Vintage Glider Treffen Enkhuizen wordt Zondag 25 september

MVC Pegasus, Gerrit de Lierman, Gerben en Nico en alle deelnemers en toeschouwers: BEDANKT!

110925_VGT_groep_s.jpg

bedankt!!!!

Ook ik heb weer een prachtige dag gehad, heerlijk weer, en de gezelligheid en onbevangenheid, die ik heb leren kennen op de Vgg meetings:D

Allen bedankt die dit mogelijk hebben gemaakt!!!!

Nu toch maar gauw de ASW 15 afmaken zodat ik ook eens kan gaan proeven van dat slepen (ik heb er de hele dag met lede ogen naar gekeken)

En een nieuwe sport ontdekt binnen modelvliegen, bootje varen en een zwever over het water gooien:rolleyes:

Na afloop met Gerrit,Jacob enJohan nog even gedineerd bij Pipo in Enkhuizen.

groet en hopelijk tot snel (o ja F5J hebben we gelukkig nog):banana:

Terence

Gerben's trekkracht

Speciaal voor Gerben, met 40 Volt in de accu wilde hij zien wat zijn Ibis nu kan, dit dus.....

2011%2009%2025%20sleep%20Gerben%20Countryman.gif

In cijfers: in 43 seconden naar 450 meter, das makkelijk rekenen,gewoon met 10 meter per seconden omhoog met mijn 4 meter 3 kg zware Countryman...

Nico, de andere sleper, deed het wat rustiger aan maar het eindresultaat was gelijk hoor!

Groet,

Jacob Bos

edit: ik zit nog even te puzzelen met de verticale stukjes in de grafiek: volgens mij steeg Gerben sneller dan mijn logger bij kan houden :eek:

Laatst bewerkt:
Heerlijke dag vliegen gehad in goed gezelschap, de Yakovlev 12a verder lekker kunnen uitproberen met ook de grotere kisten tot 4 mtr.
Iedereen nog bedankt voor deze gezellige middag, en tot ziens

Nico

Thermiek #not

In de verschillende draadjes, de commentaren van vandaag en uit eigen ervaring: thermisch was het vandaag niet. Alleen op wat lagere hoogtes was er nog wat op te pikkken. Zo was er in de landing van de Mosquito vanmorgen ineens wat 'leven' en bleef ik een hele kleine 2 minuutjes rond de 30 meter hangen. 't Is bijna DLG'en...

Mooi stukje was dat vandaag!

2011%2009%2025%20Mosquito%20laag%20hangen.gif

Groet,

Jacob Bos

Heren nogmaals bedankt voor deze super dag heb genoten en gelachen prima weer is weer eens wat anders dan een gespannen wedstrijd sfeertje .
Nogmaals SUPER

Grt Pip

Ook ik heb de 200 km weer terug afgelegd en ben met een zeer tevreden gevoel thuis gekomen. Ik kijk weer terug op een zeer geslaagde dag samen met gezellige grondpiloten.
Helaas door electroproblemen zijn de B4 en de Alpha aan de grond gebleven. Hierdoor moest de Tonga en Cirrus extra z'n best doen, hetgeen prima gelukt is.
Ik hoop op 8 oktober net zulk weer te hebben met hopelijk wat meer thermiek en velen van jullie hier in Hoeven weer terug te zien. :D

Vliegen is bijzaak

Wat kan ik nog toevoegen aan alle lof over deze dag?
Misschien een kleine Vintage anekdote:

Deze Cirrus is mij heilig omdat het mijn eerste zwever was, waarop ik autodidactisch heb leren vliegen.
Maar vóór het ooit zover mocht komen, moest er gebouwd worden, en dat kostte toch wel een zomer. En laat dat nou net de zomer zijn dat ik stapelverliefd geworden was op mijn vriendin, die natuurlijk niets van zweefvliegen wist/moest. Maar het was heftig wederzijds, en dus net toen de ene vleugel af was, (ik was al 3 weken ondergedoken in de bouwplaats) toen stormde ze ineens binnen en eiste dat ik moest kiezen tussen haar en "dat vliegtuig". Natuurlijk bezwoer ik dat ik voor haar koos, maar ondertussen in de vrije uurtjes werd er toch doorgebouwd. Sindsdien heb ik 2 grote liefdes gehouden.
Uiteindelijk In 1972 op de Rozendaalse Heide, aan een lijn van 500 meter opgetrokken door mijn broer Piet. Tegen de tijd dat hij weer boven was (als hijgend hert) was de Cirrus al lang weer beneden, bij voorkeur in een verdwaald denneboompje. Maar wij waren goed in knutselen, dus aldoende heb ik het toch nog een beetje kunnen leren.

Allemaal bedankt voor de prachtige dag,
Marjan heeft trouwens net ook al meegenoten van de fotoos.
Vliegen is bijzaak, in meerdere opzichten.

JAPI:D

Jongens ik heb super genoten van vandaag! :), ik wil iedereen hartelijk bedanken voor deze speciale dag op Pegasus!, ik hoop gauw weer van deze dagen te mogen zien op ons veld! woohoo! mensen helemaal geweldig!!

Goed om te lezen dat jullie een mooie dag gehad hebben! Met dit weer kon dat ook niet anders natuurlijk! Fantastisch. Jammer dat ik wegens andere zaken in de buurt van huis moest blijven vandaag. Gelukkig heb ik hier op het lokale veldje ook nog wat belletjes kunnen pakken. Volgende keer maar weer!

Zijn er ook nog wat filmpjes gemaakt? Ben benieuwd!

Bedankt voor de foto's!

Voordat we weer verwijten van "takelend" slepen krijgen, dat sleepje met Jacob was het enige takelsleepje, de rest was mooi beschaafd :)

Ik vond de Yakovlev ook erg mooi slepen, was zeker onder de indruk. Vooral de simultaansleep met Arjan achter de Yakovlev en zoonlief achter de Ibis vond ik best een speciaal momentje :)

Gerben

Anders ik wel...dat was echt kicken.
Ik ben bezig met filmpjes. De lage sleepjes vanaf de SG-38 en Ka-8 zijn spectaculair, al zeg ik het zelf.
Ben wel benieuwd of iemand dat ook vanaf de grond gefilmd heeft?

We waren kennelijk niet allemaal aan het vliegen
Op deze site zijn nog een aantal foto's te bewonderen

http://www.fatedev.com/Gallery?&dir=4

Mooi dat jullie het naar de zin hebben gehad mannen!
Zelf heb ik drie dagen in Someren gevlogen bij het BIGGS treffen waardoor ik er deze keer er niet bij was. In Someren was het overigens warm en thermisch... Een eindelijk eens kennis gemaakt met knife-edge !! Volgende keer ben ik er weer bij

Back