Verzameltopic Walkera CP helicopters

Ha ha ha ha.........inderdaad Wim.
Helemaal Cristal Clear.
Zo.........nu weer back on Topic.Ha ha ha ha
Potdomme wat is het toch een smerig schijtweer.
Die sneeuw moet stoppen want wil nog vliegen vandaag.Ha ha ha
Gr D

Sorry dat ik zo binnen kom vallen op dit draadje, maar o.a. Erwin kan ik van een ander forum, vandaar.

Maar, waarom kan jij geen foto's plaatsen Erwin?

Overigens, voor de anderen die mij niet kennen. Ik ben Helixer en al geruime tijd actief als RC vlieger met heli's en vliegtuigen. Hier op dit forum heb ik voornamelijk gepost op het U CAN FLY draadje.

Maar nogmaals!! Erwin, waarom kan jij geen foto's plaatsen? Het werkt hetzelfde als bij het RCVLIEGSHOP FORUM!!!!!

Grt Helixer

Ik zit een betaalbare nitro auto te overwegen voor erbij. Ben dus veel inlezen op het moment. Niet dat auto's ooit mijn heli's zullen verdrijven maar overweeg er iets bij wat minder afhankelijk is van het weer. Ik heb er ook een mooie plek voor op loopafstand waar ik ook de kleinere heli's vlieg..

plekp.jpg

Ja met een heli ben je afhankelijk van wind en met een auto niet!

Maar dat is wel een mooie locatie, is het een verlaten terrein?

Hallo wimb ik heb even de specification van devo8s nagekeken daar stond dit.
5#dry cell 4x1.5v or nimh 4x1.2v 1,600 2,000 mah.
Want ik wou die storm batterij voor de 8s bestellen maar ik wacht even of je antwoord krijgt van walkera en dan hoor ik het graag van je als dit kan.
Ik ga nu van de band ik moet nog weg.

M.V.G André

@wimb
Tís oude terrein van Stork. Stork is er inmiddels weg. De loodsen worden verhuurd. Heel soms staat er een vrachtwagen te laden of lossen maar meestal is er niemand. Om een 450 te vliegen is het iets te smal. Rustig heen en weer kan wel. Voor heli's kleiner dan 450 is het prima. Voor een auto uiteraard ook.
Het terrein is buiten kantoortijden gesloten maar je kunt er via een gat in een hek wel op. Ik wil dat niet te vaak doen want wil er niet weggestuurd worden. Skaters zijn er al weggestuurd maar vooralsnog laten ze mij rustig m'n dingetje doen. Ik kom er al bijna 2 jaar.

Dus je hebt dan lekker een "prive" terrein voor jezelf!
Da's wel lekker hoor en geen pottekijkers;)
Houden zo!

@Andre, als ik het antwoord heb van Walkera dan meld ik dat hier!;)

Zo heb ik pasgeleden een mail gestuurd of het mogelijk is dmv software veranderen om de Devo10 van 10mW naar 100mW te "verbouwen".

Dit is hun antwoord!

Dear Wim,

Thank you for your email.

The control range of DEVO 10(10mw) is about 600m. Make sure when you test, the antenna of the receiver is not cross. If you still need to change to 100mw, you can send the transmitter back, we change it to you for free. You only need to pay the shipping cost for both way.

Have a nice day!
Thanks & Best Regards,
Amylee Wu

Ik kan dus van mijn Devo10 10mW een 100mW laten maken in China dmv het veranderen van de hardware.
Maar dan moet ik hem opsturen en de verzendkosten van heen en terug betalen, wat overgens heel normaal is, maar dan ben ik hem ong 2maanden kwijt en het kost je een vermogen aan verzendkosten!

Ik heb een range-test gedaan in open veld en ik kwam op 400m! Nou dat is echt ver hoor want dan zie je bijna geen 700size heli meer;)
Dus ik laat het zo!

Toch vraag ik me af wat er gebeurd als je gewoon de 100 mW firmware flashed. Ik heb dat toen met de Devo 7 gewoon gedaan.

Hoi Helixer.
Welkom in dit fraaie Topic.
Nee, het lukt mij niet om foto's te kunnen plaatsen.
Freddie had al eens aangeboden om mij te helpen hierbij maar het is er nog niet van gekomen.
Beetje druk met andere bezigheden(werk) en met het vliegen.Ha ha ha ha ha

Chow......ha ha ha ha......nee hoor, ik ben allerminst verlegen.
Als ik de mogelijkheid had om hier foto's te kunnen plaatsen dan had ik vast en zeker binnen een mum van tijd een Moderator aan m'n broek hangen met het verzoek op te houden van het plaatsen van mijn foto's.Ha ha ha ha
Vr Gr D

Maar tís geen rocketscience hoor. Gewoon
insertimage.gif
aanklikken en dan de url naar je plaatje erin plakken. Plaatje zet je op imageshack of photobucket bijvoorbeeld..

Toch vraag ik me af wat er gebeurd als je gewoon de 100 mW firmware flashed. Ik heb dat toen met de Devo 7 gewoon gedaan.

Maar de Devo7 heb je toch nog?
En merk je verschil, ik bedoel meer dat ie wellicht rare dingen gaat doen?
Als alles oke is, is het goed lijkt me maar ik blijf liever bij het org van Walkera!;)

Ik heb inderdaad op goed geluk de 100 mW erop gezet en ding doet het prima. Maar uiteraard is dit allemaal voor eigen risico. Je zou ze kunnen vragen of dit nog wat uitmaakt bij de Devo 10.

Hoi Chow.
Je zult gelijk hebben, maar voor mij is het toch echt nog abracadabra.......Ha ha ha
Net zoiets alsdat een vrachtwagen chauffeur van een 18 meter lange oplegger zegt: ach......dat achteruitrijden en dan netjes de wagen in het gareel en juiste lijn houden is een eitje.......
Of dat jij en ik tegen een beginnend helipiloot zeggen: dat hooveren met een heli, valt toch reuze mee?
Als je iets kent is het inderdaad niet moeilijk meer.
Maar dat geldt voor alle dingen in het leven.
Vr Gr D
PS: Dave: bedankt voor je pb kerel, maar ben het niet met je eens hoor.

Chow, ik zit nu op 400m en dan gaat het ledje op de Rx knipperen dus hij kan nog wat verder maar wat heb je er aan?
Zover kom je toch niet met een rc heli of plane.

100mW zou 2x zo ver moeten komen maar heeft geen meerwaarde.
Heb jij je Devo7 al eens getest met de 100mW?

Nee ik heb nooit een rangecheck gedaan. Kan het wel eens proberen maar dan heb ik een extra iemand nodig. Zolang je geen fpv doet is 400-600 meter natuurlijk meer dan genoeg.

Zal ik dan ook eens een duit in het zakje doen dan ;) ...

Ik heb wél afstandsmetingen gedaan:

Met de KDS K7Xii (deze heeft 100mW) 'haal' je +/- 400 meter

En met de Devo10 met de RX1002 ruim 1500 meter :D (verder werkte de 'walkie-talkie' niet meer...)
(Staat wel het vermogen op 100%)

Wel moeten dit "zichtverbindingen" zijn :rolleyes: 'zit er iets tussen' wordt dit fors minder

Maar Wim, hoe 'weet' je dat jouw Devo10 "maar" 10 mW heeft. Op alle documentatie van de Devo10 staat 100mW (of minder) ook is de conformiteitsverklaring afgegeven op 100mW...
Naar wat ik heb begrepen wordt de 10mW apparatuur gebruikt voor zg. SRD (Short Range Device) apparatuur.

Back