Vibe 50 naar flybarless ombouw

Discussie in 'Flybarless' gestart door Lazerbeak, 19 okt 2008.

  1. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    En dan te bedenken dat zo`n kop akelig precies recht moet zijn :(
    Als de afwerking en zelfs een simpel schroefdraad verkloot is, ga ik daar ernstig aan twijfelen.
     
  2. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Bedankt heren,

    Ik ga m'n hart ook vasthouden als de boel de lucht in gaat. Uberhaubt het idee om zo'n verandering aan je heli voor het eerst uit te testen is al eng. En dan ook nog zo'n rotorkop waar je geen vertrouwen in hebt...

    Het verhaal wil ik niet gelijk aan de grote klok hangen, ik denk dat je dan enige vorm van respect gelijk kwijt bent, zolang je de boel niet zwart maakt kan dat niet tegen je gebruikt worden. Negatieve reclame maken kan immers altijd nog, maar wat schiet je daar uiteindelijk zelf mee op?

    Laurens, hoe wou je dat doen? Een dikkere bout past niet door die lagers in het armpje. Ik heb nog geen reactie van 3DX terug, maar zal zeker laten weten wat de uitkomst is.

    Groeten,
    Tjerk ;)
     
  3. nwolsink

    nwolsink Guest

    Dit zuigt idd, ik had zelf ook bijna zo'n kop gekocht omdat Quick UK nogal op zich laat wachten. Nu zie ik hier dus maar vanaf en wacht ik wel tot Budd de 2de proto klaar heeft.

    Mijn 600 vliegt echter nog steeds ruk met V Stabi, ik heb echt alles al gebrobeert van Classic tot Ultra en weer terug maar het blijft kut vliegen.

    Wat je met het boutgat probleem kan doen is er een helicoil inzetten, dit is DE oplossing voor een kapotte draad, de meeste motorzaken kunnen dit zo voor je doen, je hebt er nl wel speciale tools voor nodig maar het stelt niets voor en kost ook weinig

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2009
  4. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    De eerste keer heb je inderdaad alles normaal aangekaart bij 3DX. Ik vind toch dat als hij nu hetzelfde terugmailt dat je toch je problemen met wat meer mensen moet delen op de internationale fora.
     
  5. nwolsink

    nwolsink Guest

    Als je het mij vraagt is de 3DX kop gewoon een gietsel wat is nabewerkt, waar b.v. Quick UK en Kasama echt CNC gefreesde koppen maak.

    Dit verklaard nl de slechte passingen omdat een gietproces nooit constant is waar CNC frezen dit wel is, tevens heb je met een CNC kop een betere kwaliteit aluminium.
     
  6. kraaijer

    kraaijer

    Lid geworden:
    15 jun 2006
    Berichten:
    652
    Locatie:
    Brussel - B
    Hhmmm... Ik lees dit allemaal niet zo graag, want ik heb zelf ook zo'n 3DX kop voor mijn 600E sinds een paar weken.
    Ik heb hem nog niet op de 600 kunnen zetten, omdat er wat onderdelen misten. Dit had ik besteld bij Ready Heli. Inmiddels zijn de missende onderdelen verstuurd.

    Ben benieuwd of ik tegen dezelfde problemen aanloop als jij Tjerk.

    En anders... Iemand nog een compleet nieuwe 3DX v-bar kop kopen voor een Vibe 50, of een Trex 600? ;-)

    Ron
     
  7. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    Heb je je verdriet nog lekker kunnen wegzuipen?

    Het is ernstig jammer zo. Hoe dan ook is het nu zegmaar tijd voor: "I want my money back!!!"

    Gelukkig is het weer ook k*t. Dan maar simmen, in Reflex passen alle onderdelen wel.

    Gr
    Steven.
     
  8. Mopilot

    Mopilot

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Vlijmen
    Het is vrijwel zeker geen gietwerk, gezien de prijs van een dergelijke mal, en al zou het dat wel zijn moet je er redelijk wat toegift op zetten om vervolgens de functionele vlakken te kunnen nabewerken. Na bewerken moet9of het moet hele grote (wat M3 niet is) of speciale draad zijn, die onnauwkeurig mag zijn, maar dat is hier ook niet het geval) je ook bij gieten, en schroefdraad in een aluminium onderdeel gieten is echt onmogelijk , dat moet je altijd verspanen. En wat betreft dit onderdeel is het zeker getapt, alleen is er zeer waarschijnlijk met een te grote boor voorgeboord. (foutje in het CNC programma (onwaarschijnlijk), of verkeerde tool in toolcarossel van de machine geplaatst (ligt meer voor de hand, de machine "denkt" dan een 2,5mm boor te nemen echter is er per ongeluk een 2,9mm (of zoiets) boor geplaatst.)

    Dat de afwerking niet goed is tja dat is vreemd, wellicht is het niet de meest precieze CNC bank? Maar dat de man lekker aan het klooien is, heeft Tjerk wel ondervonden, helaas...

    Greetz,

    Michiel.
     
  9. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Overigens is het alu van QuickUK ook ooit een keer gegoten. Het komt niet als kant en klare stukken alu uit de grond!
     
  10. nwolsink

    nwolsink Guest

    Dit procede is echter niet vergelijkbaar
     
  11. nwolsink

    nwolsink Guest

    gieten denk ik idd ook niet > eerder koud forceren aangezien deze mallen veel goedkoper zijn, dit moet dan uiteraard op de CNC bank worden nabewerkt, het oogt nu eenmaal niet geheel CNC vervaardigd
     
  12. Mopilot

    Mopilot

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Vlijmen
    Als het koud gevormd zou zijn zou de oppervlakte er net uit moeten zien n dat is hier niet het geval. (kijk naar alu extrusie profielen, die hebben een zeer net oppervlak) Nee dit product is gewoon gefreest uit staf materiaal (wat inderdaad ooit gegoten is, bijdehandje ;-) ) alleen is de operator nog niet zo goed.

    Denk er aan dat een CNC bank niet vanzelf werkt, je moet het nog steeds zelf allemaal ingeven wat ie moet doen en doe je dat niet goed dan kan je dus dit soort crappy stuff er uit krijgen.

    Wat je misschien afleid is de surface finish van het aluminium. Het glimt zo omdat het gepolijst is en niet geanodiseerd zoals bij Quick UK. Dit is dus een stap nadat het gefreest is. Het slordige is dat het niet is opgemerkt tijdens en na het polijsten en tijdens het inpakken.

    Greetz,

    Michiel.
     
  13. nwolsink

    nwolsink Guest

    Ik heb de 3DX kop van kraaijer overgenomen, ben benieuwd wat ik tegenkom.
    Op Readyheli staat inmiddels een V1.5 versie van de kop dus jullie (en ik ben ik bang) zullen wel niet de enige zijn geweest met deze problemen.
     
  14. Mopilot

    Mopilot

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Vlijmen
    Goed gezien van die V1.5

    Alleen jammer dat ze de mensen met problemen niet snel van nieuwe spullen voorzien! Maar goed, gedupeerde hebben nu wel een extra middel in de strijd om nieuwe producten te verkrijgen, immers geeft de fabrikant met een nieuwe versie toe dat er in de eerdere versie "fouten" zaten.

    Succes met ombouwen,

    Greetz,

    Michiel.
     
  15. nwolsink

    nwolsink Guest

    Tjerk,

    Ik ben toch bang dat je iets niet goed hebt gedaan, ik heb ook een V1 kop en mijne viel zo in elkaar, 1 lager ging ook kut net als bij jou maar hij zit wel.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Kijk maar eens hoe strak mijne in elkaar valt en hoeveel ruimte jij tussen je grips en headblok hebt, wat voor spacers heb je ertussen zitten?
     
  16. kraaijer

    kraaijer

    Lid geworden:
    15 jun 2006
    Berichten:
    652
    Locatie:
    Brussel - B
    Dat ziet er iig goed uit Nick, benieuwd naar hoe het dan uiteindelijk vliegt :-D
     
  17. nwolsink

    nwolsink Guest

    Net getest en nu is mijn "fase" probleem weer terug :cry: ga pas verder pielen als ik de 3DX alu swash driver arme binnenheb, anders kan ik weer opniew beginnen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jan 2009
  18. Mopilot

    Mopilot

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Vlijmen
    Je fase probleem kan te maken hebben met flexibiliteit van je kop. Nu zit er een veel stijvere kop op, die heeft een ietwat andere fase (wel dicht bij 90° natuurlijk) dan de kunststof kop. Maar zo moeilijk is het toch niet om je fase in eerste instante op 90° in te stellen?

    Over de kop montage, als bij jou de lagers er zo invielen dan klopt er ook niets van, want ze moeten dus echt wel met enige kracht in de bladhouder worden aangebracht. Als dit zo is hebben ze het proces dus echt niet onder controle en zou ik dus echt niets meer willen hebben van hun.

    Succes,

    Michiel.
     
  19. nwolsink

    nwolsink Guest

    Ik heb het ook alleen gedaan omdat ik de kop kon ruilen, geld hadden ze van mij niet gekregen, het geheel is OK maar bij lange na geen Quick UK / Kasama kwaliteit
     
  20. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Als ik lagers vervang in de bladhouders verwarm ik eerst de bladhouders met een verfstripper föhn tot zo'n 100 graden dan vallen ze er van zelf uit, dan direct de nieuwe erin en laten afkoelen, denk zelf de enige goede manier die altijd werkt en zonder risico;)

    Gr,

    Mario
     

Deel Deze Pagina