Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Alle ACHT'ers (ACH / HT): waar waren jullie gisteren nou op de club? :rolleyes:

JUNK !!

zo, alle lipo's weer vol ,nu alles ff in de auto proppen .

funjet / camerajet /parkjet gaan mee /camera met statief gaat ook mee zodat ik niet 1 cm boven de grond hoef te scheren met +100kmpu :cool:
maar gewoon op 50 cm :mrgreen:

gezin is op visite , dus kan ik rustig voorbereiden :D

siggy; top :thumbsup:

*tapt een bakkie koffie *

Ik had gisteren ook al meegeholpen (lees: liep in de weg :mrgreen:)

@ Alle ACHT'ers (ACH / HT): waar waren jullie gisteren nou op de club? :rolleyes:

Ik zat gisteravond lekker bij mijn broertje aan de pils.

De oven volgeknikkerd met kippenpootjes dus dan weet je het wel he ;-)

Posted via Mobile Device

@ alle gore vliegbeesten, Junkies en bouwers,

Vandaag Weer geen vliegen voor mij (Snik, Snik...)
Veel plezier allemaal met dit lekkere weer.
Zit ik op kantoor een beetje te prutsen. Volgens mij zijn
wij de enige GROOThandel die open zijn vandaag.
Nou er is geen moer te doen.

Zaterdag middag ga ik wel vliegen. Moet alleen nog even
brandstof halen.

Tot laterrrrrrr.......

GrTz Jasper

Change of plans:
Nu koffie met gebak, straks thuis alles inladen en een litertje pleur zetten, dan naar het veld.

Iemand bekertjes, suiker en melk mee? Ik neem ook koekjes mee. ;)

Posted via Mobile Device

Change of plans:
Nu koffie met gebak, straks thuis alles inladen en een litertje pleur zetten, dan naar het veld.

Iemand bekertjes, suiker en melk mee? Ik neem ook koekjes mee. ;)

Posted via Mobile Device

En HOPPELA,bekertjes zitten in de zendertas ;)

(best veel ruimte in dat ding)

Suiker en melk kan ik helaas niet meenemen,wij drinken thuis alleen het pure spul,dus sonduh duh suikuhhhhh :D

Gaat zo zijn 20 kilo wegende zendertas en vliegers inladen en HOPPA richting het veld...........:-D

TOT ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO :cool:

En HOPPELA,bekertjes zitten in de zendertas ;)

(best veel ruimte in dat ding)

Suiker en melk kan ik helaas niet meenemen,wij drinken thuis alleen het pure spul,dus sonduh duh suikuhhhhh :D

Gaat zo zijn 20 kilo wegende zendertas en vliegers inladen en HOPPA richting het veld...........:-D

TOT ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO :cool:

Heeft melk en suiker en fris ,koekjes enz ..
Rijd richting het veld
Tot zoooooooooo!!!

Posted via Mobile Device

Goedverdegoedverdegoedver. Zitten de twee thermoskannen nog tussen de spullen van de rommelmarkt. Die heeft vrouwtje meegenomen en staan nu dus in IJmuiden (want vrouwtje moet lekker wel werken :p). :evil:

Zooo, weer de nodige accuutjes leeg gevlogen met de MiniMag. Maar.... Die Siggy is echt een gevaarlijke gast. Vlieg ik gewoon rustig een rondje, wordt mijn MiniMag op wel heel brute wijze hard van onderaf genomen door Siggy's EasyStar. 8O Vette klap en vervolgens ging mijn MiniMag als kit-versie verder. :evil: Gelukkig weinig wind en snelheid dus alles netjes bij elkaar in de klei. Ter plekke alle PORbare delen weer gelijmd. Maar BYM wilde zijn carbon buis van zijn Easy niet afstaan dus daar hield de pret op. :cry:

Totale schade:
- Neus compleet er af geslagen (gePORd)
- Staartvlak er half af (gePORd)
- Glasvezel buis in vleugel gespleten
- Rolroerservo tandenloos
- Propellor gebroken
- LiPo (3S Graupner) gebanaand (weer teruggekneed)
- Motoras krom

Vannacht bij terugkomst van het feestje waar ik nu zit maar verder met plakken. Anders wordt er morgen niet gevlogen. :(

En Siggy, ik vind je nog steeds lief hoor. :D Meest vervelende is dat ik nu wat toch al zo schaarse tijd moet investeren in het knutselen en dus morgen minder kan vliegen. :lol:

Posted via Mobile Device

@ sleur: ik heb woensdag pas de decals op de post gedaan. exuses voor de late verzending!:rolleyes:

maarrr. je kan ze wel vandaag of anders morgen verwachten!:D

@phil: ook de servo's zijn woensdag op de post gegaan.

ziezo , was was gezelli , en weer een hoop gevlogen, ook veel met de park master , laatste tijd erg veel gevlogen ,en aardig vlieg gaar , dus ergens volgende week 's avonds weer is vliegen ;)

was nog een mooie lucht crash (iets minder voor sleur ):(

zijn grote liefde uit de lucht geknald door een degelijke ez , hij kwam werkelijk in 1 wolk piepschuim naar beneden :)

hier wat pic's :mrgreen:

IMG_0930.jpg

IMG_0932.jpg

IMG_0933.jpg

IMG_0934.jpg

IMG_0936.jpg

IMG_0938.jpg

IMG_0943.jpg

IMG_0946.jpg

Zonde sleur, siggy is zeker een gevaarlijke gast :yes:

Gelukkig dat ik er niet bij was met mijn Veloxje, siggy maakt daar zo een bulk houtpulp van :rolling:

Zo te zien hebben jullie het best wel lekker gehad, ik ook bij de BB (Beekse Bergen)

Morgen even naar huis voor de tenniscompetitie (bij Assenburg in HK) dus ik kan even langs het veld komen als er gevlogen gaat worden.

Zondag weer terug om vrouw, kids en sleurhut op te halen :)

Zo,ook weer thuis na een wel zeer spectaculaire middag.

Wat een klapper was dat zeg,hoe is het toch mogelijk dat je elkaar toch VOL raakt in zo'n groot luchtruim.

Nogmaals sorry Sleur,ik schrok mezelf echt helemaal de pleuris toen ik die klap hoorde.

Maarja,zoals je zelf al aangaf:
It's all in the game ;-)

De schade aan de EZ is als volgt:

scheur in de neus.

deuk in de vleugel.

rolroerservo gestript.

cockpit klemmetjes afgebroken.

En een slapeloze nacht die nog gaat komen.

Gelukkig vind je me nog wel lief ;-) xxxxxx

Voortaan toch maar wat verder bij elkaar uit buurt blijven he.

Die achtervolgingen zijn wel erg leuk maar zeker niet zonder gevaren :-(

Zondag weer terug om vrouw, kids en sleurhut op te halen :)
Waarom ga ik zondag met jullie mee? Waar gaan we heen? :rolling:

En van de MiniMag... Ach, gevalletje "moest er van komen als je met vijf tegelijk boven het stukje gras rondjes maakt". Servootje is geen probleem, die heb ik nog liggen. Motoras trek ik wel uit de XRay T1M (hinge pin). De vleugel een paar keer hard terug geduwd dus die is weer vlak. Even een carbon stripje in het hoogteroer voor wat extra sterkte. Grootste probleem is de buis in de vleugel. Bij RCT hebben ze geen buis meer (maar eens bij de lokale HK een paar buizen bestellen). En de ontvanger even controleren want er zijn een aantal servostekertjes hardhandig eruit gerukt.

Voordeel is dat ik te lui was om de AR7000 uit de MM te halen voor de Dimona. Nu hij er toch uit is, is dat probleem ook opgelost. ;) De AR500 uit de Holiday en in de BananaJet, de AR6200 in de MM. Morgen wel weer vliegen. :yes:

Posted via Mobile Device

@Siggy: Zoals we wel eerder besproken hebben. Die snelle dingen is niets voor jou. :nooo: ;) Maar ook met de MiniMaggies hebben we al vaak genoeg "oe" en "ahhh" momenten gehad. :lol: Meest treurige is dat dit prachtige moment niet op film staat. :(

Posted via Mobile Device

Zonde sleur, siggy is zeker een gevaarlijke gast :yes:

Gelukkig dat ik er niet bij was met mijn Veloxje, siggy maakt daar zo een bulk houtpulp van :rolling:

We zullen binnenkort eens kijken of we daar haardhout van kunnen maken Burpie :rolling: ;-)

@ Sleur

Inderdaad jammer dat het niet op film vastgelegd is.

Zojuist even een nieuw gear setje in de HXT 500 gezet en een tube POR in de hand genomen.
Alles zit hier weer in elkaar.

(nu alleen de nacht nog doorkomen zonder gillend wakker te worden door flashbacks)

Posted via Mobile Device

(nu alleen de nacht nog doorkomen zonder gillend wakker te worden door flashbacks)
*drukt deze foto op A3 formaat af voor boven zijn bed* 8O :lol:

IMG_0943.jpg

Gelukkig hebben we de foto's nog. 8)

-edit-
Siggy: Ga je nu weer rustig slapen? Mijn MiniMag is weer helemaal luchtwaardig. :thumbsup: 8) De glasvezel pijpjes zijn nu vervangen door massief glasvezel staven (van zo'n oud fietsvlaggetje van de kids :oops:). Die krijg je niet meer stuk. Achterop het hoogteroer zit nu een 2mm carbon staafje voor wat extra versteviging. Nieuwe HXT500 erin gezet omdat dat minder werk is dan pielen met die tandwieltjes. :? Gelijk de AR6200 ontvanger erin gezet. Nieuwe propellor erop die ik gelukkig vorige week besteld had bij Gladoor. Dus weer helemaal klaar voor de volgende crash. :yes:

minimag_after_midair_crash.jpg

Nu nog de scheermesjes op de voorlijsten van de vleugels en de wingtips, het staartvlak en zwaarden aan de wielen. :rolling:

Helaas is Junkie nu natuurlijk teleurgesteld. Die leefde na de crash helemaal op, kreeg glimoogjes en zag weer zo'n ouwelullenbak zijn kant op komen. Uiteraard is dat zijn excuses om over te stappen op ouwelullenvliegers want zelf kopen schaamt hij zich voor. :oops: ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back