* Diepe zucht modus aan *
Nou vandaag een heerlijke vliegdag qua weer.
Helaas baal ik enorm van de MCP.
Heb 6 accu's besteed om 'm af te stellen.
De staart snapt er helemaal niks van.
Ik heb gespeeld met de throttle curves en de gyro sensor.
Gyro van 60 tot 95% in diverse stappen ingesteld gehad.
Wat gebeurt er nog steeds.
De staart blijft maar naar rechts blazen, dus de hele draait rechtsom om z'n as.
Hoe ik dit kan compenseren... Sub trim rudder 15% naar links.
Dan is ie in de normal flight mode nog aardig te handelen.
Ga ik naar idle up... staart volledig de weg kwijt.
Loopt te stotteren en te doen. Ook door de verschillende gyro sensor waardes krijg ik het niet goed.
Het enige wat ik nu nog kan bedenken, is dat de heli toch niet met 2 ESC's overweg kan.
De standaard stock esc zit nog op de staart, en de nieuwe BL motor heeft ook een andere ESC. Dus een optie kan nog zijn om ook de staart BL te maken en op 1 ESC te draaien... maarja, wie zegt dat het probleem dan verholpen is... zou anders weer zonde geld zijn namelijk.
Ik ga er nog eens over nadenken, mocht iemand nog eventuele tips hebben.... graag
* Diepe zucht modus uit *
Nou vandaag een heerlijke vliegdag qua weer.
Helaas baal ik enorm van de MCP.
Heb 6 accu's besteed om 'm af te stellen.
De staart snapt er helemaal niks van.
Ik heb gespeeld met de throttle curves en de gyro sensor.
Gyro van 60 tot 95% in diverse stappen ingesteld gehad.
Wat gebeurt er nog steeds.
De staart blijft maar naar rechts blazen, dus de hele draait rechtsom om z'n as.
Hoe ik dit kan compenseren... Sub trim rudder 15% naar links.
Dan is ie in de normal flight mode nog aardig te handelen.
Ga ik naar idle up... staart volledig de weg kwijt.
Loopt te stotteren en te doen. Ook door de verschillende gyro sensor waardes krijg ik het niet goed.
Het enige wat ik nu nog kan bedenken, is dat de heli toch niet met 2 ESC's overweg kan.
De standaard stock esc zit nog op de staart, en de nieuwe BL motor heeft ook een andere ESC. Dus een optie kan nog zijn om ook de staart BL te maken en op 1 ESC te draaien... maarja, wie zegt dat het probleem dan verholpen is... zou anders weer zonde geld zijn namelijk.
Ik ga er nog eens over nadenken, mocht iemand nog eventuele tips hebben.... graag

* Diepe zucht modus uit *