betreft tenminste....
FBL doet 't prima :D
vandaag heerlijk genoten van 't weer :cool:

Nou, de ladybird van Banggood is via DHL blijkbaar in NL aangekomen..

Arrival at inward office of exchange

Ben benieuwd wanneer hij dan hier is. Dacht gelezen te hebben dat Banggood spullen via Duitsland ingeklaard worden.

Mini met de Genius motor getest. Is gewoon 1 op 1 over te zetten want het tandwiel en de gear zijn precies hetzelfde.

Testen zonder de kap :

koude motor met de 240 mah 5.00 min vliegtijd
Koude motor met de 350 mah 5.30 min vliegtijd

warme motor, zonder kap komt de motor niet boven de 45 C

240 mah 3.50 min vliegtijd
350 mah 4.00 min vliegtijd

Voordeel van de Genius motor is dus dat de motor niet zo snel heet wordt en je dus minder terugval krijgt na de 1e vlucht zoals bij de mini motor.

Met kap wordt het echter na 3 lipo's ook lastig als de motor boven de 50 C uit gaat komen. Net als bij de Mini valt de lipo dan heel snel terug.

Ze zeggen dat de motor minder fel is maar voor mijn vlieggedrag valt het niet op en vlieg hij net zo goed als met de mini motor. De motor draait ook soepeler als die van de mini, als je met de Genius motor je blades een spin geeft dan draaien ze gewoon na, bij de mini motor kan dat niet eens omdat de motor direct weerstand geeft.

Heeft het zin....ik vind van wel, ik heb toch wat meer vliegtijd en zeker na de 1e lipo was er met de mini motor bijna al niet meer te vliegen met de de 2e lipo en dat lukt met de Genius motor wel. Nu even wachten op de brushless, dan zou er als het goed is geen hitte probleem meer mogen zijn.

Nou, de ladybird van Banggood is via DHL blijkbaar in NL aangekomen..

Arrival at inward office of exchange

Ben benieuwd wanneer hij dan hier is. Dacht gelezen te hebben dat Banggood spullen via Duitsland ingeklaard worden.

DHL....hoop dat het goed gaat Chow :banana:

Banggood lijkt altijd goed te gaan. Bovendien was die Ladybird niet duur.

Over je Mini/Genius. Vliegtijden van 4 minuten zijn gewoon normaal hoor bij die kleintjes. Iedereen hier gebruikt de V120 als referentie met z'n achterlijke 7-9 minuten maar dat is beslist niet de standaard. Als je lekker 4 minuten kunt raggen met een micro is dat normaal. Zelfde met micro's van andere merken. De Master CP vliegt ook niet veel langer. Maximaal 5 minuten. Maar ook mijn Mini Protos kan ik niet 7 minuten vliegen. Ja hoveren misschien maar ik hou altijd maar 4-5 minuten aan.

Nadat mijn zoontje vandaag zo ontzettend goed heeft gevlogen met de MQX van papa heb ik besloten dat de Ladybird van hem wordt.

Ha ha :-) dat gaat hij vast heel leuk vinden. Ja 4 minuten inderdaad maar als je 2e lipo nog maar 1,5 min maakt is dat niet zo leuk meer. Met de Genius motor gaat dat dus beter :D.

Ik vlieg de Genius inderdaad gewoon 4 minuutjes per vluchtje. De Super CP zou langer moeten vliegen zeggen ze. We gaan het zien en beleven. Ik vind persoonlijk 4 minuten wel ok. Daarna verlies ik toch wat concentratie. Vlieg liever 2 x 4 minuten dan 1 x 8.

Update:

Outward Ordinary Parcel

Print friendly version

Item Number Origin Destination Delivery Status Event Date
CPxxxxxxxxx Hong Kong Netherlands In transit. 2-Jan-2013

En er komen dagen aan waarop je hem rustig buiten kunt proberen. Heb hem vandaag ook gevlogen. Was weer feestje hoor..

Back