Mini met de Genius motor getest. Is gewoon 1 op 1 over te zetten want het tandwiel en de gear zijn precies hetzelfde.
Testen zonder de kap :
koude motor met de 240 mah 5.00 min vliegtijd
Koude motor met de 350 mah 5.30 min vliegtijd
warme motor, zonder kap komt de motor niet boven de 45 C
240 mah 3.50 min vliegtijd
350 mah 4.00 min vliegtijd
Voordeel van de Genius motor is dus dat de motor niet zo snel heet wordt en je dus minder terugval krijgt na de 1e vlucht zoals bij de mini motor.
Met kap wordt het echter na 3 lipo's ook lastig als de motor boven de 50 C uit gaat komen. Net als bij de Mini valt de lipo dan heel snel terug.
Ze zeggen dat de motor minder fel is maar voor mijn vlieggedrag valt het niet op en vlieg hij net zo goed als met de mini motor. De motor draait ook soepeler als die van de mini, als je met de Genius motor je blades een spin geeft dan draaien ze gewoon na, bij de mini motor kan dat niet eens omdat de motor direct weerstand geeft.
Heeft het zin....ik vind van wel, ik heb toch wat meer vliegtijd en zeker na de 1e lipo was er met de mini motor bijna al niet meer te vliegen met de de 2e lipo en dat lukt met de Genius motor wel. Nu even wachten op de brushless, dan zou er als het goed is geen hitte probleem meer mogen zijn.