Verzameltopic Walkera CP helicopters

Nee, want dan verkopen ze ze niet. Tís een aanname die ze doen. Als je op rcgroups gaat kijken zie je dat er nog geen van deze problemen gemeld zijn.
Neemt verder niet weg dat als je besluit zo'n ding te kopen je wellicht even de boel aankijkt.

Het is altijd even aankijken met een nieuwe heli, ook wat je er mee doet of hoe je er mee vliegt.

Zelfde als die 450d03 van ali. als je niet 3D vliegt heb je nergens problemen mee. Als je wel 3d vliegt krijg je hier mee te maken.

En helipal spreekt meer uit ervaring dan uit meemaken van het probleem, de servo controlchips zijn uit de servos gehaald en op het all-in-1 bordje geplaatst, om kosten te besparen, hoeft geen probleem te zijn, maar als je de mini wil downgraden moet je ergens op beknibbelen. En Helipal zegt dit dus uit ervaring met andere soortgelijke helis en niet puur op de super CP gericht maar op het systeem van verplaatsen van die chips.

Kortom als je geen gekke dingen doet is er vooralsnog geen probleem.

Super CP is a product to meet the price war, it has a cheaper motor and cyclic servos. For performance, it's ok for beginners, it's very stable, but for durability, well.... we do not have much confidence because the all-in-one receiver may get overheat and causing the servo to stop working.

Dit ben ik nu al meerdere keren tegen gekomen:confused:

Klopt. Ik had het al eerder beschreven David. link
Mijn Super CP heeft er zo'n 25 vluchtjes van 5 minuten op zitten.
Deze zijn door het kl... weer allemaal binnen geweest met de canopy er op.
En heb nog niets van gemerkt dat er iets oververhit is geraakt.
Zelfs niet als ik gelijk met een tweede lipo ga vliegen.
Dus zonder de boel af te laten koelen meteen de volgende er in.

Grtz Marco.

De Super vliegt echt super :-), ik had het al gezegt maar ik zou deze echt verkiezen boven de mini al is het maar om de heerlijk lange vluchten die je kan maken en power heeft hij ook genoeg :-)

Hier nog effe een filmpje van de Super binnen en wat crashes ha ha.
De film kwaliteit is niet echt best moet ik zeggen :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar is dat servo probleem er nou nog?

Ja dat is er nog steeds, de mini heeft altijd de neiging om de richtig waarheen je hebt gestuurd vast te houden, totdat je dus een andere richtig opstuurt. De Super heeft dat dus niet echt dus vliegt meer als een grote heli heb ik het idee, maar ik heb er niet echt last van hoor dat hij een beetje achteruit wil. Ik wil buiten eens kijken hoe ver hij daarin gaat want is binnen toch lastig met de beperkte ruimte :-). Misschien dat het boardje niet helemaal recht is of dat ze de gyro niet lekker erop hebben geplakt :-). Maar hij is nog steeds goed te vliegen en ik heb er de grootste lol mee, in idle up kan je ook best lang stunten met ding :-) geweldig

De mini cp met devo 7 staat bovenaan mijn lijstje maar nu weet ik het even niet meer.
Hoe zit het met de kinderziektes van de super cp want hij is niet geheel ziektevrij toch?
Het wordt me wel moelijk gemaakt,de mini cp of super cp...

Super CP...echt waar, ik heb ze alle 2 en die Super ga je echt leuker vinden....Mini CP..2-3 min vliegen ben je klaar en dat ging mij ergeren....zelf met de brushless motor was het bagger. Ok je kan er de genius motor opzetten...maar ja dan kan je beter voor minder geld de Super CP halen met dezelfde motor en echt langere vliegtijden. Qua vliegen zijn ze echt bijna hetzelfde al lijkt de Super CP mij wat feller, ik heb al eens over de 7 min gevlogen met de Super CP zonder een enkel probleem. Bij de mini met de standaardmotor moet je na een vlucht van 4 min dat ding gaan laten afkoelen omdat hij al je vermogen uit je volgende lipo trekt...hitte probleem lijkt het. Met de Super vlieg ik zo 5 lipo's achter elkaar zonder een enkel probleem :-)

kinderziektes...mja die van mij trekt wat achteruit maar die van Red en Chow vliegen perfect...ik heb er verder ook geen last van omdat je toch meestal in beweging vliegt he :-).

Super CP...echt waar, ik heb ze alle 2 en die Super ga je echt leuker vinden....Mini CP..2-3 min vliegen ben je klaar en dat ging mij ergeren....zelf met de brushless motor was het bagger. Ok je kan er de genius motor opzetten...maar ja dan kan je beter voor minder geld de Super CP halen met dezelfde motor en echt langere vliegtijden. Qua vliegen zijn ze echt bijna hetzelfde al lijkt de Super CP mij wat feller, ik heb al eens over de 7 min gevlogen met de Super CP zonder een enkel probleem. Bij de mini met de standaardmotor moet je na een vlucht van 4 min dat ding gaan laten afkoelen omdat hij al je vermogen uit je volgende lipo trekt...hitte probleem lijkt het. Met de Super vlieg ik zo 5 lipo's achter elkaar zonder een enkel probleem :-)

Heldere uitleg,maar wat is nu het probleem dan met de super cp?
Jij zegt dat hij beter is als de mini cp maar de super cp heeft toch een probleem?

Het vliegen gaat toch aardig goed Jeroen.
En zo te zien heb je er geen last van dat ze naar achteren trekt.

@Rimo. De Super CP is als je het mij een betere keuze dan de Mini CP.
Met de kinderziektes zal het reuze meevallen.
De Super CP is eigenlijk een Mini CP met andere elektronica.;)
De motortjes komen van de Genius CP en de servo's van de Super FP.

Grtz Marco.

Heldere uitleg,maar wat is nu het probleem dan met de super cp?
Jij zegt dat hij beter is als de mini cp maar de super cp heeft toch een probleem?

Die van mij heeft een probleem maar dat had ook met een mini kunnen gebeuren denk ik. Het probleem wat ze vermelde met hitte en daardoor gyro problemen heb ik nog niet gezien hoor :-). Ik heb de Super helaas nog niet buiten kunnen proberen dus hopelijk wordt het weer snel wat beter.

Ik ga mee met de mening van Jeroen en Redman.
Ondanks dat ik de Super CP niet heb maar inmiddels al wel erg veel vluchtjes heb gevlogen met mijn Mini CP met Genius CP motor erin vind ik de Super CP een betere keuze.
Die heli kost minder en vliegt minstens net zo goed of wellicht beter.
Jeroen heeft ze beiden dus is DE persoon die het kan zeggen.
Het is dat ik al voor erg weinig centen een Mini CP had kunnen overnemen van een Forumlid maar als toen op dat moment de Super CP al leverbaar was geweest had ik die gekozen zonder twijfel.

Dan nog even iets anders: Ik kon het niet laten en het jeukte me al een tijdje.Ha ha ha ha
Heb me daarnet een Walkera Master CP besteld.
Hoop het toestel uiterlijk volgende week in huis te hebben.
Wilde aanvankelijk voor een Walkera V200D03 gaan maar die is veel minder gangbaar in alle opzichten dan een Master CP.
Zo zijn de spare parts van een V200D03 minder makkelijk leverbaar en in Holland al helemaal niet.
De aluminium parts van de V200D03 zijn ook nog eens duurder dan die van de plastike Master CP en omdat ik de Master CP wil gaan gebruiken voor mijn milde 3D oefeningen zoals flips en rolls Crash ik liever de Master CP dan die duurdere V200D03.
Ook heeft de V200D03 een 3-assige Gyro en niet zoals de Master CP een 6-assige.
Verschil zal waarschijnlijk klein zijn, maar toch.............
Al met al dikke pret en reuze veel zin aan.
Ik zal mijn relaas straks posten omtrend de Master CP.
Vr Gr D

Ik ga mee met de mening van Jeroen en Redman.
Ondanks dat ik de Super CP niet heb maar inmiddels al wel erg veel vluchtjes heb gevlogen met mijn Mini CP met Genius CP motor erin vind ik de Super CP een betere keuze.
Die heli kost minder en vliegt minstens net zo goed of wellicht beter.
Jeroen heeft ze beiden dus is DE persoon die het kan zeggen.
Het is dat ik al voor erg weinig centen een Mini CP had kunnen overnemen van een Forumlid maar als toen op dat moment de Super CP al leverbaar was geweest had ik die gekozen zonder twijfel.

Dan nog even iets anders: Ik kon het niet laten en het jeukte me al een tijdje.Ha ha ha ha
Heb me daarnet een Walkera Master CP besteld.
Hoop het toestel uiterlijk volgende week in huis te hebben.
Wilde aanvankelijk voor een Walkera V200D03 gaan maar die is veel minder gangbaar in alle opzichten dan een Master CP.
Zo zijn de spare parts van een V200D03 minder makkelijk leverbaar en in Holland al helemaal niet.
De aluminium parts van de V200D03 zijn ook nog eens duurder dan die van de plastike Master CP en omdat ik de Master CP wil gaan gebruiken voor mijn milde 3D oefeningen zoals flips en rolls Crash ik liever de Master CP dan die duurdere V200D03.
Ook heeft de V200D03 een 3-assige Gyro en niet zoals de Master CP een 6-assige.
Verschil zal waarschijnlijk klein zijn, maar toch.............
Al met al dikke pret en reuze veel zin aan.
Ik zal mijn relaas straks posten omtrend de Master CP.
Vr Gr D

Ha ha ik ben benieuwd Erwin, laat effe weten wat die 850 mah doen en mijn tip is bestel gelijk effe de metal servo's maar dat wist je al. Ik had nog wat oude servo's van de King 3 uit elkaar gehaald maar die tandwielen krijg ik niet in de kapotte walkera servo :-). Ik las al dat dit de kwaal was van de Master CP en daarom hebben ze ook de metal servo's uitgebracht.

Ik denk het al gelezen te hebben, maar ik vraag het nog even voor alle zekerheid.

Blijft de Super CP (veel) makkelijker op een kleinere plaats hangen dan een mCPX of V120D02S?
Ofwel, is hij makkelijker bestuurbaar in een kleinere ruimte zonder constante stuurinput?

Ik heb het alleen over puur hoveren, niet rondvliegen!

Alleen makkelijker omdat hij kleiner is en je dus minder snel iets raakt. Maar hij heeft wel gewoon dezelfde input nodig.

Hoi Tom.
Ik vlieg met 2 stuks V120D02S heli's en de Mini CP.
Mijn persoonlijke mening is dat ik de Mini CP veel makkelijker vind om mee te hooveren.
En hiermee bedoel ik om het toestel strak in hoover te houden op dezelfde plek.
De V120D02S heeft vind ik veel meer stick-input correctie nodig om de heli op dezelfde plek in hoover te houden.
Ik zou het je graag willen laten zien, maar wellicht komt dan ooit.

Jeroen...................
Bedankt kerel en ik volg je op de voet omtrend je Master CP.
Die upgrade servo's zal ik gelijk bestellen maar zijn helaas nog out off stock bij Terence.
Ik wil ook die Nano 1000Mah packjes proberen want die zijn ook al te krijgen via het NL-Warehouse van HobbyCity.
Ik wil de Master CP straks op het grote open veld veel gaan inzetten om dat 3D gedoe mee te oefenen.
Kan potdikkemme niet wachten totdat het beter weer wordt want dan staan wij met de harde kern helivliegers elke zaterdag en zondagmiddag op het veld te vliegen.

Als ik naar het veld ga dan neem ik toch altijd meerdere heli's mee.
Straks heb ik op de Devo 8-s zender de Mini CP, 2 stuks V120D02S, Trex450Pro V2 en de Master CP vliegend.
Dat komt dan mooi uit want zolang ik straks de Master CP nog Brushed vlieg wil ik haar niet achter elkaar belasten zoals ik wel doe met mijn andere Brushless heli's waarmee ik zelfs op de warme zomerdag Lipo pack na Lipo pack achter elkaar kan vliegen zonder dat de motor te heet wordt of teveel belast wordt.
Ik las dat de Master CP Brushed motor na 1 vluchtje al behoorlijk warm wordt en men adviseert om dan de heli een aantal minuten af te laten koelen tussentijds.
Dat komt dan goed uit want dan vlieg ik na een vluchtje met de Master CP even een vluchtje met de Trex450 of met de V120D02S bijvoorbeeld.

Het flippen en inverted hoover laten hangen gaat met de Mini CP en V120D02 steeds beter en moet routine worden straks.
Net zoals Tail in vliegen nu ook al routine is.
Dat doen de meesten van ons zonder erbij na te denken en zelfs een peukje erbij draaien zal nog gaan.Ha ha ha
Het straks laten flippen en inverted zetten van de Master CP zal weer een uitdaging gaan worden en kan niet wachten om daarmee te beginnen.De stap erna is om het te gaan doen met de Trex450Pro V2.Maar dat zal waarschijnlijk pas ergens hoogzomer zijn.Ik heb de tijd.
Ben blij dat die FP staart van de Master CP het nagenoeg strak bij kan houden en zelfs bij het laten doen van milde 3D moves had ik gezien van meerdere You Tube filmpjes.
Daar ben ik dus nu op voorhand al zeer content mee.
Straks als de Master CP binnen is nog even pielen met de menu settings in de Devo 8-s maar dat is een kwestie van de heli naar eigen smaak instellen.
Ik heb tegenwoordig nagenoeg al mijn heli's op dezelfde manier vliegend.
Op die manier is de overgang van wisselend vliegen met verschillende formaat heli's niet zo groot en erg goed te doen heb ik gemerkt.

Op het veld vlieg ik bijvoorbeeld paar rondjes met de Trex450Pro en kort erna met de V120D02S waarna ik daarop de Mini CP weer pak.
En dat gaat allemaal erg prettig kan ik melden.
Ik zet hoge ogen in op de komende Master CP en hoop dat zij voor mij waarmaakt van wat ik allemaal al heb mogen aanschouwen op You Tube.
Nog een dikke 2 maanden Heren en dan begint het echte vliegseizoen voor ons allemaal weer.
Kan niet wachten totdat ik straks weer sta te vliegen op het mooie grote veld met een graadje of 23 op de mooie nazomer avond.
Vr Gr D

Back