Vintage Multiplex Scirocco opknapverslag

WHB, wie ben je dan??

Wil je me een PB sturen, misschien leuk om een keer bij te kletsen en de tekening te bestuderen

Jacob Bos

Je had vroeger ook een sterk hier op lijkend model de E-1 van Multiplex. Die had inderdaad net als de Graupner Hi Fly twee motoren met duwprops in de vleugels.

Gelukt! Ik heb een Scirocco!

Door een bijzonder attente reactie van Rick_R ben ik in het bezit gekomen van een Multiplex Scirocco. Een vintage kist waar ik al langere tijd naar op zoek was. Rick, enorm bedankt!

Hij is nog niet in huis maar dat komt zeker goed, zal dan eens wat foto's gaan plaatsen en inventariseren wat er aan opgeknapt moet worden, of misschien wel niet!

Dus binnenkort meer.

Groet,

Jacob

Foto

WHB van dit forum is degene waarvan ik de Scirocco overneem. Hij is zo attent om me al even lekker te maken met een mooie foto. Ik dacht een opknapper gekocht te hebben maar vanaf de foto is ie vliegklaar volgens mij!

image001.jpg

Ik ben een blij man!

Groet,

Jacob

WHB van dit forum is degene waarvan ik de Scirocco overneem. Hij is zo attent om me al even lekker te maken met een mooie foto. Ik dacht een opknapper gekocht te hebben maar vanaf de foto is ie vliegklaar volgens mij!

Ik ben een blij man!

Groet,

Jacob

Mazzelbal!;)

[
Ik ben een blij man!

Groet,

Jacob

prachtige vintage kist Jacob:p:D:p

groet

Terence

Ja Jacob, daar heb je modelzweefvrienden voor! Zelf ben ik ook erg blij want donderdagavond ligt er voor mij een echte Graupner Mini Nimbus klaar!!!!

We wachten af!

Op RC Groups is er ook een draadje van de Scirocco, en wat kom je daar in tegen: de foto die ik zelf ooit in dit draadje heb gepost met de vraag welke zwever het is... en de bouwer bevind zich in Nieuw-Zeeland! Toch bijzonder en mooi dat er internet is.

Groet,

Jacob

Hij is inderdaad zo te vliegen. Echter jullie "Vintage mannen" kennende denk ik dat de romp her en der een beetje filler krijgt, een lichte schuurbeurt en tenslotte een troetelbeurt met de spuitbus. Want hij is al op leeftijd en heeft het luchtruim ruimschoots gezien, zelfs de Waku!

Besturing is klaar

Vandaag geen weer om te vliegen dus maar aan de gang met de Scirocco. Is snel vliegklaar te krijgen. Slechts 3 servo's er in, zwaartepunt goed en gaan met die banaan. Nu het weer nog.

Deze Scirocco heeft naast de 2 servo's voor de V-staart nog 1 servo nodig voor de verstoorders in de vleugel. Het mooie is dat van de servo's die ik nog heb er 3 perfect inpasten. Enige wat ik heb gedaan is 8 schroeven vastdraaien!

Verder is ze in een prima technische staat, optisch is er nog wat aan te verbeteren, maar dat komt later wel.

Fotootje:

DSC02492.JPG

Servo voor verstoorders wordt afgedekt met een kapje. Wel een gedoetje om de verstoorders aan te sluiten. Zit het dan zit het goed!

Tja, en dan ligt er ineens een zwever op de werkbank die staat te trappelen om te vliegen:

DSC02498.JPG

En wie goed oplet ziet dat er al 2 piloten in de cockpit aanwezig zijn:

DSC02496.JPG

Dat is de bijdrage van onze jongste in wie het vliegvirus ook rondwaart . . hij wilde graag helpen en vond dat er een piloot in de cockpit thuishoorde, mooi toch :yes:

DSC02493.JPG

Morgen hoop ik wat minder wind, kunnen er eens wat handstartjes geprobeerd worden.

Groet,

Jacob Bos

Laatst bewerkt:
Hallo Jacob,

Mooie kist met een mooie ronde houten romp, tenminste voor zover ik het kan zien. V-staart staat mooi en leuk met die nederlandse vlag, nog een plompe blaadje erop en je bent echt in je eigen provincie (of is dit vloeken in friesland?).

Succes me eerste vluchten

groet

Terence

Back