Vintage Multiplex Scirocco opknapverslag

Aurectar,

IMAG0165.jpg

Groet,

Jacob Bos

Gezien je over het plan beschikt kan je nog een vleugeltje bouwen met rolroeren.
Ik zou in jouw geval moeilijk aan die optie kunnen weerstaan.

Stof tot reflectie.

Mgv,
Aurectar.

Eppler 387 is het zeker niet. Die is nl. (een klein beetje) hol aan de onderkant.
Zie:
e387.gif

Ik denk eerder aan het veel gebruikte Eppler 205 die is nl. recht aan de onderkant. Ook de dikte komt meer overeen.
Laat je net in de luren leggen door de verschillende plaatjes. Op de bouwtekening is de rechte onderkant van het profiel horizontaal, terwijl op mijn voorbeeldplaatjes de koordelijn horizontaal loopt:
e205.gif

Gr. Dirk.

N.B.
Staat de profielnaam niet gewoon op de tekening? Meestal is daar zo'n kader aanwezig met de naam van de kist, de ontwerper, spanwijdte, ... PROFIEL! :confused:

Hol

Volgens mij is de onderzijde wel hol, ik heb er een liniaal langs gelegd en dan blijkt dat ook zo te zijn. Dat heb ik ook gemerkt met het aanbrengen van de Oracover, ik moest de folie her en der echt aandrukken om het op de ribben te krijgen.

IMAG0170.jpg

Jacob

Laatst bewerkt:
De bouwdoos is gekocht in het jaar van "Geen woning, geen kroning". Voorjaar 1980 dus bij de firma Q te P en daarna meteen gebouwd. Eerste vlucht dan in de zomer van 1980. Kostprijs naar ik mij meen te herinneren fl. 110.

Ik heb in Illustrator E378 over de profielfoto gelegd en inderdaad is het gebruikte profiel iets dikker. Het lijkt wel of het iets is gemodificeerd / opgedikt. Voor de rest komt het aardig overeen. Ik denk niet dat het een E193 is omdat de Scirocco en de Flamingo in opzet geheel andere toestellen zijn.

Jacob we moeten in ieder geval eens afspreken om samen een keer te gaan vliegen. Misschien is het wel leuk om Rick dan ook te vragen. Maar ja dat weer van tegenwoordig.

Volgens mij is de onderzijde wel hol, ik heb er een liniaal langs gelegd en dan blijkt dat ook zo te zijn. Dat heb ik ook gemerkt met het aanbrengen van de Oracover, ik moest de folie her en der echt aandrukken om het op de ribben te krijgen.

IMAG0170.jpg

Jacob
Gebruik die foto.
Maak het profiel zwart, de rest wit.
En probeer hier.

Ben benieuwd,
Dirk

Huid

Zo, de tweede vleugel zit ook in het nieuwe blauw en wit. Rode folie blijft lekker zitten.

IMAG0171.jpg

Vanmiddag de schuurmachine eens aan het werk gezet met als gevolg dat er nu een mooie kale romp op de werktafel ligt. Vanavond de butsjes en gaatjes vullen en dan hoop ik morgen hem in de primer te spuiten. Misschien ook wel het nieuwe wit er op en dan is het weer een strak bakkie. Cockpitkap wil ik het zwarte randje ook door wit vervangen en op de romp nog een streep of zo.

IMAG0172.jpg

Dit weekend gaat ie hoop ik weer de lucht in.

Groet,

Jacob Bos

Afgelopen zaterdag alweer de Scirocco nog even omhoog kunnen sturen in het nieuwe huidje (behalve het rode dan..), zo is ze nu:

IMAG0183.jpg

Niet veel verschil, wel weer lekker fris. Zouden vrouwen zich ook zo voelen na een bezoek aan vriend Schumacher . .

Groet,

Jacob

Nice, inderdaad een stuk frisser geworden Jacob! Misschien nog een pompeblêd'je ergens erbij opplakken? :rolling:

Laatst bewerkt:
er mist nog wel wat jacob:yes:n vintage glider stikker:mrgreen: mn silentius heeft ze intussen ook :grin:ik moet er eigenlijk nog wat hebben voor mn vloot dus hopelijk brengt arjan of gerit er weer wat mee:yes:

Back