Vliegen Den Haag??

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Eloi, 12 nov 2006.

  1. paulix

    paulix

    Lid geworden:
    1 aug 2004
    Berichten:
    179
    Locatie:
    Maarssen
    We vliegen daar nog steeds (en al jaren) op Valkenburg. Hoewel de basis dicht is hebben we van Domeinen toestemming om daar minimaal de komende 7 jaar nog te mogen blijven modelvliegen.
    Overigens is het natuurlijk een mooi idee om een club op te richten in Den Haag, maar de club die daar zat is juist vorig jaar opgeheven omdat ze na sluiting van Ypenburg geen nieuwe locatie meer konden vinden of krijgen.
    Leiden en Valkenburg liggen maar op een kleine 20 kilometer van Den Haag, dus dat is best te doen. De Leidsche Luchtvaart Club www.leidscheluchtvaartclub.nl niet .info) heeft geen ledenstop en elke woensdagavond clubavond. Je kunt dan gerust vrijblijvend eens kennis komen maken. De adres- en routegegevens staan op de site.
    Overigens doen we ook nog steeds aan indoorvliegen, maar als activiteit naast het vliegen op Valkenburg en niet in plaats van.
     
  2. Eloi

    Eloi

    Lid geworden:
    15 mrt 2006
    Berichten:
    120
    Haha word wel wat!! Uiteindelijk toch niet zo'n stomme vraag!!!
     
  3. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    zeker geen stomme vraag eloi, het blijkt dus dat er zeker wel animo is.
    Is al een keer gebleken, alleen toen deed echt niemand iets. Iedereen blijft maar zeggen van ja, stom dat er geen club is...
    Maar niemand die dan verder iets doet.

    Mailinglijst vind ik ook OK, ik check mijn mail bijna continu.... :roll:
    Stuur dan in ieder geval ff een PBtje met naam en Emailadres. en dan toch desgewenst een telefoon nummer. Dan alleen voor degene die dat willen.
    Ook goed, als er maar iets gebeurt..

    Paulix,
    Ik heb ze idd nog wel eens op valkenburg zien vliegen ja. Alleen voor jou is het misschien erg makkelijk om ff 20 km te rijden om even te gaan vliegen. Ik heb nu bijvoorbeeld maar zo weinig tijd (en geen auto) dat ik echt het weer moet afwachten en dan misschien snel nog een paar uurtjes op zondag kan. Als ik dan ook nog 20km moet fietsen, word het lastig. Nou kan ik wel af en toe de auto van mijn ouders lenen, maar niet elke keer...

    Lijkt me dus handig als we een beetje een overzicht hebben van wat er vliegt in/rond Den Haag voor het geval het echt tot een club komt. Voorlopig lijkt het me vooral gewoon leuk om op die manier wat mensen uit de buurt te leren kennen en dan af en toe eens samen te vliegen.
     
  4. En zo moet het volgens mij ook blijven. "de Wild Vliegers" een groep mensen die met elkaar, op een bepaalde plaats afspreken ,om zonder verdere verplichtingen hun hobby uit te oefenen.
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  6. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    zal er eens naar kijken, maar echt groot hoeft het allemaal niet te worden in ieder geval
     
  7. narfer007

    narfer007

    Lid geworden:
    31 jan 2005
    Berichten:
    453
    Locatie:
    Zoetermeer
    Denk dat dit voor mij ook wel wat is. voorlopig Hover ik wat op me werk en af en toe in Delft.
    Maar echt vliegen met een T-rex komt er dan niet van.

    Maar eerst moet het weet een beetje mee zitten.
    BTW thnx sietse voor de PB.
     
  8. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    Dat vliegen op valkenburg is leuk , alleen die 74 DB slaat nergens op , is voor vliegers boven de 75 jaar zeker dan ??
    Sietse stuur mij een PB wanneer je wat wilt afspreken , misschien geef ik mijn stekkie wel prijs , voor een gezellige dag wil ik dat misschien wel doen !!
     
  9. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    eerst nog ff wat mensen verzamelen, dan misschien als het mooi weer is :roll: een "meetinkje" organiseren ergens.
    Erg aardig aanbod van je eddie! Doen we :).

    Ik ga in ieder geval (als het weer het enigzins toelaat) hier bij mijn huis in een sportpark vliegen op zondag met Cees. Wie wil kan komen, maar daar kunnen beter niet teveel mensen komen. Blijft een sportpark natuurlijk. Vaak is er niemand, maar ls er bv wedstrijden zijn, ga ik niet vliegen. Dan weet ik nog wel wat veldjes in de buurt, maar niet voor grote dingen natuurlijk hè. Hoewel je bv op het strand (10min lopen) prima met grote dingen kan vliegen :)
     
  10. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Vliegen in Den Haag heb ik een beetje opgegeven; 'kistjes worden een beetje te groot en daarmee (voor mij) de risico's en voor mij zit vooral de lol in starts, taxieen, landen en dan moet moet je ook een beetje een vlakte hebben. Veldje in Ypenburg is ook niet meer begaanbaar en alle deelplannen zijn zo langzamerhand ook volgebouwd. Nou is het wel zo dat ik dan wel in Den Haag woon, maar aan de hele andere kant dan waar Sietse zit; ik zit dan ook in 20 minuten op het veld van de GMVC en dat vliegt toch wel erg prettig.
    Met een shocky wil ik nog wel eens aan het eind van de straat gaan vliegen op een klein grasveldje; het nadeel is dan wel dat de hele buurt uitloopt en daar zit ik ook niet echt op te wachten!
    Wat heel mooi zou zijn is de enorme parkeerplaats van Drievliet (ingang: achter de Praxis, bij Ypenburg), maar die is of in gebruik, of onbereikbaar. Verder ligt er langs de A13 een prachtig honkbalveld (ter hoogte van Delftse Hout) dat weinig gebruikt wordt, maar dat is niet zo handig bereikbaar. In Leidschenveen t.h.v. de Nootdorpboog zijn wel aardig wat weilanden, maar dan moet je wel een buiklanding maken.

    p.s. valt er niet leuk te vliegen op de voorbelasting van de toekomstige A4, dus ten zuiden van Delft?
     
  11. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Heb vandaag best lekker gevlogen met Cees, weer was prima. 1 buitje, maar redelijk weinig wind.

    Cees had voor het eerst weer eens zijn twinstar de lucht in gegooid. Niet helemaal foutloos, maar niks wat lijm niet kan maken :D.
    Ik weer mijn 1m60 vleugel lekker rondgeragd, Nieuwe little BlowFish getest en de T-Rex gevlogen.

    Nu regent het nogal hiero, maar goed. Hopen op meer mooi weer en misschien met wat meer mensen naar een groot veld.

    Dennis, bij madestein schijnt het dus best groot te zijn, misschien komen sommige modellen van jou daar wel tot hun recht? En je hebt toch een minimag en een tucano enzo? Wat heb je daar dan voor veld voor nodig? Niet zo groot toch? Voetbalveld moet toch wel genoeg zijn?
     
  12. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Minimag moet wel te doen zijn in Madestein; alles eigenlijk wel wat nu bij mij luchtwaardig is, want de Showflyer heeft ook niet zo heel veel ruimte nodig (dik profiel, lage snelheid). Tucano is overigens wel heel snel, dus is geen optie met omstanders. Verder wil ik vanaf nu ook wat groter gaan vliegen.
    Wat eigenlijk het belangrijkste is, is of je in de lucht een beetje vrij kan vliegen, dus niet te veel hoge bomen en gebouwen etc., dan kan je een Minimag op 10 vierkante meter op de grond zetten zonder schade.

    Wat op het veldje in Ypenburg vroeger vervelend was, was de wind die daar heel raar over die geluidwal heen kon blazen; niet fijn voor het gemiddelde parkschuimpje.
    Ik kom binnenkort wel een keertje naar Madestein met de Mag; geef maar een belletje!
    Voor vast vliegen is dat voor mij zinloos, overigens, want ik zit in de zelfde tijd bij de GMVC.
     
  13. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    het gaat ook niet om "Vast" vliegen voorlopig. Meer gewoon af en toe gezellig :). Jou ook op de mail/bellijst zetten?

    op de veldjes waar ik normaal vlieg komt de wind ook niet "vrij" aan hoor, maar is prima te doen als er niet teveel wind staat. Me Pimpflyer gaat trouwens ook behoorlijk hard en is altijd wel goed te vliegen :). Ben wel benieuwd hoe het daar in madestein nou precies is. Misschien volgend weekend met wat meer daar heen? Als het redelijk weer is natuurlijk :)
     
  14. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    zet mij maar op de lijst; leuk!
     
  15. cees dorst

    cees dorst Guest

    Okee sietse ik heb nog wat kleine dingen gevonden en ben op dit moment bezig de twinstar te plakken en alle foutjes er uit halen ,zo zie maar weer als je een tijdje niet vliegt er een heleboel fout kan gaan ,maar goed heb ik weer eens wat te doen. Verder was het best gezellig ,verder nu met Y-NOT en de minimag dus ,en hopen dat het volgende zondag weer een lekker vliegweer wordt ,zoals vandaag ,neem ik mijn goede humeur meer en alles wat vliegt Groeten cees.
     
  16. cees dorst

    cees dorst Guest

    Okee sietse de twinstar is weer gemaakt ,alle problemen zijn er nu uit ,en hij is zeker van de partij bij ons vlieg uurtje de volgende keer.
    Nu de minimag ,maar goed die is de komende week klaar ,ben benieuwd wat die gaat doen. Groeten Cees
     
  17. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Voor Minimag-vragen kan je altijd mij ff contacten; ik heb 'm zelf ook...
     
  18. cees dorst

    cees dorst Guest

    Okee bedankt zambesi ,voorlopig maak hem standaard met de bl 22-18 aandrijving ,van daaruit kan ik beter beoordelen of het is wat ik wil en/of dat er een betere (lees zwaardere ) motor in stop. Ik lees dat je lid bent van de goudse ,als je er weer naartoe gaat doe jansen de groeten van me ,Groeten cees
     
  19. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    toppie Cees! Heb je de volgende keer dus 2 vliegende dingen :).


    Ik heb nu trouwens 8 geïnteresseerden op de lijst staan :). Zal die wel ff rondmailen alvast. Wil jij de lijst ook krijgen (en sta je er dus nog niet op), stuur dan even een pb'tjenaar mij met mailadres en/of telnr, adres of wat je maar kwijt wilt.

    Oh ja, misschien is het ook erg handig om even de kanalen door te geven!

    tot nu toe:
    -Cees Dorst
    -Peter den Ouden
    -Richard
    -Nono
    -Laurens
    -Ton
    -Dennis
    -Sietse van Doorn
     
  20. cees dorst

    cees dorst Guest

    Okee sietse mijn kanaal is 66 ,verder blijkt dus nu dat je niet een vliegtuig weg kan zetten en verwachten dat na een half jaar weer zo zonder controlle kan fliegen ,maar goed een gewaarschuwd man telt voor twee ,en nou maar hopen op een beter weer dan nu ,want het is hier behoorlijk nat. Groeten cees
     

Deel Deze Pagina