Vintage Multiplex Scirocco opknapverslag

Van mijn ouders vandaag een hoop oude foto's gekregen van toen ik nog een jaar of 15 was. Dat is dus bijna 30 jaar geleden. Op de club vloog toen een mooie zwever, toen ik die weer zag op 1 van de foto's werd ik gelijk nieuwsgierig welke zwever dat is. Wie heeft het antwoord?

Dit is hem:

Zwever%20Sjouke%20Hoekstra.jpg

Laatst bewerkt:
raden maar

Gokje.
Edelweis van Robbe???? Uit het jaar ??

Uit de tijd dat ik nog jong en knap was. Nu ben ik alleen nog maar knap....
E-Zwever.

dat vermoeden heb ik ook, maar toch lijkt de neus cockpit anders te zijn. We zoeken/vergelijken verder.

Dank voor het reageren!

Jacob Bos

Eerst blik is het een Robbe Edelweiss tweede blik NEE!! iets anders

ps: vandaag zie je een Edelweiss, tot straks :bye:

:sleepy:

de tekening is aanwezig, ook de bouwbeshrijving
het model moet ik deze week nog ophalen ( ziet er niet uit )
de spanwijdte is 2.5 mm, men kan hem bouwen met 2 (raar ) motoren in de vleugel (duwprops )
belangrijk, alle ribben staan op het plan

Het model op de foto lijkt mij geen 2,5 meter (tenzij dat heel kleine mensen zijn)... weet je het zeker?

Dit is inderdaad een Scirocco van Multiplex. Foto is voor zover ik kan zien gemaakt op de airstrip van Drachten. Er staan voor mij in ieder geval twee bekenden op. Zelf heb ik nog een vliegend exemplaar.

Tjonge, wat een reacties na 1 dag afwezigheid. Voor een tekening heb ik zeker belangstelling, is een kopie mogelijk?

Jacob Bos

Heb de tekeningen ook nog. Wonen nog geen 20 km van elkaar. Kennen elkaar nog uit de tijd van de ACD. Is wel al heel lang geleden.

Back