Verzameltopic Walkera CP helicopters

Ha ha ik ben benieuwd Erwin en ik kom zeker wat zaterdagen met jullie mee doen als het mag, maar niet lachen he ik ben nog maar beginner :-). Wat een verhalen kan jij schrijven zeg :D.

@ David, ik heb versie 2 dus 6 axis en brushless heb ik geprobeerd maar ik merkte niet veel verschil met de stock motor van de Mini...vliegtijden net zo bagger al wordt die motor niet zo warm.

Hier wat foto's van die lipo's Erwin, net die linker servo vervangen...nu hoor ik dat er ook een tik in de rechter zit pfff :-) mja de metals komen eraan gelukkig.

2200 Mah

2200.jpg

22002.jpg

En de 1500 Mah

1500.jpg

Ik denk het al gelezen te hebben, maar ik vraag het nog even voor alle zekerheid.

Blijft de Super CP (veel) makkelijker op een kleinere plaats hangen dan een mCPX of V120D02S?
Ofwel, is hij makkelijker bestuurbaar in een kleinere ruimte zonder constante stuurinput?

Ik heb het alleen over puur hoveren, niet rondvliegen!

Ligt natuurlijk ook aan je afstelling, hoe beter jij hem afstelt en zorgt dat bijvoorbeeld de swash level is, de linkjes even lang, trimmen op je zender des te stabieler hij zal blijven hangen in een hover. Mij Super gaat dus achteruit maar dat komt door de gyro maar door wat stick input naar voren kan ik er prima mee hoveren ;).

Hoi Jeroen.
Bedankt voor het plaatsen van die foto's van jouw Master CP.
Dat ziet er indrukwekkend uit van die 2200Mah Lipo onder jouw toestel.
Dat het toestel uberhaupt nog fijn kan vliegen met zo'n soort Lipo pakket zeg.Ha ha ha ha
Vliegen zal het natuurlijk zekers, maar het toestel wordt met die 2200Mah Lipo toch top-zwaar?
Ik heb namelijk ooit eens een 1S 950Mah Nano Lipo packje in mijn voorhene Lady Bird Micro Quadcopter gestoken. ( stock gaat er een 260mah in)
Oke, het vloog maar schappelijk en prettig ermee rondvliegen kon ik vergeten.Ha ha ha ha
Vandaar mijn grote ogen toen ik dat 2200Mah Pack onder jouw Master CP zag hangen.Ha ha ha
Zulke Lipo packs gebruik ik alleen in mijn grote vliegtuigen en Trex450 size heli.

Ik ben net als jij verzot op langere vliegtijden met mijn heli's maar vind eerlijk gezegt ook wel dat het toestel fijn moet blijven vliegen zeg maar indien er een veel groter Lipo pack geplaatst wordt.
Vliegtijden van minimaal 5 minuten maximaal vind ik acceptabel en wat ik ook erg graag wens is dat het toestel dan door het niet al te zware gewicht van een Lipo haar moves goed kan blijven doen.
Om een Master CP te laten flippen bijvoorbeeld met zo'n 2200Mah Lipo pack erin doet mij nu al de nekharen omhoog doen staan.Ha ha ha ha
Zulke moves probeer ik dan liever met een 1000Mah Lipo packje erin.Ha ha ha
Maar.......ik begrijp heel goed jouw idee en insteek van het hebben uitgeprobeerd met die verschillende soorten/formaten Lipo packs.

Net als jij reeds melde laat ook ik mijn Master CP vooralsnog stock Brushed.
De hoofd en staartmotor kosten niet veel en als ze ± minimaal 50 vluchtjes mee zouden gaan dan ben ik al dik tevreden.
Het later ooit eens ombouwen naar Brushless kan dan altijd nog.
Als ik het goed begrijp dan zijn de stock Swash servo's dus ruk.
Zoiets had ik al eens gelezen op RCGroups maar het valt me tegen dat jij met jouw milde vlieggedrag en nu al zo snel last van hebt dat die stock servo's problemen gaan geven.
Dat vind ik dan weer een gemiste kans van Walkera met zo'n toestel.

Wat het samen vliegen betreft en dat jij aankomende lente/zomer met het heerlijke warme weer langs wenst te komen is altijd mogelijk en jij bent van harte welkom.
Ik vlieg ook met regelmaat op Ijsseloord II met de Arnhemse piloten en dat zal vanuit jouw woonplaats nog makkelijker en dichterbij zijn.
Dus met grote kans dat we elkaar daar eens zullen treffen.
Maar hier waar ik woon ben jij natuurlijk ook van harte welkom en daar vliegen de piloten over het algemeen met wat grotere heli's zoals Trex550/Outrage Fusion en Goblin 700.
Ook zeer vermakelijk om naar te kijken kan ik je beloven.

Ik zit nu met smart te wachten op mijn komende Master CP en hoop echt dat zij straks lekker vliegt.
Waarschijnlijk gaat het pas na het weekende worden omdat het toestel van over de grens moet komen en ik al vaker zaken heb gedaan met die Webshop en weet dat het vaak 4 tot 5 dagen duurt eer een pakket binnen is.
Aangezien (helaas) het weekende ertussen zit verwacht ik het pakket maandag of dinsdag.
Maar hopenlijk wordt mijn geduld beloont en kan ik jullie volgende week laten weten hoe het toestel zich houdt en vliegt.
Graag jullie geduld hiervoor.
Vr Gr D

Oja..............
Gisteren even getest wat mijn Mini CP nou gebruikt aan energie met de Genius CP motor erin.
Dus feitelijk exact dezelfde motor als jullie in de Super CP hebben.
Ik vloog gisteravond met mijn Mini CP rond in de woonkamer en deed dat voor 6 minuten lang.Rondvliegen, hooveren en pitch pumps gedaan.
Toen na de vlucht de Lipo ( Turnigy Nano 1S 260Mah 35-70C ) opgeladen en er ging na het laden terug in het packje: 192Mah.
Dat is dus best een nette waarde lijkt mij.
Ik heb het idee dat de vliegtijden niet eens zo gek veel verschillen met die Super CP van jullie.
Vr Gr D

Als er 192 mAh in het nano packje gaan.
Dan is de Mini CP net zo als de Super CP Erwin.;)
Bij mij gaat er ook zo'n 190 mAh terug in het packje.

Grtz Marco.

Ik zit nu met smart te wachten op mijn komende Master CP en hoop echt dat zij straks lekker vliegt.

Je aanschaf verbaasd me. Je was zeer negatief over de Master CP op voorhand.

Verder de servo's. Tsja, ze hebben plastic gears en de Master CP is een stukkie groter. Dus dan gaat zoiets wat sneller stuk als bij een micro. Vrij logisch. Ik heb 1 crash gehad zonder schade. Maar goed. Je kunt de servo's upgraden dus mocht je ze vaak slopen.

Hoi Chow.
Ha ha ha ha, wat dat betreft zal ik jou blijven verbazen hoor.
Ik spoor namelijk niet helemaal.Ha ha ha ha
Was inderdaad niet al te positief een tijdje terug betreffende de Master CP.
Maar ben nu vol lof en heb er reuze veel zin aan.
Maar........ik zal straks ook mijn eerlijke mening en revieuw geven.
Ik ben nou eenmaal niet de persoon die kalm en behoedzaam met zijn modellen rondvliegt.
Ik mag er heel graag aan trekken om het zo maar te zeggen en daarmee bedoel ik dan aan de heli's tijdens het vliegen.Ha ha ha
Tijdens de trek vluchtjes zullen dan snel de maximale grenzen en limieten boven komen drijven van de betreffende heli en dan zal ik daarop mijn eerlijke mening over geven.
De Master CP zal er straks aan geloven en die ga ik flink op haar donder geven.
Zal niet bij laffe vluchtjes blijven of alleen maar hooveren om het zo maar te zeggen.
De positieve en/of negatieve kanten zullen dan zeer snel boven water komen drijven.
Maar........vooralsnog ga ik er met een positieve insteek in en we gaan het wel merken straks.
Ik zet hoog in op deze Master CP.Ha ha ha ha
Vr Gr D

Je weet dat hij niet bedoeld is voor hardcore 3D? Maar meer om als trainer te dienen voor mild 3D?

Je moet het zo zien. Eigenlijk is het gewoon een grote Mini CP. Zo vliegt hij ook.

Hoi Chow.
Als het zo is dat de Master CP vliegt als een Mini CP dat hoop ik echt dat dat zo is.
Want ik ben dik tevreden met hoe mijn Mini CP zich houdt tijdens haar vluchtjes.
En hardcore 3D is aan mij echt niet besteed hoor.
Ik zou de Master CP wel eens kunnen uitlenen aan vliegmaatje Leon zodat die eens kan kijken hoe de heli zich houdt want die kan behoorlijk flink uitpakken met vette 3D moves.
Maar in mijn geval zal het zekers bij milde 3D blijven.
Flipjes, rolls en inverted hooveren geeft bij mij al trillende knieeen en een onderbuik gevoel.Ha ha ha ha

Kreeg vandaag al een mailtje dat de Master CP opgestuurd wordt en dus onderweg is.
Met wat geluk is zij vrijdag binnen.
Vandaag ook gelijk de 3 stuks upgrade metal gear servo's besteld voor de Master CP.
Die zullen er qua reistijd wat langer overdoen maar ben erg benieuwd wat die zullen gaan doen in vergelijk met de stock servo's.
Vr Gr D

Geweldig!!
Daarnet even wat broodnodige spare parts besteld via China voor de Master CP.
Denk dan bijv aan motortjes en assen.
Altijd handig om als spare op de plank te hebben liggen.
Ik ben verzot op kunnen doorvliegen na een Crash en vind het nooit leuk om dan een onderdeel niet te hebben zodat ik dan niet kort erna weer Airborn kan zijn met het toestel.
s'Winters maakt me dat niet uit maar in de lente/zomer gaat me dat niet overkomen.Ha ha ha

Ook daarnet even een aantal verschillende Webshops naast elkaar gezet en dan alleen maar met de prijzen van de Master CP spare parts.
Nou........daar zit me nogal een verschil in zeg.
Zodra je dat op papier gaat zetten en er dan even naar gaat kijken zie je pas hoe groot de verschillen kunnen zijn.
Klein voorbeeldje:

Bij Banggood in China kost een Master CP Main Motor inclusief verzenden: 8.99 dollar
Bij Jade City kost een Master CP Main Motor ex verzenden 5 dollar: 9.50 dollar

Bij Banggood in China kost een Master CP Tail motor inclusief verzenden: 6.50 dollar
Bij Jade City kost een Master CP Tail Motor ex verz 5 dollar: 8 dollar

Bij Banggood in China kost een Master CP ESC/regelaar inclusief verz: 14.48 dollar
Bij Jade City kost een Master CP ESC/regelaar ex verz 5 dollar: 18 dollar

En dan heb ik het nog niet gehad over de prijzen van Hollandse webshops.ha ha ha ha ha......
Grappig dat de prijzen zo behoorlijk uiteen kunnen lopen voor exact hetzelfde produkt.
Vr Gr D

Knappe vent die wat sloopt aan de Master CP. Zeker als je boven gras vliegt en throttle hold niet weet te gebruiken. Enige wat ik kan verzinnen zijn dus inderdaad de servo's maar dat heb je al gecovered en motoren bij slijtage of een maandagmorgen exemplaar.

En dan heb ik het nog niet gehad over de prijzen van Hollandse webshops.ha ha ha ha ha......
Grappig dat de prijzen zo behoorlijk uiteen kunnen lopen voor exact hetzelfde produkt.
Vr Gr D

Valt opzich wel mee en zeker als je het snel wilt hebben in Nederland (kan je het evt zelfs nog ophalen ook), vind ik in vergelijking met china dus best nog wel meevallen:D

Main motor NL 9.99Euro
Tail motor NL 7.50Euro
ESC NL 14.00Euro

Dat is inderdaad het geval als je iets snel in huis wilt hebben.
Kost je wat meer maar dan heb je het ook sneller in huis.
Ik anticipeer graag en let ook nog eens op de centen.
Heb nooit geen haast en alle geduld van de wereld.
Leg graag een kleine voorraad aan en heb daarvoor graag die 2 weken wachttijd voor over.
Een Tail Motor kost mij dan 6.50 dollar en dat is dan ook nog eens inclusief verzendkosten!!
De genoemde 7.50 euro van Dave is exclusief verzendkosten!!
Dan kom je al snel op zekers en tientje in totaal toch??
Die 6.50 dollar inclusief verzendkosten is ±dikke 5 euro.
Met alle respect maar dat betekent dat ik dan eigenlijk 2 motoren heb voor 10 euro en hier in Holland bestellen 1 motor voor 1 tientje.
Vind ik nogal een erg groot verschil of niet?????????
Enige manko is de levertijd.
Oke.........1 dag of 2 weken.
Maar met geen haast hebbende en stukje bij stukje parts overzee bestellen moet je eens kijken wat dat uiteindelijk scheelt in de centen.Ha ha ha ha
Ik wil dat verschil liever niet aan jullie uitbetalen na een seizoen vliegen.
Enne.......bovengenoemd verhaal gaat dus op voor vrijwel ALLE spare parts van de Walkera heli's.
Ik betaal graag geen cent teveel als het moet.
En ja, dan mogen ze mij een verkapte zuinige Hollander vinden.Ha ha ha ha
Vr Gr D

Tenzij je parts besteld die je later nooit nodig blijkt te hebben. Dan sta je in de min :D Been there, done that. Heb nog zakken vol geanticipeerd spul ;)

Inderdaad, de handelaren hier krijgen de spullen ook veel goedkoper.
Conclusie is dat hier de prijs te hoog is.

In het buitenland besteld is hier niet omgezet beste heren handelaren!

Klopt niet helemaal. Handelaren hier zitten boven de 150 euro grens met inkoop en betalen naast PostNl en BTW ook douanekosten. Die zijn dus duurder uit dan ons zooitje hier die maar klein inkopen. Extra marges geven die Chinesen verder ook niet.

Dan vrees ik dat de Walkera verkopers van onderdelen in Ned. niet veel animo hebben om in te kopen.

Bijvoorbeeld als ik vier motoren voor de mQX wil hebben, kan ik ze kopen voor $8 dat is wat anders dan €12 hier.

Back