Verzameltopic Walkera CP helicopters

Eerste indruk is Super CP. Is goedkoper en heeft langere vliegtijd op een accu. Enige voorbehoud wat ik heb is dat het een heel nieuw model is dus loop je een kleine kans tegen kinderziektes aan te lopen. Persoonlijk durf ik dat dus wel aan voor dat geld.

Eerste indruk is Super CP. Is goedkoper en heeft langere vliegtijd op een accu. Enige voorbehoud wat ik heb is dat het een heel nieuw model is dus loop je een kleine kans tegen kinderziektes aan te lopen. Persoonlijk durf ik dat dus wel aan voor dat geld.

Het blijft natuurlijk voor een beginner wel tricky om een heli te kopen waar nog niet veel over bekend is en weinig ervaringen.
Maar ik zag leuke aanbiedingen staan van een Super CP met een Devo 10 maar met een Devo 7E wat het helemaal voordelig,maar het schijnt dat de 7E een wat mindere zender is dan de Devo 10 toch?

Wil hier graag even melden dat de Mini CP ook echt niet verkeerd is hoor.
Heb dikke schik met de mijne sinds ik er een Genius CP motor in heb zitten.
We zouden ze eigenlijk eens alle drie ( Genius CP/Mini CP en Super CP ) naast elkaar moeten gaan vliegen van de zomer.
De Mini CP koop je tegenwoordig al voor 100 euro als BNF model.
Koop je bijv los een mooie Devo zoals de Devo 8-s of Devo 10 dan ben je ook gelijk klaar voor alle andere Walkera BNF modellen.
De Mini CP is dus ook een aanrader.
Vr Gr D

Mijn Super CP blijft in hover gewoon recht.
Vreemd Jeoren, dat de jouwe de swashplate kantelt.
En als je net wat Chow zegt de heli op tafel zet.
Doet ze het dan ook?

Grtz Marco.

Effe getest en ja dan kruipt hij ook langzaam schuin :D

Opgelost :-)
ff fixed id eraf gehaald en model opnieuw aangemaakt en nu is het weg. Moet dus een setting geweest zijn ergens. Net ook effe een temp sensor van de Mini motor afgehaald en op de Master gezet, mocht je dat willen doen moet je de 2 buitenste pinnen hebben van de 3 pinnen ( dus helemaal links en helemaal rechts).

Laatst bewerkt:
Ik heb een update van HongKong-post.

Mijn Master-CP is gisteren in nederland geland.:p
Ze vertoefd nu bij de douane.

Aangezien de heli's van Nebukadzir en Chow daar niet meer zijn zullen ze nu wel met die van mij aan het vliegen zijn.:wink:

Nu nog afwachten wanneer ze door mag vliegen naar Amsterdam.

Gr. Eric.

De Mini CP is dus ook een aanrader.
Vr Gr D

Is prima heli. Maar zoals je zelf hebt gemerkt is de vliegtijd kort. Voordeel van de Mini CP is de losse skids. De Genius heeft vaste skids. Zelf denk ik dat voor een totale beginner de Super CP de beste keuze is er vanuitgaand dat ie verder ok is. Is een kruising tussen de Mini CP en de Genius. Wel zou ik de default instellingen wat milder zetten voor een beginner. Hij is best direkt op cyclic en pitch. Dus vlakkere curves en wat expo. In combinatie met een sim is dat een prima eerste stap. Kun je daarna een Logo 700 proberen :p

Fijn om te horen...

Verder zit ik steeds naar de Super CP te kijken. Vind het kapje errug stoer..

IMG_0910.JPG

Laatst bewerkt:
Canopy van die Super CP vind ik ook vet.
Wil dat ook graag op mijn Mini CP.
Wat de vliegtijden betreft van de Mini CP geef ik jou helemaal gelijk maar dan wel met de stock Mini CP motor erin.Dat is echt knake.
De mijne en die van Jeroen hebben er een Genius CP motor inzitten.
Wel iets minder vermogen maar nog plenty genoeg voor milde 3D moves.
En mijn vliegtijden bedragen op een 240Mah Nano zekers 6 minuten.
Mede daarom vind ik de Mini CP na tranplantatie van een Genius CP motor echt ook net als de Super CP een aanrader.
Vr Gr D

Waarom is er toch zoveel keuze zeg,het wordt er alleen maar moeilijker op allemaal :rolleyes:
Zou graag de V120D02S willen hebben,maar een Super CP met Devo 8S of een Mini CP met Devo 8S vind ik ook wel wat....en het leuke is...ik kan zo moeilijk keuzes maken hahahahah

Hoeft echt niet zo lastig te zijn hoor.Ha ha ha ha ha
De meesten van ons hier hebben om te beginnen al een goede Devo zender.
Daar begint het mee.
Een zender te nemen die bij jou past.

Eenmaal zo'n Devo zender in bezit dan kun je pas echt gaan beginnen met een toestel of toestellen aan te schaffen die jij het liefst wilt.
Zelf heb ik de Devo 8-s die erg goed bevalt.
Daarbij in de loop van de tijd een Mini CP, 2 stuks V120D02S en een Trex450Pro V2 bijgehaald.
Kan je zeggen dat het vliegen met heli's in verschillende formaten erg leerzaam is en ook nog eens een zaligheid om van te genieten.
Genieten met een grote G.
Vr Gr D

In principe wil ik wel voor de Devo 8S gaan maar heb ook al gekeken naar de Devo 10....het grote verschil is volgens mij alleen het touchscreen zoals ik heb kunnen vinden.
De Devo 8S is alweer een stuk duurder dan de Devo 10 dus moet ik weer wat gaan inleveren op de heli.....en zo blijven we maar bezig met zoeken,lezen en kijken maar heb ik nog steeds niets hahahahahah

Ja......is echt een persoonlijke keuze welke zender jij wilt kiezen.
Niet alleen maar budget zal een rol spelen maar ook of iemand een zender fijn in de handen vindt liggen.
Ik was voordat ik de Devo 8-s aanschafte zwaar gecharmeerd van de Devo 12 die ik al paar keer mocht voelen van Redman.
Maar met mijn kleine handjes was de Devo 12 toch net iets te fors en ik kreeg de 'klik' helaas niet.
Toen dus maar voor de Devo 8-s gegaan die qua formaat erg lijkt op een Spektrum DX7.

Je hebt wel het geluk en bof dat het helemaal nog niet erg is dat je 'niets' hebt.Ha ha ha
Want het is toch nog zwaar knake weer en het mooie weer begint toch pas over een krappe 3 maanden.
Heb je nog mooi de tijd om wat lekkers uit te zoeken.Ha ha ha ha
En aan de keuze zal het zekers niet gaan liggen want daar hebben ze er bij Walkera van in overvloed.
Vr Gr D

In principe wil ik wel voor de Devo 8S gaan maar heb ook al gekeken naar de Devo 10....het grote verschil is volgens mij alleen het touchscreen zoals ik heb kunnen vinden.
De Devo 8S is alweer een stuk duurder dan de Devo 10 dus moet ik weer wat gaan inleveren op de heli.....en zo blijven we maar bezig met zoeken,lezen en kijken maar heb ik nog steeds niets hahahahahah

Verschil tussen de Devo8s en Devo10 is natuurlijk het aantal kanalen.
Het voordeel van de Devo8s is het touchscreen, hier door kan je gelijk naar bijvoorbeeld een Pitchcurve menu gaan. Door een klik op het scherm. Zie het als een soort van smartphone. Je kan er niet mee bellen of internetten. De devo12s kan het wel. Hahaha..........NOT
Het voordeel van de Devo10 is dat die een tril functie heeft.
Voor de rest hebben ze allemaal telemetry. Behalve de Devo7.

Grtz Marco.

Keuzes, keuzes, keuzes............Ha ha ha ha ha
Even wat betreft mijn Ornithopter.........
Vanochtend druk geweest met de bird met instellen en afstellen op de zender.
Daarnet even droog getest met wat stroom erop om te zien wat het allemaal behebt.
Holymoly nondeju...........ha ha ha ha
Met wat gas erop flapperen de vleugels net als bij een echte vogel.Het is echt fucking amazing hoe dat werkt en functioneerd.
De staart fungeert als elevator en rudder.
Ook dat werkt inmiddels en ziet er echt vet uit.
Dit moet gewoon kunnen vliegen.
Och Here.......was het alvast maar lente.
Vr Gr D

Hahaha. Ben ook errug nieuwsgierig hoe die Ornithopter zal gaan vliegen Erwin.;)

Maar tering Jantje wat is het allejezus koud buiten.
Laat het maar zeer snel voorjaar worden.

GrtZ Marco.

Het waait hier in Gelderland ook als een zolle.
Oosten wind dus dat knapt er behoorlijk overheen.
Zie de hoge bomen zonder blad eraan al behoorlijk heen en weer zwiepen dus dat is knake om in te vliegen al zou het ook niet eens te koud zijn.
Ik maak er een heerlijk sleutelweekend van.
Dat is wel het voordeel van dit schijtseizoen.........want sleutelen en knutselen op de warme hoogzomerdag is ook niet wat.
We gaan weer verder met de Orni.........ha ha ha ha
Fijn weekend allen.
Vr Gr D

Waarom is er toch zoveel keuze zeg,het wordt er alleen maar moeilijker op allemaal :rolleyes:
Zou graag de V120D02S willen hebben,maar een Super CP met Devo 8S of een Mini CP met Devo 8S vind ik ook wel wat....en het leuke is...ik kan zo moeilijk keuzes maken hahahahah

Nou de keuze is makkelijker als je de V120D02S even laat voor wat hij is. Ik snap de aantrekkkingskracht maar je gaat enorm gefrustreerd raken. Hij is pittig en breekbaar (gears dus). Het wordt je allereerste heli. Dan kun je echt het beste iets kiezen wat een tik kan hebben.
Ik zou gewoon niet teveel in de hobby stoppen vooralsnog. Je weet nog niet of je het leuk blijft vinden. Zou dus ook niet gelijk dure zenders kopen. Denk dat een Super CP met Devo 7e al een prima start is in combinatie met een simulator. Desnoods een Devo 7 of Devo 10 maar duurder zou ik niet doen. Grote meerderheid die met heli's begint haakt weer af op den duur. Of je bedenkt opeens wanneer je het wel leuk vind dat je de Blade 300 en Blade 450 wilt. Zit je met je mooie Walkera zender. Gewoon laag insteken. Lekker simmen en veel pret met de Super CP binnen en buiten en zo tegen de zomer weet je veel meer dan nu..

Ongeacht iemand zonder ervaring binnen vliegen is gegarandeerd schade met wat voor heli dan ook. Of het nu stoelpoten, muren zijn lampekapjes of wat dan ook. gears gaan juist kapot binnen bij crashen of het nu een mini, genius cp of super cp betreft. En binnen vliegen is gewoon niet ideaal behalve een beetje hooveren en als je het kan voorzichtig een rondje vliegen als je de ruimte hebt.

En zoals jij aangeeft de instellingen wat milder te zzetten op een super kan ook op een 120, blade, etc.

1jaar geleden werd er helemaal geen cp als beginners heli aangeraden en was het alsmaar FP, waarom, omdat de cp vele malen directer reageerd en sneller dus kans op crashen is ongeacht welke cp variant vele malen groter dan met een FP. Echter door de meer crashbestenderige helis is de kans op schade alleen afgenomen.

De volgende stap zou dus zijn om Rimo te adviseren eerst na wat simmen buiten boven gras de maiden te doen. En dan zal een 100 sized veel meer kunnen hebben. Ook Walkera beschouwd de V120 als "intermediate". Da's niet voor niks.
Je moet heel stevig in je schoenen staan als je na je allereerste vlucht gelijk de heli uit elkaar moet halen. Dat is bij de V120 eigenlijk wel een garantie.
Als je op de 100 sized de headspeed wat lager maakt en DR en expo erop zet kun je boven gras rustig leren hoveren mits je dat in de sim ook kunt.

De volgende stap zou dus zijn om Rimo te adviseren eerst na wat simmen buiten boven gras de maiden te doen. En dan zal een 100 sized veel meer kunnen hebben. Ook Walkera beschouwd de V120 als "intermediate". Da's niet voor niks.
Je moet heel stevig in je schoenen staan als je na je allereerste vlucht gelijk de heli uit elkaar moet halen. Dat is bij de V120 eigenlijk wel een garantie.
Als je op de 100 sized de headspeed wat lager maakt en DR en expo erop zet kun je boven gras rustig leren hoveren mits je dat in de sim ook kunt.

26 keer crashen 1 keer schade met de 120 valt dan zeker onder geluk:p

zonder sim lukt het niemand(uitzonderingg daargelaten)

Back