Verzameltopic Walkera CP helicopters

Maar als je hun setup namaakt kun je de beelden toch opnemen?

Correct, nu ben ik eigenlijk op zoek(vooral uit gemakzucht) naar een oplossing waarbij alles in 1 pakketje zit wat ik onder de heli knikker en daarna in de computer(kabeltje of kaartje e.d.). Ik kan me voorstellen dat dat niet bestaat.

dat zal wel lastig worden inderdaad.
Dus dan kom je op het zender / ontvanger systeem uit dat je op je pc live opneemt wat chow al zei, maar persoonlijk vind ik die beeldkwaliteit nogal tegenvallen.

Een micro SD lezer weegt alweer 3 gram extra en dan heb je nog niet de koppeling tussen de camera en de lezer in orde. Bovendien ben je tegen die tijd net zoveel kwijt als een Master CP en die is groter en kan een keychain onder :)

Waarom? omdat ik ook lekker buiten wil kunnen vliegen, en omdat de master cp voor beginners iets handelbaarder is.

Master CP is met de standaard instellingen een heel gemoedelijke heli. Durf te stellen dat het een verademing is na de Nine Eagles.

Master CP is met de standaard instellingen een heel gemoedelijke heli. Durf te stellen dat het een verademing is na de Nine Eagles.

Ik snap eigenlijk ook niet dat ik die NE ooit heb gekocht, zonde geld...
Maarja dat is vaak achteraf he.

Ik vlieg nu tijdelijk met de blade msrx, en merk gewoon dat ik er nog meer plezier aan heb omdat ik deze gewoon lekker onder controle heb. En zo ook meer kan oefenen.

En als ik de filmpjes / reacties e.d. van mensen over de Master Cp lees en zie, dan denk ik dat ik hier een hele leuke heli aan heb.
Dan kan ik altijd nog verder met een V120 o.i.d.

Voordeel van de Master CP is toch wel dat hij erg robuust is. Hij heeft wel een aparte tailmotor. Dat heeft voordelen qua minder crashgevoelig. Voorheen hadden heli's met aparte tailmotoren als groot nadeel dat de tail soms uit kon slaan. Dat heeft de Master CP eigenlijk niet. Wat je wel merkt bij wind is dat de tailmotor iets achterloopt dus gaat de tail een beetje tegen de wind intikken. Dat maakt verder voor het vliegen geen bal uit.

het zijn inderdaad dingen die mee spelen, maar erg vind ik het niet.
En brushed motors.. tja, ik zie wel hoe lang ze mee gaan.

vind de ombouw kits naar brushless nog best prijzig.

En dan erbij, 't jeukt me gewoon weer in de vingers om lekker te vliegen :)

trouwens bestellen bij Helipal of zijn er firma's in europa die jullie aanraden?

Die tail is echt geen probleem hoor. Ik heb er geen last van in ieder geval. Het belemmerd je niet in vliegen. Je ziet het alleen een beetje bij wind. Op een windstille dag zie je het niet. Ik vlieg de Master CP ook met bft 3 nog wel zonder problemen verder.
De brushed motoren zijn ook niet echt een issue. Die zul je af en toe moeten vervangen als ze minder worden maar die zijn niet echt duur.

**Edit**

Ik vind helipal erg duur geworden. Zou een beetje rondshoppen.

Oke thnx voor de tip ;)

edit:

al vind ik helipal nog wel mee vallen.

Compleet pakketje met de devo 10 is 240 dollar ( omgerekend 180 euro met de huidige koers ).

Ze kan mij bellen en dan zeg ik als er geen, herhaal geen, onmiddellijke aanschaf van vliegend materiaal komt, dat er zeker géén verhuizing komt. :yes:

LoL :)

Dan heb ik wel wat uit te leggen tegenover de bank haha.

Maar of dat ding er nu gelijk komt of na de verhuizing... ik zeg.. als ik 't bestel is t toch al betaald haha

De Master CP pas in het najaar bestellen als het aantal vliegdagen drastisch afneemt is ook niet echt leuk. Maar we hebben nu eerlijk gezegd ook nog geen overvloed aan vliegdagen..

maar wat niet is, kan nog komen he... de vooruitzichten voor volgende week zijn wel aardig...

dus tja, na de zomer is 't inderdaad gedaan met de meeste vliegdagen...

ik ben er wel uit hoor, jullie hebben me al overtuigd.. bestellen dat ding

Het is mij trouwens opgevallen dat de verticale schacht van de Super CP een milimeter verticale speling heeft, is dit een probleem? Het was me nog niet eerder opgevallen.

@Sven
Valt mee hoor. Je kunt in principe het hele jaar door wel vliegdagen hebben met weinig wind. Het is in de winter meestal de vrieskou die het verpest. Vorig jaar heb ik nog tot eind september heel vaak kunnen vliegen. Daarna nam het af.

@Sven
Valt mee hoor. Je kunt in principe het hele jaar door wel vliegdagen hebben met weinig wind. Het is in de winter meestal de vrieskou die het verpest. Vorig jaar heb ik nog tot eind september heel vaak kunnen vliegen. Daarna nam het af.

Dat weet mijn vriendin toch niet....
dus ik vertel wel dat ik 2 accu's uit america heb besteld... met een heli er aan vast :)

Nee komt goed, wil gewoon lekker vliegen in 't avondzonnetje straks en genieten van de hobby

Het is mij trouwens opgevallen dat de verticale schacht van de Super CP een milimeter verticale speling heeft, is dit een probleem? Het was me nog niet eerder opgevallen.

Even de collar op de mainshaft losschroeven. Een beetje naar beneden drukken en weer aanschroeven. Dan is de speling weg.

Back