Verzameltopic Walkera CP helicopters

De kou valt wel mee, dat beetje wind maakt het wat fris :-) na 3 lipo's steeds een bakje koffie doen ha ha. De Master CP heeft zijn eerst loopings net gemaakt. Chow hoe heb jij je pitch en throttle settings staan op de Master CP ? Ik had hem op de default waardes staan maar het gas zat veel te hoog op de stick had ik het idee. Maar wat een mooi beestje is dit zeg en zo stabiel als een huis, dit is echt een prima heli voor beginners :-)

Ik heb hem default staan en vind gas niet echt een probleem. Ding voelt goed.

Vliegt lekker he :) Gisteren heb ik hem voor het eerst flink op z'n staart getrapt. High speed passes. Als ie even wind krijgt hoor je de blades ook mooi klapperen. Inderdaad is dit denk ik voor buiten de beste beginnersheli die er momenteel is. Maar ook meer ervaren vliegers zullen er plezier aan beleven. Alleen hardcore 3D piloten zullen wat anders moeten zoeken.

Fijn dat die Master CP jullie zo goed bevalt.
Kan niet wachten om die Master CP van Jeroen eens in het echt te zien vliegen.
Net terug van het veld.
Was een enerverend middagje............
De Mini CP en een V120D02S geprakt..............
Mini CP valt mee met schade maar de V120D02S is behoorlijk aan barrels.
Oorzaak: niet meer kunnen onderscheiden van boven en onderkant tijdens het flippen.Argghhhhhhhhhhhhhh

Trotlle hold ging er wel op tijd op, maar 10 meter hoogte en dan zelfs met gras (dat overigens bevroren was) overleefde de heli niet.
Schade:
Landing skids aan barrels
Alle assen krom
Main Gear deels gestript
Canopy aan barrels
Gears gestript
Tail hub krom
Staart unit deels kapot

En nog wat zaken die ik zo snel niet heb kunnen ontdekken.
Helaas is het leergeld wat ik betaal om het lafjes 3D onder de knie te krijgen.
Valt niet mee moet ik zeggen.
Ik heb afgelopen middag behoorlijk lopen oefenen met het flippen van de heli's en vaak ging het goed, maar af en toe raakte ik helemaal het spoor bijster.
Dan trotlle hold er maar op en lijdzaam toezien hoe de heli de grond in klapte.
Wonden likken en maar weer sleutelen dus.
Morgen voor de verandering maar eens de vliegtuigen pakken, want die prak ik niet zo snel.
Vr Gr D

Lijpe shit Erwin.
Die schade die je aan de V120D02S hebt is niet misselijk.
Is ze toch errug ongelukkig neer gekomen.
Dacht dat je de Mini CP ging gebruiken om het flippen te oefenen.
Maar ja, je wilt natuurlijk ook die V120 eens een keer proberen.
Suc6 met de weder opbouw van de V120.
Had de Mini CP veel schade?

Grtz Marco.

Was inderdaad jammer dat het mis ging Erwin:( Heb je toch de nodige flips zien maken die wel goed gingen:thumbsup:
Het gebeurd jammer genoeg als je nieuwe dingen wilt leren.
Hoop dat je beide heli's snel weer hebt hersteld.
Ondanks alles heb ik toch weer een gezellige middag gehad. Hoop je morgen weer te zien.

mvg. Freddie

Hallo fijne mannen!!
Ja........denk botte pech te hebben gehad met die Crash van de V120D02S.
Zal een combinatie zijn geweest van ongelukkig terechtkomen en bevroren harde ondergrond.
De V120D02S zal met een paar weken wel weer vliegen want afgelopen avond een berg spare parts besteld via Jade City, eBay.com in China en via Banggood.
Heb gelukkig nog de V120D02S Nr II staan en die kan worden ingezet.

De Mini CP had een gescheurde Canopy na een paar keer ongelukkig neer te zijn gekomen en toen ik de Lipo wilde aansluiten ging gelijk de staartmotor voluit draaien.
ook het binden was niet meer mogelijk.
Heel vreemd en had er toen flink de smoor van in.
Kwam met 3 goed vliegende heli's naar het veld en ging met 2 kapotte heli's naar huis.
Thuisgekomen de Flink gecrashte V120D02S maar even weggezet.
De Mini CP ben ik mee aan het prutsen geweest.
Dacht aanvankelijk dat het 4in1 bordje een te harde tik had gehad en dat daarom de Tail motor vreemd deed en het binden niet lukte.
Andere Tail Motor erop bood ook geen soelaas.
Toen wat wezen frutten aan de Tail Motor en plots functioneerde het toestel weer.
2 Lipo packjes binnen in de woonkamer testgevlogen en het was weer okidoki.
Nu maar hopen dat zij zich voorlopig goed houdt.

Het flippen met de Mini CP is goed te doen.
Maar omdat ik er een Genius motor in heb zitten is het toestel iets underpowered.
Vandaar dat ik het flippen met de V120D02S ook ging oefenen.
Dat ging al een stuk fijner omdat er veel meer vermogen in die 120 size zit.
Helaas met de V120D02S Nr I ging het mis.
Maar............ik blijf oefenen.
Wil van de zomer een aantal 3D moves kunnen doen zonder dat mijn hersenen gefrituurd worden.Ha ha ha ha ha.
Ik wens jullie allen morgen een heerlijke zondag toe.
Wij gaan dan weer op het veld met de RC modellen aan de slag.
Dus Freddie..........ik zal er geheid bij zijn.
Met wat geluk zal Leon ook langskomen met zijn Outrage Fusion 650 op 10S Lipo.
Die knaap van 18 kan gecontroleerd 3D vliegen en ik vind het altijd weer een show als hij zijn heli van 3 kilo de sporen geeft en vette 3D moves laat maken.
Wordt morgen dus weer flink genieten.
Zelf neem ik morgen de Gaui 500XQuadCopter mee en een paar Micro vliegtuigen.
De HobbyCity Radjet-420 mag mee en ook de E-flite MIG-15 impeller.
Met name de MIG-15 impeller heeft een heerlijk en mooi vliegbeeld.
Morgen hopenlijk iets meer zon dan vandaag.
Vr Gr D

Als het morgen een klein beetje te doen is ga is even samen met mijn zoontje vliegen. Dan kan hij voor het eerst buiten met z'n Ladybird en vlieg ik even wat pakjes met de Master CP. Misschien neem ik de V120 ook mee maar denk dat het te koud is om lang buiten te vliegen.

Wat fijn Chow.
Dat wordt ondanks de kou vast genieten voor jou en je zoon morgen.
Wat gaaf dat je zoon ook al met de hobby is besmet.
Hij zal vast al goed kunnen vliegen want ik zie om me heen jonge knaapjes mij voorbij gaan met vliegskills.Ha ha ha ha
Morgen flink inpakken met paar lagen kleding en tussen de vliegmomenten door lekker de handen warmen in de broekzakken.Dan is het goed uit te houden.
Vr Gr D

Hij is nu net begonnen met de Ladybird en het gaat al erg goed. Maar de huiskamer is wel een beperking om stapjes vooruit te komen. Daarom lekker naar buiten. Hij kan tail in al uitstekend hoveren. Nu gaan we side oefenen. Doen we binnen ook al een beetje maar buiten zal hij het sneller leren omdat hij er meer de ruimte heeft om fouten te maken..

Geweldig.
Dat gaat helemaal goed komen dus.
Hoe oud is die zoon van je?
Want ik zie er wel een potentiele 3D vlieger in.
Als ze al zo jong beginnen dan is het over een paar jaar echt een piloot met vette skills.
Kan hij mooi de heli's van Pa lenen en ervan genieten.Ha ha ha ha
Vr Gr D

Hij is 6. Is eerst met een 3 kanaals Blade Scout gaan oefenen en sinds kort dus de Ladybird. Denk dat hij over niet al te lange tijd de Genius CP wel kan gaan proberen.

Spijtig om te horen van de crashes Erwin, maar je hebt ze snel weer gefikst denk ik :-). Vandaag ook nog even de V120 nr 1 geprobeerd, maar er zit iets niet lekker en er komt een raar geluid uit alsof de tandwielen overslaan :-). Rare was dat nadat ik een looping maakte het geluid weer even weg was maar ik merk nog steeds dat de tail af en toe weggedraaid. Morgen eens even kijken want die voorste metal gear op de as kan heel erg schuiven dus denk dat daar het probleem zit. Ik vond het voor de mini iets te veel waaien :-) laag bij de grond ging wel maar wat hoger werd hij veel gepakt door de wind ha ha. Het geluid van een looping met de Master is geweldig :-) morgen zeker weer wat rondfladderen. Fijne zondag alvast allemaal !

Hij ratelt lekker he die Master. Ik doe geen loopings maar bij snelle passings en bochten hoor je het al :)

Hey Erwin,

Balen van je crashes man!
Maar je loopt al lang genoeg mee om te weten dat dit erbij hoort maar het is nooit leuk.

Hopelijk heb je hem snel weer in orde en ben je er niet van geschrokken zodat je het vertrouwen kwijt bent..
Gewoon weer lekker doorgaan met flippen;)

Succes met de wederopbouw kerel!

Back