Vintage ASW 15 Hegi

Testing 1 2 3

Heb zojuist de test gedaan zoals Fotor beschrijft. ASW opgehangen aan een haak aan de muur, zelf lekker aan de staart gaan trekken en vervolgens de schakelaar overgehaald: nada problema. Moet nu wel mijn richting repareren . . grapje, ik was sneller dan de zwaartekracht.

Ga hem afwerken, heb er wel vertrouwen in.

Jacob

dus sneller dan 9.81 meter per seconde... (let op, dit is in luchtledige ruimte)
jawel ik heb opgelet in de klas.

Filmpie

Vandaag 1 vlucht gemaakt als opening voor het nieuwe jaar:

Jacob

Laatst bewerkt door een moderator:
Hi Jacob,

Je bent 2010 goed begonnen!! Schitterend filmpje.

Het blijft een mooie kist die ASW 15...........die van mij komt nog wel..........;)

Gr Harry

Hoi Jacob,

Leuk filmpje en mooie kist!

alleen.... volgende keer ff de lens van de camera schoonmaken...;) :-D

Kunnen we nog meer van haar schoonheid genieten!! :mrgreen:

grt, Louis

:oops: je hebt helemaal gelijk van die camera, is inmiddels gebeurd hoor!

En het is inderdaad mijn favoriete vlieger!

Jacob

Hoi Jacob heb je ook een foto van de onderkant van de kist om te zien hoe daar de aansluiting van de sleepkoppeling is? Ik wil mijn Cirrus(zonder motor) ook met een dergelijke sleepkoppeling gaan uitrusten.

Willem,

Foto kan ik voor je maken, maar het is gewoon een rond gat van 10-12 mm. Afmeting weet ik niet precies, kan ik straks nakijken als je dat wilt.

Jacob Bos

Oke Jacob foto is dan niet nodig....gewoon een rond gat waar je dan de lus van de sleep in aanbrengt stel ik mij voor, moet lukken

Laatst bewerkt:
Willem en Jacob,

Allereerst de beste wensen voor 2010 en een maak er een goed CRAHSVRIJ jaar van.:rolleyes:

Weet niet of het verstandig is om de Cirrus te gaan slepen,
3 mtr en alleen staartroer, heb zo m'n twijfels of dat goed gaat:confused::confused:.

Maar iig suc6 ermee.

Hoi Jacob heb je ook een foto van de onderkant van de kist om te zien hoe daar de aansluiting van de sleepkoppeling is? Ik wil mijn Cirrus(zonder motor) ook met een dergelijke sleepkoppeling gaan uitrusten.

Oke Jacob foto is dan niet nodig....gewoon een rond gat waar je dan de lus van de sleep in aanbrengt stel ik mij voor, moet lukken

Klopt helemaal hoor. Volgende week neem ik voor de zekerheid mijn Dremel mee, mocht de grootte of vorm niet kloppen, kan ik tijdens de VGG meeting in de NOP ter plekke de boel aanpassen.

Jacob

Hegi ASW 15

Ik ben nog eens op de zolder wezen zoeken .En he ja een beetje stoffig maar het is een nog nieuwe romp van de asw 15 Van Hegi.
kan ik deze na al die jaren nog gewoon gebruiken?
het heeft wel in het donker gelegen.
Tekening heb ik ook nog gevonden.

Hans

Hoi Hans
Ja, kun je gewoon gebruiken. Het is een glasvezel romp, die lijden niks van liggen (ABS zoals een Cirrus wel)

Gaaf!
Bouwdraadje....?

Super!

Nog een 15!

Wat Arjan zegt klopt helemaal. De mijne heeft ook jaren in een donker hoekje gelegen en daar is niks op aan te merken. Als je werkelijk gaat bouwen zijn er misschien nog wat ervaringen van mij waar jij iets aan hebt. Idee: kom je de 14e richting de Vintage Glider meeting, neem ik de ASW mee naar toe. Zie je gelijk hoe heerlijk dat bakkie vliegt!

En inderdaad, draadje?

Jacob

Vandaag de ASW vanaf een startkar omhoog gebracht. Leuk om te maken en leuk ook zo eens te starten! Maar.. na een snelle duik voor een zoemertje zag ik een stevige flutter op de hoogte roeren, er is weer werk aan de winkel dus... balen.

Er zit iets niet goed. Ik begin maar eens met het aan de binnenzijde bekijken van de hoogte-roeren. Vind ik daar niks dan de romp maar weer opentrekken. Er is inderdaad op een of andere wijze veel speling op de bevestiging ontstaan. Om bij de hoogteroer aansturing te komen moet het richtingroer er ook helemaal weer af gesloopt worden. Maar hopen dat er wat buisjes in de hoogteroeren zijn losgekomen.

Jacob

Nog een ASW-15 te koop

Er is nog een ASW-15 te koop.

img2156t.jpg

img2153m.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Er staat nog een ASW van Hegi te koop op marktplaats

zie marktplaat ASW zwever in Renkum

groeten

En nog 1'tje

Na 2 niet gelukte pogingen om nog een ASW te bemachtigen is het nu wel gelukt. De 15 krijgt een zusje...

Deze ga ik niet motoriseren maar puur voor sleepmeetings gebruiken. Idee is om de romp identiek te maken aan de huidige ASW. De vleugels van de 'nieuwe oude' zijn niet voorzien van rolroeren dus dat vergt nogal een ingreep. Eerst maar eens de romp voor elkaar maken.

Zodra ze binnen is volgen er wel meer berichten: enne, Heligek, bedankt!

Jacob Bos

Back