Vintage Glider treffen - 17 mei 2009 te Boxmeer gaat definitief door.

Huckepack tot ongeveer 150cm span /13cm wortelkoorde eventueel ook aanwezig voor wie durft :-)

Is er ook een gewichtsbeperking? en een wortelkoorde van 13 cm is niet veel.
Ik heb wel een 1.5m zwever maar dat is geen oldtimer/Vintage.
Uiteraard ben ik wel in voor een nieuwe ervaring.
Ik hoop tegen die tijd een EZ* als sleper gereed en uitgetest te hebben. Die zal dan ook zwevers tot 2 meter kunnen slepen denk ik en dat zal dan op de klitteband manier moeten gaan. Starten uit de hand!!

Willem,
Ja klopt is voor kleintjes.
Dat starten uit de hand...hoe doe je dat? Heb ik ook aan gedacht maar heb het nooit gezien. Leg eens uit? Dan ga ik het met Jako een keer proberen.
Mijn Cardinal sleurt echt met gemak iets omhoog.

Helaas pas één maal ervaring met mijn MiMi er achter omdat je dan met z'n tweeen moet zijn. Binnenkort weer eens proberen samen met mijn neef.
Eerst de EZ* volgas weggooien met een draad van 20 meter en zodra de lijn strak komt de zwever er achter aan gooien. Een methode die volgens ervaren slepers wel meer wordt toegepast. Helaas mislukte het om het klitteband los te krijgen in de lucht(teveel overlap) waardoor we tegelijk moesten landen. Hierdoor was de staart van de MiMi beschadigd waardoor we toen geen 2e poging konden ondernemen. Hopelijk binnenkort met de kerstvakantie gaat dat wel lukken. en wil ik een zwever van 1,5 meter proberen. Om filmpjes te maken moet ik dan nog een 3e persoon regelen

Laatst bewerkt:
Halo ik heb een Big Lift met 22 cc benzine, kan zwever huckpacken tot 3 meter en 2 kg. Ik zal er over nadenkenwat ik doe. Huckpacken is toch wat riskanter en ik gebruik deze Big Lift ook voor het Berenvliegen.

Hoe vriendelijk ook Alex, misschien toch even de allereerste post van dit draadje lezen.....brandstof niet toegestaan en slepen vanaf de hei is tamelijk onmogelijk :roll:

Maar wel leuk/aardig aangeboden, foto is ook indrukwekkend
Het landingsveld is ook niet vrij van opstakels waardoor het lieren/elastieken ook wel eens lastig kan worden.
Als we nu eens een paal van 2 meter een 1/2 meter de grond in slaan en daar bovenop het elastiek bevestigen blijft de totale draad volgens mij wel van de grond waardoor geen onaangename situaties ontstaan wanneer de draad achter een tak of heidestruik blijft steken

Je hebt nog 4 1/2 maand om hem te electrificeren :D

hier een mooi motortje er voor :rolleyes:

www.rc-unionen.dk_nytforum_uploads_9302_2006918173952_Aspach_2006_1.JPG

up :D

Nou, dat klinkt goed!
We geven 'm alle kisten tegelijk mee, kan 'ie ze op ~ 400 m gewoon loslaten.....:mrgreen:

stuur anders maar een mailtje naar de mensen van free air cz die weten er wel raad mee. hun complete fabriek is 10*10 meter maar ze hebben we alleenmaail 3 meter f3a kisten staan: electro!

Tijdens de Hangar-bijeenkomst heb ik de aanwezigen de ruwbouw van mijn "Edelweiss" kunnen laten zien,

7504493cda4404f3f.jpg

7504493cda43ce5a2.jpg

Het gaat hier om de vleugels en de V-staart van de Edelweiss en de romp van een Tonga.
Hiermee ben ik 25 jaar geleden deze hobby gestopt en ik heb de afgelopen dagen gebruikt om hem verder af te bouwen. Het blijft een pure zwever zonder motor!

Ik wil deze Edelweiss gaan gebruiken als reserve zwever voor 17 mei en als hellingzwever
De Edelweiss heeft een span van 2,5 meter en weegt nu 1250 gram.

7504495dddc9181ed.jpg

7504495dddc968c23.jpg

Tevens heb ik mijn Spectrum DX6i (zonder problemen uit HK) binnen gekregen zodat de kristallen tot het verleden behoren.
Hiermee probeer ik als "wildvlieger" de collega club-vliegers en anderen tegemoed te komen door in iedergeval niet voor storingen te zorgen. Helaas kan ik nu stuurfouten niet meer afschuiven als electronica storing
wink.gif

Hierdoor komt mijn aanmelding er iets anders uit te zien

nl:

Harry (return) Graupner Mosquito en airtronics cadet-UT1 40mhz kanaal 90
Jako (Jakkie takkie) Graupner Ultra Fly, Multiplex Alpha-h, Cirrus, kanaal 78 (oeps Bruno...), hoogstartlijn
Kees (pl119) "Graupner Mosquito" Kanaal 74
Arjan (PH_AJH)"Graupner Cirrus" "Simprop Hurricane" "Merlin's Magic" kan 67 (evt kan 73) 2x hoogstart: tot 800 en tot 1500 gram.
George (sjors4x4)"Gentle Lady" "Dädalus?" "Hi Fly" kan 72
Jacob Bos (jacobbos) "Graupner Mosquito" "ASW 15 van Hegi?" 2,4 Ghz
Jan Hein (Jan-Hein)"SAGITTA 900" "Drifter"", Riser 2 m" kan 65 en synth.35
Bruno (Bruno van Hoek) "Dandy" (1972) kan 78
Gerhard (gait) Motorspatz L3 Wanitschek (ca. 1980 ?)kan 281, Hegi Twen 1973 kan 68
Leon (Wubbe) Sniff (ca. 1983), kanaal 282
Raymond (Fotor) Sagitta 900, Grunau Baby, synth 35 MHz
Wim(Willem P) Robbe Tonga, Edelweiss. 2,4 Ghz, 2 x hoogstart
Melvin Damen (PH-MEL) Multiplex Alpha, Gentle lady, Kan. 68
Fred Damen (Niet op dit forum nog) Multiplex Alpha, Kan. 62 of 75
Lyckele Govers (Vw4style) Milan van Carrera. (1975??) Kan 80
Guy (Gurodewa) E-spatz Kan 79
Dennis (Meylink)"SAGITTA 900" "SAGITTA 600" "Simprop Hurricane" kan 64 + 285 en lier
Peter (van Hangar Modelbouw) Graupner Uhu? Kanaal ?
Arno (Arno88, Dynaflight Bird of Time, 2,4 gHz

De Maiden moet nog volgen

Beste wensen voor 2009

Willem P

Laatst bewerkt door een moderator:
Back