Vliegen is bijzaak
Wat kan ik nog toevoegen aan alle lof over deze dag?
Misschien een kleine Vintage anekdote:
Deze Cirrus is mij heilig omdat het mijn eerste zwever was, waarop ik autodidactisch heb leren vliegen.
Maar vóór het ooit zover mocht komen, moest er gebouwd worden, en dat kostte toch wel een zomer. En laat dat nou net de zomer zijn dat ik stapelverliefd geworden was op mijn vriendin, die natuurlijk niets van zweefvliegen wist/moest. Maar het was heftig wederzijds, en dus net toen de ene vleugel af was, (ik was al 3 weken ondergedoken in de bouwplaats) toen stormde ze ineens binnen en eiste dat ik moest kiezen tussen haar en "dat vliegtuig". Natuurlijk bezwoer ik dat ik voor haar koos, maar ondertussen in de vrije uurtjes werd er toch doorgebouwd. Sindsdien heb ik 2 grote liefdes gehouden.
Uiteindelijk In 1972 op de Rozendaalse Heide, aan een lijn van 500 meter opgetrokken door mijn broer Piet. Tegen de tijd dat hij weer boven was (als hijgend hert) was de Cirrus al lang weer beneden, bij voorkeur in een verdwaald denneboompje. Maar wij waren goed in knutselen, dus aldoende heb ik het toch nog een beetje kunnen leren.
Allemaal bedankt voor de prachtige dag,
Marjan heeft trouwens net ook al meegenoten van de fotoos.
Vliegen is bijzaak, in meerdere opzichten.
JAPI