Verzameltopic Walkera CP helicopters

DEVO F7 met een ontlaadstroom van een halve Ampère? Dat overleeft een middagje vliegen niet eens.

DEVO 8S = 172 mA in rust.
Spektrum DX8 = 83 mA in rust.

De meeste penlight accu's zijn tussen 2000 en 2700 mA.

Ja das inderdaad hoog zeg dat is inderdaad niet op te lossen. Is dat ook een outrunner ? Moet nogal een opervlakte zijn zeg wat dan ronddraait :-).

Dit is geen outrunner, maar een inrunner.
Afgezien van het lawaai heeft deze motor power zat.
yellowflashcolorzpdt065.gif

Grtz Marco.

Vraag: (Marco?)

Ik wil de DR en EXPO voor Aileron EN Elevator op 1 switch schakelbaar hebben.
Dus niet beide instellen die ik dan standaard met 2 schakelaars moet bedienen, maar ik wil dit op 1 schakelaar!
De bedoeling is om deze instellingen op switch AILE D/R van de DEVO 8S te zetten.

Op mijn Spektrum DX8 geen enkel probleem omdat je alle gewenste functies op elke gewenste schakelaar kan zetten.

Bij de DEVO misschien ook best mogelijk, maar dan is het weer heerlijk verborgen.
Weet iemand hoe dit te doen is?

:worship:

Tom anders gebruik je toch gewoon 1 van de idle up standen, stel je er 1 gewoon in en 1 gewoon met de exp/dr die jij wilt:D

Super CP vanaf de onderkant met landing op de telefoon. Nog knap lastig dat ding vlak boven de telefoon te hoveren in z'n grondeffect :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Tom.
Mocht je morgen (zaterdagmiddag) in de buurt van Apeldoorn zijn dan ben je welkom.
Wij staan dan weer te vliegen vanaf 12.30 uur.
Zou wel eens leuk zijn als je eens komt buurten of gezellig mee vliegt.
Weesp is toch niet zo ver van Apeldoorn vandaan?
Vr Gr D

Nog even over de stock accu van de Super CP. Deze is 240mA nominaal.

Een nieuwe accu 5 maal gevlogen en geladen met de standaard lader die Blade bij zijn modellen levert.

De accu met de Graupner Ultra Trio Plus 14 ontladen tot 3 Volt.
Geladen met 1C. Er ging 289mA in.
Gevlogen in een rustige hover voor exact 6 minuten.
Weer aan de lader gehangen en er ging 197mA in.
Dit is dus 69% van de accucapaciteit die verbruikt is.

Verder viel mij op dat de Super CP zoals geleverd netjes opstijgt, maar wel steeds vooruit wil. Tevens wilde hij maar naar rechts.
Met de links verstellen ervoor gezorgd dat er een stabiele hover is met neutrale trim. Alleen is nu bij het opstijgen dat hij na het loskomen meteen snel achteruit wil. Dit even compenseren en dan vliegt het prima.
Ik vind de V120D02S toch veel prettiger.

@Tom. Als ik het goed begrijp. Wil je de Super CP stil in de lucht hebben hangen.
Volgens mij gaat dat niet lukken. Zelfs niet met trimmen.
Als je echt iets wil hebben wat stil blijft hangen, zul je een coax moeten nemen.
Een single rotor heli is van nature onstabiel.
De V120D02S V2 is zo stabiel door de 6 assige gyro. Deze gyro detecteert ook voor- en zijwaartse beweging. En compenseerd die.
Zelfs de V120 zal niet op een plek blijven hangen.
Alleen een heli met een GPS module zal op een plek blijven hangen.

Grtz Marco.

Back