Verzameltopic Walkera CP helicopters

Hier hetzelfde. Maar volgens mij zijn ze gewoon versleten. Ik heb er 4 die nog maar 2 minuutjes vliegen en 4 die de volle 6 minuten doen op de Super CP.
 
Zo oud zijn die van mij nog niet. Maar t BL kitje vraagt toch wat meer van de accu's. Maar kan me nog niet voorstellen dat ze helemaal op zijn.
Als t goed is krijg ik komende week packs binnen met 380 mah, dus hoop dat die t wat beter doen.

Had ze al binnen kunnen hebben, maarja als de leverancier ze niet naar de dhl brengt blijf je wachten he.
Gelukkig komt er nu vooruitgang na m'n mail die ik ze maar eens heb gestuurd..
 
Ja ook op de verpakking van t kitje.
We gaan t zien.

Maar wil wel anders gaan laden met die 1s packjes.
Dus maar eens kijken of die lader die marco beschreef nog te krijgen zijn.
 
Ho ho een helinek dat krijg je als je teveel heli vliegt, net als een muisarm van teveel achter de pc.

Beterschap grt André
 
Ja serieus. Dit is echt een blessure die ik niet ken hoor :) Ik ken wel wat hardloopblessures die me vandaag verhinderde om een wedstrijd te lopen. Maar een nekblessure waardoor ik niet kon vliegen is vrij uniek :p
 
Je mag t wel van me overnemen hoor chow, een al weken durende pijn wat de bewegingsvrijheid behoorlijk verminderd. Behandelingen die nog niet aanslaan en vervolgens verplicht rust nemen.
 
Laatst bewerkt:
Heren, ik heb een vraag wat de Super CP betreft, ik ben namelijk in augustus 2 weken op vakantie geweest en had de accu's hiervoor opgeladen voor opslag(met de walkera GA006 lader, geen idee welke voltage/amperage).

Bij terugkeer wilde de heli niet goed vliegen, meerdere malen de accu's opnieuw opgeladen in de hoop dat het hier aan lag. Ik gokte dat de LIPO accu's de geest hadden gegeven. Nu heb ik deze doorgemeten en lijkt het erop dat ze nog volledig functioneren(4,17V, 12Ma) in een klein circuit met een 333Ohm weerstand.

Kan het zijn dat de Super CP brushed motor zelf problemen geeft? Hoe kan ik vastellen of het probleem daar ligt?
 
dat kan, brushed motoren gaan over 't algemeen niet heel lang mee.

hoeveel vluchtjes heb je er nu ongeveer mee gedaan?

en altijd even koelen na elke vlucht 5 a 10 min is ook goed voor de levensduur van een brushed motor.

Je kunt ook altijd nog overdenken om een Brushless kitje aan te schaffen voor je super cp... dan ben je in ieder geval van gezeur met motortjes af. :)

Als je nieuwe motors besteld, let er dan wel op dat je de Genius CP versie motors neemt. Meestal staat dit er wel bij vermeld. Neem niet de "standaard" super cp motor, die klopt namelijk niet.
 
Sinds eind augustus niet meer succesvol gevlogen, daarvoor bijna dagelijks meerdere vluchten op de dikkere accu's, het zou zo kunnen dat hij inderdaad te heet is geworden en dat de 2 weken stilstand hem fataal is geworden.

Ben momenteel bezig de batterijen te testen, deze hebben waarschijnlijk met een te hoog voltage opgeslagen gelegen(~4.10V), waarbij kennelijk 3.8/3.7V de ideale opslag spanning is. Heb een accu's op een LED aangesloten en eens kijken hoe lang dit mee gaat voordat ik een significant lager voltage meet. Ik ben bang dat de accu'sook geen piek spanning/stroom meer kunnen leveren(30C). Ik heb ook een IMAX B8 lader geleend van een vriend, jammer genoeg kan ik de accu's hier niet op aansluiten.
 
Ik heb BW-Power(via Banggood) van 400mAh op 3.7V met 30C, en 2 standaard accu's van 240mAh op 3.7V en 25C, het probleem doet zich zowel bij de standaard als power accu's voort.

De beste beschrijving is dat de motor draait, en wanneer het toerental hoog genoeg komt om van de grond los te komen daalt het motor vermogen en drijft de heli net boven de grond zonder enige hoogte te krijgen. Alsof de batterij volledig leeg is. Dit gebeurt ook na een recharge op de GA006 lader.

Zonet de motor getest, en deze wilde niet draaien, het gaf de illusie of iets de motor een grote weerstand gaf die het met moeite overkwam, daarom weet ik ook niet zeker wat de problemen zijn, ik ben denk ik niet heel lief geweest voor de motor zelf ten tijde van het actieve vliegen deze zomer, regelmatig een uur vliegen met een korte pauze tussendoor(afkoelen tot aanraak-mogenlijkheid).

Hierdoor zit ik ligt in dubio TOV het probleem, of de accu, of de motor.
 
ik gok 't op de motor gezien mijn eigen beslommeringen hiermee.
Maar ik betwijfel wel of het verstandig is om met 400mah's te vliegen op de stock motor..
 
Vrijwel 100% zeker de hoofdmotor.
Accu's gaan niet kapot van 2 weken nietsdoen. Bij langer niet gebruiken kan dat wel maar hoeft niet. Uit eigen ervaring.

En je kunt niet "teveel" mA hebben. De verbruiker neemt wat deze nodig heeft. Wel betekent meer mA langere vliegtijd, mits het gewicht niet te hoog wordt.

Elektronica gaat niet kapot van het "teveel" aan mA
 
Back
Top