Verzameltopic Walkera CP helicopters

@Redman,

Ik ga binnenkort eens proberen om de Master-Cp op fixed-ID te zetten.

Op RC-Groups lees ik vaak over problemen met het binden in Fixed-ID,
Het gaat bijna vaker fout als goed.

@Rimo,

Ik heb laatst voor het eerst met 4bft buiten met de 4G6s gevlogen.
Ook mijn vliegkunsten zijn nog niet zo best, had er dus ook een beste kluif aan.

Gr. Eric.

Fixed ID is simpel hoor. Gewoon je heli binden zoals je nu al doet. Dan in je zender naar Fixed ID. Die enablen en de code die je ziet accepteren (niet aanpassen) en klaar.

@rimo,

Ik heb laatst voor het eerst met 4bft buiten met de 4G6s gevlogen.
Ook mijn vliegkunsten zijn nog niet zo best, had er dus ook een beste kluif aan.

Gr. Eric.

Ik had er ook een behoorlijke kluif aan vanmorgen maar alleen wind is niet zo erg mischien maar die wind was zo koud, stond gewoon te trillen van de kou maar dat komt misschien ook omdat ik strontverkouden ben ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Morgen is het iets beter weer.

Ik hoop het van harte, ik ben morgen en overmorgen vrij.
Ga vast alle accu's laden, van zowel de Master-CP als de 4G6s; wil graag weer wat vliegen.

Dat het Fixed-ID simpel is had ik al door maar waarom lees ik dan op RC-Groups in het Master-CP topic er van die rare problemen over.
De meeste die er last mee hebben blijken ook de servo's voor niet WK-servo's te hebben gewisseld en dan schijnt vooral de elevator-servo de boosdoener hier te zijn, echter lees ik ook berichten van mensen die stock al niet fixed kunnen binden.
Ga kijken hoe het bij mij gaat.

Morgen is het iets beter weer.

Dat hoorde ik ook al, maar helaas kan ik morgen niet vliegen.
Morgen moet ik naar het ziekenhuis en ben dan de volgende dag weer thuis hopelijk.
Ze gaan litteken weefsel bij de zenuw in mijn rug weghalen dus wal liever gaan vliegen morgen ;)

Dat het Fixed-ID simpel is had ik al door maar waarom lees ik dan op RC-Groups in het Master-CP topic er van die rare problemen over.

Je moet je niet gek laten maken in die topics. In het Master CP topic komen relatief veel beginners. Beginners=problemen. Zo simpel is het eigenlijk. Ik heb 5 modellen op de Devo met fixed id en nog geen problemen gehad.

Rimo,

Succes morgen, hopelijk mag je meteen weer naar huis.

Dank je wel, ik hoop dat ik dezelfde dag nog naar huis mag, maar die kans is klein.
Het enige wat ik hoop is dat het daarna weer wat beter gaat met mijn rug, want ben al een paar jaren aan het tobben, spuiten, operaties, onderzoeken, scans etc etc

Even een testje met mijn Super CP gedaan omdat ik vond dat met gas geven -pump- de motor wel heel erg terugvalt. Voor de profs alhier; inkakken!

Ik heb deze heli kort en heb er meteen drie crash packs bijgenomen, per pack is dat 2 stock accu;s, 1 set rotorbladen en 1 staartrotor. Drie packs voor slechts €13.

Dat inpoepen kan komen door een te zwakke motor of een accu die niet de benodigde stroom kan leveren. De motor wordt ook erg heet. Na een vlucht van 6 minuten is hij niet vast te houden, dus boven de 60 graden.
Ik gebruikte als testaccu de Storm 700mA en de stockaccu 240mA.

Stockaccu:
240mA met 25C = 6 Amp. Weegt 8 gram. Vluchtduur 6 minuten en nog een minuut over.

Stormaccu:
700mA met 20C = 14 Amp. Weegt 15 gram. Vluchtduur te lang voor een motor die zo snel heet wordt. Zeker met het extra gewicht!

Uiteraard heeft de arme Super het met een bijna 2 maal zo zware accu meer te doen. Echter als de motor meer dan 6A wil hebben dan zou 14A meer dan zat moeten zijn.

De praktijk laat dus zien dat met de stock accu pumpen de motor erg veel inpoept.
Met de Storm accu voelt de Super wat zwaarder aan, maar de motor stort met pumpen zowat geheel in. Met moeite haal ik het plafond.

Conclusie: de stockmotor is veel te zwak!

Eindconclusie: Køtmotor!

Extra conclusie: toch wel een geil helitje!

Laatst bewerkt:
genius cp heeft een ''plop'' prop

net even gevlogen in de living met de Genius cp.
na een ''pats'' geluidje, begon de heli te tollen en helaas tegen de grond gegaan... :(:(:confused::confused:

bij inspectie bleek de tail prop te zijn verdwenen.
gewoon in tweeën gespat...:o
full

tja, en ik weet nog steeds niet waarom...:rolleyes:
misschien toch een zwak punt bij fabricage???

ik denk eerder dat je toch iets geraakt hebt.
't klinkt misschien gek, maar die vlieger gaat echt niet op.
elders (ik dacht in dit draadje) poste ik een crash van de genius waarbij meer dan enkel een propje of asje moest worden vervangen....
dat was outdoor, en een poging met inverted hoover... :rolleyes:

de nu gebroken prop kwam er toen bij reparatie op.
sinds dat moment werd 't te koud buiten om te vliegen, endus alleen maar wat hooveren in de living.
sinds reparatie echt niks aangeraakt met 't ding, en gister was 't pats...:-|

Morgen word het hier in Zierikzee heerlijk weer!!!!:D

7 gr en een knoop of 4 a 5 wind. M'n lipo's zijn allemaal vol en ik heb het idee dat ze morgen allemaal leeg zijn........ Ik heb er zin in!

Anders hier wel!!!!!!!!!!!
Ook in het Oosten des lands schijnt het morgen erg schappelijk weer te gaan worden.
Ook ik heb al mijn Lipo packs vol liggen en ready for use.
Morgen maar weer eens voor de verandering met de vliegtuigen knallen.
Op het grote veld kan ik helemaal los met die toestellen want op het veld waar doorgaans de heli's rondtokkelen is dat net iets te krap.
Neem morgen de E-flite Gee Bee R2, E-flite MIG15, HobbyCity Radjet-420 en de Hype Corvalis mee.
Genoeg vliegspul om de middag met de vliegmaatjes eens prettig door te komen.
Dat het flink genieten wordt is een waarlijk feit.
Jij ook een pracht weekend Wim!!
Vr Gr D

Back