Vibe 50 naar flybarless ombouw

Discussie in 'Flybarless' gestart door Lazerbeak, 19 okt 2008.

  1. Mopilot

    Mopilot

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Vlijmen
    Nee Barrrrt geen Scorpion meuk, als je lang wil vliegen dan moet je Kontronik nemen dat heeft Bas wel bewezen! En dat vermogen, dat scheelt echt niet zoveel en dat heb je niet nodig als je zo goed vliegt als Tjerk, it's all about the pilot ;-)

    Dan heb ik wel een min-puntje ontdekt aan de V-stabi, je kan de servo's niet centreren, dat is toch echt een misser. De opvatting dat "ie toch heel de tijd aan het sturen is" klopt natuurlijk niet! Het systeem gaat bij een niet neutrale stand van de servo anders reageren bij het roteren naar links en rechts. Het stuur gedrag ofwel de bladhoek van de bladen is dus niet gelijk voor negatief en positieve pitch. Dit is iets wat bij een dergelijk ingewikkeld regelsysteem toch echt wel wenselijk is.

    Goed dat je het uiteindelijk niet zal merken is een ander verhaal, maar toch had ik niet verwacht dat deze functie niet in de V-stabi aanwezig is.

    Maar mooi dat ie nu goed vliegt Tjerk! Ik ben erg benieuwd, ik wil er ook wel eens een keertje mee vliegen, kan ik ook eens kijken hoe zo'n V-stabi nu vliegt!

    Greetz,

    Mi
     
  2. rd894

    rd894

    Lid geworden:
    7 feb 2009
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Den Haag
    Ik had gelezen dat je de servo's wel kan centreren.
    Ga in het V-stabi programma naar set up en klik bij stap 4 op de doktershoed.
    Nu kan je de servo centreren met center bij servoparameters.

    Raymond
     
  3. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    Nee geen Scorpion meer voor mij. De pyro werkt geweldig en het is ook een stuk
    lekkerder voor het vertrouwen als je de motor na de vlucht nog gewoon vast
    kunt houden! :) Voor de vliegtijd maakt het niets uit, volgens mij kan ik met die
    pyro zelfs nog ietsje langer vliegen. Van het vermogensverschil merk ik niets.

    Ben benieuwd wat je ervan maakt Tjerk!
     
  4. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik neem aan dat jullie beiden gestopt zijn met scorpion? Nog een extra puntje wat me overtuigt voor een pyro en jive te gaan....
     
  5. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Voor de prijs is de scorpion perfect, vandaag met de wat warmere temps, even warm als met 20 graden C. Bas jij kwam af van de 4025 reeks toch?

    Wat langer vliegen met de pyro is wel leuk ;) Vermogen is nooit weg. Voor 130 euro... :D

    Servo's kun je indd 'subtrimmen'. Mopilot, niet proberen, scheelt je geld! ;)
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2009
  6. Mopilot

    Mopilot

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Vlijmen
    Ah, ik kon me al bijna niet voorstellen dat dat niet in de V-stabi zou zitten. Ik zou deze optie altijd gebruiken is toch net weer wat netter wat betreft afstelling!

    Je hebt gelijk wat betreft de prijs van Scorpion, maar als je het eea zwaar belast gaan ze echt niet lang mee en is het uiteindelijk duurder. Even om dit verhaal kracht bij te zetten, Bas en ik kregen het spul voor niets en hebben er toch voor gekozen om 600 Euro uit te geven aan Kontronik, dat doen we niet voor niets...

    Greetz,

    Michiel.
     
  7. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    Ik wist ook niet dat deze optie erop zat, weer wat geleerd :)

    Op de Logo had ik inderdaad de 4025 zitten, waarvan de beste 170 vluchten mee ging.
    Dat lijkt veel, maar dat is natuurlijk veel te weinig voor zo'n motor.

    Zo'n Scorpion motor is leuk voor op een 450, maar daarna houd het dan ook echt op.
    Ook de esc's kan ik afraden, die geven je namelijk telkens "valse hoop" door het 50 vluchten
    goed te doen en dan plotseling uit te vallen tijdens de vlucht of gewoon helemaal niet meer
    uit te willen...
     
  8. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    ESC's staan indd slecht bekend maar de motoren hoor ik alleen maar goede verhalen over. 400-500 vluchten zonder problemen, zelfs met de orginele lagertjes. Af en toe een beetje smeren en gaan.

    edit: Bas hoe is je 4025 dan aan zn einde gekomen?
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2009
  9. Mopilot

    Mopilot

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Vlijmen
    Je kan beter vragen: Hoe zijn je 4025s aan hun einde gekomen,

    meervoud dus ;-)

    Greetz,

    Michiel.
     
  10. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    Hehe, inderdaad! Van de 3 motoren die ik had zijn er 2 vrij snel kapot gegaan.

    De eerste begon vlak na de landing plotseling te roken, en de 2de werd zo heet
    dat de lijm smolt tijdens de vlucht... De 3de licht hier nu op de plank aangezien ik
    die onbetrouwbare dingen niet meer wil gebruiken.

    Ook de kwalitiet van de scorpion motoren is gewoon minder, de mijne kregen na
    verloop van tijd ook steeds meer verticale speling en dat wil je niet met herringbone
    gears. De Pyro heeft daarintegen helemaal geen speling.

    Wat betreft de lagers, moet je niet alles geloven wat er op de forums word geschreven ;)
    De mijne waren op de motor die het, het langst heeft uitgehouden na 170 vluchten
    toch echt wel aan vervanging toe.

    Gr. Bas
     
  11. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Tuurlijk kun je alles met een korreltje zout nemen, maar de pyro is juist de laatste tijd enorm in kwaliteit gezakt als je de duitse fora erop naslaat. Zachte assen, flink wat speling etc. Scorpion hoor je juist alleen maar betere verhalen over.

    Als je motortje in rook op gaat dan belast je hem waarschijnlijk te zwaar. De 4035 reeks op de 600 blijft +-65 graden C. Ook al vlieg je 10 packs achter elkaar.

    Scorp 4035 met jive is pure lol met 150 euro extra in je zak :p

    Als mn 560KV een keer naar de haaien gaat dan laat ik het natuurlijk wel weten. Hope not!
     
  12. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    Tja, ik denk niet dat die te zwaar belast was. Motortje ging namelijk bij de
    2de vlucht al in rook op. Beide vrij rustige testvluchten, misschien wel gewoon
    een slecht exemplaar gehad.

    de andere motor waarvan de lijm smolt deed het 50 vluchten lang gewoon goed,
    totdat de buitentemperatuur steeg toen had die er ook geen zin meer in.

    Wat betreft de Pyro, de mijne heeft de verticale speling die de scorpion wel heeft toch echt
    niet. Ook vlieg ik hem zonder counterbearing en nog geen problemen gehad, dus
    de as zal ook wel hard genoeg zijn. Misschien dat het op een 90'er wel wat problemen
    kan geven, maar daar kan ik niets over zeggen.
     
  13. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    De scorps op de lokale club hebben allen ook geen speling. Zijn wel allemaal vrij nieuw.

    De tango's kun je qua vermogen ook vergelijken met de 4025 reeks van scorpion. Die tangootjes lopen warmer dan een scorpion...

    Hoeveel kost een pyro nou op het internet?
     
  14. Mopilot

    Mopilot

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Vlijmen
    290 ongeveer.

    Een ding is ook belangrijk om te weten, de Pyro is met de hand gewikkeld de Scorpion machinaal. De vullingsgraad van de Pyro is dus beter (eens mens kan namelijk beter wikkelen dan een machine) wat de efficiency verhoogt, vandaar ook de lagere temperatuur. Ik heb nog een nieuwe 4035 in de tweede heli zitten daar moet ik alleen nog een Jive op hebben dan zal ik er eens een keer mee vliegen. Kijken of ik verschil merk in power en vliegtijd want volgens het fabeltje zou ik meer power en langere vliegtijd moeten hebben...Maar ik weet vrijwel zeker dat er zeker geen langere vliegtijd in zit maar wellicht iets meer vermogen, maar ja dat kost je zeker vliegtijd!

    Je moet weten dat de temp van een Pyro na een vlucht bij 25°C handwarm is, je kan je hand er zo lang ophouden als je wil. Toen ik nog met de 4035 vloog kon ik dat ding bij dezelfde vlucht (figuren) echt niet langer dan 0,5sec aanraken. Dat is dus een behoorlijk verschil wat de levensduur niet goed zal doen in geval van de Scorpion, maar je hebt gelijk hij is goedkoper, dat staat.


    Even iets heel anders kom je zondag 13 september gezellig naar de Dutch 3D Bart?
    Kijken of meevliegen, altijd gezellig en ze hebben een goede kantine daar ;-)

    Deze uitnodiging geldt natuurlijk voor iedereen die hem leest!

    Greetz,

    Michiel.
     
  15. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Off topic, ik moet mn ass echt eens naar zo'n meeting slepen! Almere is wel een stukje verderop...

    Ben je ook wel eens te vinden in Venlo? Schijnt daar ook altijd dikke pret te zijn ;)

    on topic:

    Denk ook wel dat de vliegtijden met de pyro langer zullen zijn. Wat betreft levensduur, als het goed is, mag de temp zolang deze intern onder de 180(C) ( zoiets was het ) blijft geen probleem zijn.

    Ben tot nu toe erg tevreden over de 560KV jive combi!

    off topic: Weekje geleden voor het eerst met de logo op 2260 rpm gevlogen op 75% gov. Wat gaat dat hard...!!! Had niet verwacht dat het verschil met 2070 zo groot zou zijn.
     
  16. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    Ach, je moet er wat voor over hebben om te komen hé! :D
    De Venlo meeting/wedstrijd is net geweest en dat was voor ons weer een
    aardig stukje rijden :)
     
  17. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Heren,

    Mijn bouwverslag van de Vibe 50 elektro conversie is hier te vinden:
    [90842] bouwverslag-e-vibe-fifty-10s

    Kom eens kijken zal ik zeggen en voel je vrij een reactie te plaatsen!

    Groenten,
    Tjerk ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015

Deel Deze Pagina