Verzameltopic Walkera CP helicopters

Het is en blijft koud.

Dus bij deze een leuke oefening voor binnen.;)
Wel je tijd bijhouden.

Gr. Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is en blijft koud.

Dus bij deze een leuke oefening voor binnen.;)
Wel je tijd bijhouden.

Gr. Eric

Haha. Met dat koude weer, ga je van alles verzinnen.
yellowflashcolorzpdt06.gif

Vandaag was het eigenlijk best goed weer om buiten te vliegen.
Mooi windstil was het hier in Arnhem. En daardoor niet te koud.
yellowflashcolorzpdt18.gif

Heb dus gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de Super CP brushless uit te laten.
Wat vliegt ze lekker met deze brushless motor. Van een inkakkende motor heeft ze nu geen last van.
Ik ben gewend. Dat als ik de cyclic stick naar voren doe, en meer ptch geef. De heli als een Jekko er van door gaat.
Het stock motortje trok dit bij lange na niet. De brushless versie geeft geen krimp.
yellowflashcolorzpdt065.gif

Heerlijk, die powerrr.
yellowflashcolorzpdt07.gif

Grtz Marco.

Leuk om te horen dat je zo enthousiast bent over je Brushless Super-CP.

Ook hier in Amsterdam was het vannochtend vrij windstil, met een mooi zonnetje.
Ben nog even op mijn vliegplek gaan kijken maar ik vond het toch nog wel te koud.

Had toch niet veel tijd om te vliegen.
Moest nog naar de tandarts en heb nu middag/avond-dienst.

Gr. Eric.

Leuke oefening Erik!

En eerlijk is eerlijk, dit valt nog niet mee denk ik want de afstand is klein tussen de 2 pilaren!
Erg nuttig en je leert jezelf beheersen;)

Zo blij dat ik ben dat ik de sim heb binnen gekregen ben ik gisteravond gelijk aan de gang gegaan met hulp van Chow.
Ik heb in Phoenix de 450SE trainer genomen in een sporthal en geoefend met hoveren in de trainingsfunctie.
Wat ben ik toch blij met de sim want anders was er weinig van mijn heli over gebleven hahaha
Moet ook zeggen dat het behoorlijk lastig is allemaal en heb ik respect voor de mensen die zo even wegvliegen met een heli.
Ook wil ik iedereen hier bedanken voor het advies om een Super CP te nemen om mee te beginnen en niet een grotere heli wat ik eigenlijk wilde,want dan was het leed niet te overzien denk ik 8O
De bedoeling is dat ik elke dag wat probeer te hoveren op de sim en zodra het hoveren een beetje goed aanvoelt ga ik het met de Super CP proberen,die nu nog maar even in de kast blijft staan ;)
Mijn tip als beginner voor alle beginners,begin eerst eens met simmen en denk dan pas aan een heli,want aan simmen heb je je handen al vol aan!

Leuk dat je er zoveel lol in hebt en dat je eindelijk kan beginnen.

Ernstige waarschuwing:

Vanaf nu wordt de jeuk steeds erger!

Laatst bewerkt:
Goed bezig Rimo :-). Probeer later ook eens te simmen met de wat kleine heli's, de grotere zijn wat makkelijker in het begin. Over een maandje vlieg jij rond met die Super CP :-)

Goed bezig Rimo :-). Probeer later ook eens te simmen met de wat kleine heli's, de grotere zijn wat makkelijker in het begin. Over een maandje vlieg jij rond met die Super CP :-)

Dat was ook zeker de bedoeling om later een wat kleinere heli te pakken, zeker voordat ik mijn eigen heli ga gebruiken.
Ik hoop dat het lukt over een maand hahaha

PlingPlong.

Vliegt daar zomaar de SuperCP binnen.
Heeft dezelfde lipo's van 240mH als de Ladybird. Heb ik meteen acht lipo's erbij. :smile:

Wat is dit ding stil zeg! Nauwelijks te horen.

Tot zo....

Moet ff vliegen.......................

PlingPlong.

Vliegt daar zomaar de SuperCP binnen.
Heeft dezelfde lipo's van 240mH als de Ladybird. Heb ik meteen acht lipo's erbij. :smile:

Wat is dit ding stil zeg! Nauwelijks te horen.

Tot zo....

Moet ff vliegen.......................

Gefeliciteerd met de Super CP Tom.
yellowflashcolorzpdt19.gif

Daar ga je zekers een hoop schik mee hebben.
Ze zal een stuk stiller zijn dan de mijne.
yellowflashcolorzpdt07.gif

Grtz Marco.

Misschien een gek idee :-) bij de mini/super zou je de holder eruit kunnen knippen en een holder van de V120 eronder kunnen lijmen. Zelf de kap kan er dan nog zonder problemen op. De Genius heeft hem voorop zitten zie ik...maar dat ding doet zo te zien niks met de stevigheid van het frame als ik zo kijk. Die eerste dwarsbar kan je er zo uithalen en eventueel kan je dan een bar verticaal lijmen om het toch iets steviger te maken als je het niet vertrouwd ?

Kijk bij de mini/super zou hij eronder kunnen :-) mmmzzz

Soms is de oplossing zo simpel!
Gisteren was ik bij mijn broer en vertelde over het probleem van de te dikke accu's. Ik had mijn Genius CP en de betreffende accu's meegenomen en liet het hem zien dat ze net 0,5 mm te dik waren.

Hij bekeek de accu eens goed en zei toen, waarom haal je die blauwe folie er niet gewoon af? Eerst dacht ik, dat is lang niet voldoende, die folie is veel te dun of als je de folie eraf haalt valt de accu uit elkaar. Maar hij wist me te overtuigen en we probeerde het met één accu.

Wat denk je, hij past nu perfect!

Hier zie je het resultaat; één accu nog met de blauwe folie en één zonder.

full

Van de zijkant kan je goed het verschil in dikte zien.

full

Soms is de oplossing zo simpel!
Gisteren was ik bij mijn broer en vertelde over het probleem van de te dikke accu's. Ik had mijn Genius CP en de betreffende accu's meegenomen en liet het hem zien dat ze net 0,5 mm te dik waren.

Hij bekeek de accu eens goed en zei toen, waarom haal je die blauwe folie er niet gewoon af? Eerst dacht ik, dat is lang niet voldoende, die folie is veel te dun of als je de folie eraf haalt valt de accu uit elkaar. Maar hij wist me te overtuigen en we probeerde het met één accu.

Wat denk je, hij past nu perfect!

Hier zie je het resultaat; één accu nog met de blauwe folie en één zonder.
full

Van de zijkant kan je goed het verschil in dikte zien.

full

Mmm lol dat lijkt toch verdacht veel op mijn creatie hoor ha ha, verkeerde foto Lee :-) ?

Vraag: (Marco?)

Ik wil de DR en EXPO voor Aileron EN Elevator op 1 switch schakelbaar hebben.
Dus niet beide instellen die ik dan standaard met 2 schakelaars moet bedienen, maar ik wil dit op 1 schakelaar!
De bedoeling is om deze instellingen op switch AILE D/R van de DEVO 8S te zetten.

Op mijn Spektrum DX8 geen enkel probleem omdat je alle gewenste functies op elke gewenste schakelaar kan zetten.

Bij de DEVO misschien ook best mogelijk, maar dan is het weer heerlijk verborgen.
Weet iemand hoe dit te doen is?

:worship:

Mmm lol dat lijkt toch verdacht veel op mijn creatie hoor ha ha, verkeerde foto Lee :-) ?

Die foto zat erbij omdat ik een reply deed; ik zal hem er even uit halen. Overigens zijn dit de 280 mAh accu's van Banggood (waar bij stond dat ze geschikt waren voor de Genius CP). Na een kleine striptease zijn ze inderdaad geschikt en je kunt er erg lang op vliegen.

Back