och, d'r wordt veel gedoogt hoor. Ik heb al vaker gehad dat ik lekker aan het vliegen was en dat de politie langs kwam. Die vonden het vooral gewoon kikkûh!! En wilde weten hoe het allemaal werkte enzo... altijd lache.
Tja, laat ik nou ook een diender zijn en vooral ook willen vliegen en ook in Den Haag woon. Ik heb even in de algemen plaatselijke verordening gekeken maar kon zo snel niets vinden. Volgens mij moet je vooral je gezonde boerenverstand gebruiken. Vraag jezelf het volgende af : kan het gevaar opleveren voor omwonende/voorbijgangers/recreanten. Kan het gevaar opleveren voor het verkeer. Kan het overlast veroorzaken voor omwonende/werkende of heb je te maken met een stuk beschermd natuur.
Ik denk dat wanneer je veilgheid in acht neemt dat je een heel eind kunt komen. Laat ik wel opmerken dat je te maken hebt met een stuk wetgeving waarvan ik me kan voorstellen dat niet alle dienders weten wat ze er mee moeten en dus vooral op de veiligheid gaan zitten. Ik kan me voorstellen dat vliegen buiten de bebouwde kom daarom de voorkeur geniet en lijkt het me dat je daar niet snel mee in de problemen zal komen.
Ga je in het zuiderpark staan met bijvoorbeeld een Laser met 30 cc of een ducted fan dan zou ik je ook vriendelijk verzoeken een geschiktere plek te zoeken. Wellicht dat een andere diender je een prent geeft. Zie ik mensen met goede wil en hebben ze nagedacht over veiligheid dan zou ik haast zeggen: leven en laten leven. Ik wil me met alle liefde bij een club aansluiten maar ik kan me ook voorstellen dat ik een keer even in de vroege avonduurtjes met me zoon een rondje wil vliegen, denk dat ik dan ook even zoek naar een geschikte locatie. Zit je zonder een auto dan kan ik me voorstellen dat het net even wat lastiger is. Hang nou niet een condoom over de antenne van je zender en zeg dat je aan veiligheid hebt gedacht wat dan provoceer je een tikje

ik zal de sanctie eens opzoeken en de gemeente vragen hoe ze er over denken (APV)
mzl