Verzameltopic Walkera CP helicopters

hehe ... tja daar zijn de meningen over verdeeld...

nee ik vind het een prima kitje... bij mij werkt het goed.
't is een beetje proppen onder 't kapje, maar het past.

En hierbij zouden je 400mah's prima zijn, ze raden namelijk 350 aan.

Duidelijk het probleem van de motor. Ik neem aan dat lange dunne motor in je Super hebt.

Ik heb al eens beschreven hoe mijn oordeel was over de Super CP, en mijn oordeel was dat dit een bijzonder fijne heli is met een walgelijk slechte slappe motor. De hitte na een vlucht is enorm, zelfs voor een geborstelde motor.
Zie onderaan deze bladzijde;
http://www.modelbouwforum.nl/threads/verzameltopic-walkera-cp-helicopters-186.169757#post2889265

Pas heb ik een BL setje besteld en erop gezet, maar ik had weer eens de pech dat ik een rotte motor trof, die na een paar minuten affikte. Er zijn nog een paar C05 types op weg naar mij en dan zie ik wel weer verder.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan ik mij inderdaad nog herinneren Tom, tijd om de motor te vervangen!

Ik moet zeggen, de tijd dat ik ermee heb gevlogen was fantastisch, heel stabiel en gevoelig om mee te vliegen!

om nog even terug te komen op de 380mah's..

ze zijn iets langer, maar passen opzicht prima.
Heb binnen wat gehooverd en 3,5 a 4 min. haalt het wel. Maar langer niet.
opzich wel oké zo.

Ik heb een brief klaar om te klagen over het BL setje dat voor de Super CP verkocht wordt, en ik heb deze meteen maar in het modern Chinees gezet.
Zoals wij allen weten draaien de moderne Chinezen graag de l en de r om.

Harro meneel de Chinees,
Ik wir u vlagen mijn doolgeblande motol te velgoeden teneinde mij brij te maken met mijn hericoptel.
Ik ontving uw motol in een reuke kreulige velpakking en was brij dit kreine wondel in mijn Supel CP te plutsen. Na een harf uultje schloeven dacht op te stijgen, maal de staalt dlaait & sraat van rinks naal lechts. Ik dacht godveldomme! lale Chinezen! Kunnen niet eens een motoltje maken die niet onmidderrijk uitbland! Vleemd hool!
Ik dacht nog heb ik de battelij wer goed in zijn leet geduwd? Maal dat was arremaar in olde.
Nou zit ik in de lookworken naal de vrammenzee te kijken in mijn plachtige woonkamel. Ik ben niet brij meel.
Zerfs de blandweel velzekelde mij dat ik arres zerf moet betaren omdat jurrie el teveer sambar opgepreuld hebben. Nou vlaag ik je!

Ik vlaag u tel compensatie een kakervelse nieuwe Supel CP Vdlie met bolsterroze motol. En dat geheer glatis!

Een Nedelrandse boelenrur!

Ach, uiteinderijk, oeps, uiteindelijk blijkt de set wél te werken.

Watskebeurt:

Ik heb mijn 2 bestelde C05M motoren binnen en dacht dus deze in mijn Super CP te meubelen. Ik trek van het oude wrakke motortje de 3 draden strak om deze af te knippen en zodoende het losgeknipte stekkertje op de nieuwe C05M motor te solderen. Hier blijkt de blauwe draad los te komen. De soldering was gewoon los! Dus voor de test even goed gesoldeerd en aangesloten. Het ding draait gewoon! Dus hiermee is het stotteren en later het weigeren te draaien opgelost. Er bestaat dus een Chinees die niet kan sordelen.

Daarna de set zoals geleverd in de Super CP gezet en het vloog zonder problemen! Wat wel opvalt is dat de staart kleine rukjes vertoont! Dit is er met de gain op het moederbord niet weg te krijgen, en treed pas op als de accu leger wordt! Kortom, het setje doet zijn werk wèl!

De C05M motor even los aangesloten en toen bleek dat deze een duidelijk hoger toerental heeft dan de stockmotor van het Walkera-setje. Misschien wel gunstiger omdat er een hoger toerental is bij een kleinere gasknuppeluitslag. Maar dat ga ik nog wel zien. (Wordt vervolgd.)

Ik had ook 2 pinions meebesteld die Moduul 0,4 zijn, en ik kon nergens vinden welke moduul de gear van de Super CP is. Ik ben bijna zeker dat dat moduul 0,5 is, maar die pinions kon ik niet vinden met een asgat van 1,5 mm.
Wat ik ga doen is het volgende; Ik ga 1 van de C05M motoren op mijn 2e Super CP zetten, en daarvoor moet ik nog wel een ESC bestellen voor 1 BL motor. Waarom? Omdat ik de 2e Super CP wil uitrusten met een BL hoofdmotor en de stock staartmotor. Ik heb gelezen dat dat ook werkt en véééél langer op de accu werkt! Ben benieuwd!

Mocht iemand een idee hebben wat een goede ESC is voor de Super dan hoor ik dat graag, want de ESC die ik tot nu toe gevonden heb met Walkera stekkers is meteen €24. Plus verzenden, mijn goede & dierbare vrienden van de customs enz.

Kortom; Schiksie klijgt mijn oude motoltje rekkel niet. :p

Hehe mooi tom.

Mijn staartje schokt ook een beetje zoals jij ook hebt. Maar ach, heb er niet echt last van.. Heb t maar geaccepteerd ;-) en gewoon lekker vliegen.

Al heb ik m dus van de week de grond in geboord door een koude of slecht geladen lipo.
Weinig schade gelukkig.'

Ach, uiteinderijk, oeps, uiteindelijk blijkt de set wél te werken.

Watskebeurt:

Ik heb mijn 2 bestelde C05M motoren binnen en dacht dus deze in mijn Super CP te meubelen. Ik trek van het oude wrakke motortje de 3 draden strak om deze af te knippen en zodoende het losgeknipte stekkertje op de nieuwe C05M motor te solderen. Hier blijkt de blauwe draad los te komen. De soldering was gewoon los! Dus voor de test even goed gesoldeerd en aangesloten. Het ding draait gewoon! Dus hiermee is het stotteren en later het weigeren te draaien opgelost. Er bestaat dus een Chinees die niet kan sordelen.

Daarna de set zoals geleverd in de Super CP gezet en het vloog zonder problemen! Wat wel opvalt is dat de staart kleine rukjes vertoont! Dit is er met de gain op het moederbord niet weg te krijgen, en treed pas op als de accu leger wordt! Kortom, het setje doet zijn werk wèl!

De C05M motor even los aangesloten en toen bleek dat deze een duidelijk hoger toerental heeft dan de stockmotor van het Walkera-setje. Misschien wel gunstiger omdat er een hoger toerental is bij een kleinere gasknuppeluitslag. Maar dat ga ik nog wel zien. (Wordt vervolgd.)

Ik had ook 2 pinions meebesteld die Moduul 0,4 zijn, en ik kon nergens vinden welke moduul de gear van de Super CP is. Ik ben bijna zeker dat dat moduul 0,5 is, maar die pinions kon ik niet vinden met een asgat van 1,5 mm.
Wat ik ga doen is het volgende; Ik ga 1 van de C05M motoren op mijn 2e Super CP zetten, en daarvoor moet ik nog wel een ESC bestellen voor 1 BL motor. Waarom? Omdat ik de 2e Super CP wil uitrusten met een BL hoofdmotor en de stock staartmotor. Ik heb gelezen dat dat ook werkt en véééél langer op de accu werkt! Ben benieuwd!

Mocht iemand een idee hebben wat een goede ESC is voor de Super dan hoor ik dat graag, want de ESC die ik tot nu toe gevonden heb met Walkera stekkers is meteen €24. Plus verzenden, mijn goede & dierbare vrienden van de customs enz.

Kortom; Schiksie klijgt mijn oude motoltje rekkel niet. :p

Nondejuu Tom ha ha :D. Ik heb deze Esc : HM-4G3-Z-43 en deze heb ik ook Walkera Speed Controller for Tail Brushless Motor 10A-LT. Net effe de multicopter getest...wat een geweld ha ha. Zal morgen eens effe bouwverslagje en het filmpje van de 1e test plaatsen.

Ook in nl :

http://www.rcvliegshop.eu/product_info.php?manufacturers_id=10&products_id=4008

Ha ha meest bekende weet ik niet Tom, wel die met de meeste rotzooi. Maar leuk spul die APM zeg, usb erin en programmeren, hele gave software zeg. Nu nog even wachten op wat 5000 mah lipo's, hij haalt met de 2200 een minuutje of 5.

vlieg problemen

ik zit met een probleem waar ik nu niet uit kom sinds me laatste vlucht wil me Walkera Mini CP niet meer vliegen wel andere rare bewegingen.
kom er zelf niet meer uit en voordat ik,het nog erger maak vraag ik hier om hulp.
voeg ook foto’s bij van de heli en de zender misschien ziet iemand het of er wat verkeerd staat.
de heli heeft voorheen gewoon altijd goed gevlogen tot vandaag,ik hoop dat iemand het weet.en kan jna helemaal de trotle oen den en no stijgt die niet op
vast bedankt

x59i.jpg

1cl1.jpg

hieronder het youtube filmpje kwalitijd is niet goed maar er is te zien wat het probleem is

WS8m2l-7LA4[/media] mini cp - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
En er is helemaal niks gebeurd? Zomaar opeens doet hij raar? Helaas is het filmpje voor mij te onduidelijk om precies te zien wat hij wel of niet goed doet.

En er is helemaal niks gebeurd? Zomaar opeens doet hij raar? Helaas is het filmpje voor mij te onduidelijk om precies te zien wat hij wel of niet goed doet.

ben wel een paar keer niet zachtjes terecht gekomen maar niet dat je zegt kwam door een harde crash heb inmiddels een ander en beter filmpje die plaats ik zo

Tsja, kan van alles zijn. Al geprobeerd de heli even opnieuw te binden? Kijk ook even of de collar om de mainshaft geeft speling heeft. Dus als je aan de kop trekt zeg maar moet er nauwelijks een op en neergaande speling in zitten. Misschien is die collar onder je swashplate losgekomen namelijk. Dat heb ik zelf wel eens gehad.

Back