Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Check, ook ik ben 28 juni niet aanwezig. Ga dan lekker op vakantie.

14 juni ben ik uiteraard wel van de partij.

Kan de goede man dan niet komen om wat prachtige foto's te maken?

En jullie raden het nooit......ik ben vandaag even een uurtje met de Marder bezig geweest. Alu hevels op de schijfremmen voor gezet, achtertrein en motor verwijderd en de bodemplaat een beetje gepoetst (niet teveel hoor). Ook het diff even uit elkaar gehaald, de siliconen olie eruit gehaald (ligt in de benzine nu). Ik zag ook dat er geen ringen achter de tandwielen zaten, maar goed dat hij even uit elkaar is nu.

Volgende keer weer verder :D

(ohja, de baja is nog niet klaar :D)

Kan de goede man dan niet komen om wat prachtige foto's te maken?

Er komen op de 28e juni meerdere mannen met camera's. ;)
Jammer dat je er niet bij bent...maar gelukkig hebben we de 14e juni als de eerste HOOGTIJ BBQ! (Voor onze regio valt deze datum beter ivm de schoolvakanties.)

Er komen op de 28e juni meerdere mannen met camera's. ;)
Jammer dat je er niet bij bent...maar gelukkig hebben we de 14e juni als de eerste HOOGTIJ BBQ! (Voor onze regio valt deze datum beter ivm de schoolvakanties.)

Dat is het probleem, de 27ste begint de schoolvakantie in dit gedeelte van het land. Grote kans dus dat er meerdere niet bij kunnen zijn :( :rolleyes:

Sleur; bestel maar vast een pallet vleugels :eek:,voor als je echt gaat vliegen ,zeker zo'n zware zwever met flinke spanwijdte maakt flinke klappen ,zeker als hij net op het topje v/d vleugel land :twisted:

het is nu een gewoonte geworden om na het werk nog ff te zweven ,is ook leuker dan in de file te belanden ;)

ik hoop dat het filmpje niet zo hapert als dat ik hem via het forum bekijk :eek:

hier weer een nette vlucht , want ( de crashes laat ik niet zien 8O )

voor diegene die vliegtuigjes maar niets vinden , gewoon niet kijken ;)

MVI_0665.flv - Video - Photobucket - Video and Image Hosting
Nee hoor, ik heeb bak vleugels nodig. Ik heb vanmiddag ook even 5 minuten gevlogen op het stukje open terrein verderop. Dat ging prima, ondanks de wind. En ook een paar keer netjes geland. Slechts één keer een mooie radslag over de neus-vleugel-staart-vleugel-neus-vleugel-staart-vleugels... etc. 8O De vleugels zaten er nog gewoon aan. :yes:

Ik ben alleen tot de ontdekking gekomen dat de linker vleugel iets boller staat waardoor de EZ een beetje naar rechts trekt. Dus maar even boven een bak kokend water rechter zetten. ;) Ik weet zeker dat door het simmen met windkracht 3 (5m/sec) de vliegkunsten bij echte wind een stuk beter te corrigeren was.

En jouw zwevertje heeft óf een niet goed geladen accu óf je motortjes hebben te weinig vermogen om goed te kunnen vliegen. Je overtrekt telkens (neus omhoog), verliest vervolgens draagkracht op de vleugels omdat de snelheid eruit is, valt met de neus naar beneden, maakt weer snelheid etc. Je moet of minder omhoog trekken of het vermogen opvoeren. :D

Dat is het probleem, de 27ste begint de schoolvakantie in dit gedeelte van het land. Grote kans dus dat er meerdere niet bij kunnen zijn :( :rolleyes:
dat zou best kunnen...:???:

Gelukkig is de organisatie van zo'n BBQ gebeuren niet al te moeilijk.;)
In ieder geval hebben we 2x een mogelijkheid om te BBQ-en.;)

Hoe pakken we het op de 14e aan wat betreft organisatie?
Zijn daar al wat ideeën over?

Zo????? :lol: ;)

BBQ Off Roaders zaterdag 14 juni

Omdat er dan toch een datum in de kalender gezet moet worden om duidelijk wat te kunnen afspreken, is de 14e juni gekozen.

De bedoeling is om ± 13.30 uur aanwezig te zijn(of eerder als je wilt) Eerst even een lekker bakkie koffie en dan net zoals altijd,een middagje bashen.

Om ± 16.30 uur steek ik de BBQ's aan.
Ik zorg er voor dat er tafels zijn en een paar partytenten.

Als je er graag bij wilt zijn en geen zorgen wilt hebben over wat er aan eten is: Stuur me een PB en meld je aan.

Ik zorg dat je dan een paar lekkere stukkies vlees hebt om te BBQ-en.
Tevens zijn er dan ook stokbrood,sausjes en frisdrank en bier.
Hiervoor vraag ik een bijdrage in de kosten van 10 euro p.p.
(heb je een speciaal verzoekje t.a.v. het vlees: ook even aangeven a.u.b, er wordt dan rekening mee gehouden )

Wil je geen verplichtingen aangaan,maar wil je wel graag komen BBq-en?:
Kom gezellig langs en vul je koelbox met wat je lekker vind.;)
Extra BBQ's zijn welkom en partytenten ook!
Misschien is er iemand van ons die ook wat lekkers wil meenemen en ons dat wil laten proeven: altijd goed!! :thumbsup:
Neem gerust je vriendin,vrouw en/of kinderen mee! (die zitten toch al vaak iedere zondag middag alleen)

Ook zal de vuurkorf niet ontbreken!

Ik denk dat in grote lijnen hetzelfde kan gelden voor zaterdag 28 juni.;)

dat zou best kunnen...:???:

Gelukkig is de organisatie van zo'n BBQ gebeuren niet al te moeilijk.;)
In ieder geval hebben we 2x een mogelijkheid om te BBQ-en.;)

het idee is om het niet te organiseren ;)

Sorry even tussen het barbeknoeien door heeft iemand een adresje in de buurt voor de tornado nitro bewaar ik de overgebleven Model Techniks wel om de barbeknoei aan te steken:p

het idee is om het niet te organiseren ;)

maar om niet zonder bbq's te staan , lijkt het me verstandig dat we tegen die tijd even kijken wie allemaal zo een ding mee wil nemen en party tenten enz.
voor vreet en drank werk lijkt het me makkelijk als iedereen gewoon zijn eigen zooi meeneemt ;)

Sleur ; de zwever waar ik nu mee vlieg ,heeft geen hoogte roer, en stuurt met de motoren ,is gewoon een een vliegertje van 50 euries ,voor de fun .
vandaar dat hij wat schommelt . ( maar wel leuk vliegen );)
dit weekeinde ga ik op jacht naar een iets serieus ere zwefer met hoogte roer :p 3 kanaals is genoeg ( voorlopig )
de cessna is meer een op motor kracht vliegertje, maar daar moet een sterkere accu in, (en inmiddels een nieuwe vleugel8O )

welterusten allemaal :bye:

Sleur ; de zwever waar ik nu mee vlieg ,heeft geen hoogte roer, en stuurt met de motoren ,is gewoon een een vliegertje van 50 euries ,voor de fun .
vandaar dat hij wat schommelt . ( maar wel leuk vliegen );)
dit weekeinde ga ik op jacht naar een iets serieus ere zwefer met hoogte roer :p 3 kanaals is genoeg ( voorlopig )
Dan moet je minder gas geven want je "overtrekt" hem (in vaktermen Stall).

Ik hou het lekker bij mijn EasyStar. Best aardig crashbestendig en zweeft ook prima met de motor uit. Ik heb een RR-versie (met servo's en regelaar) omdat ik een Spektrum DX6 (en DX6i) heb gekocht, samen met de 3200mAh 2S LiPo van mijn XRay een leuke combinatie.

@sleur je heb een pb in de hut
De BakBaja blijft lekker waar hij nu staat: Bij mij in de garage en gaat lekker mee naar HoogTij als ik het nodig vind. Veel meer dan een BakBaja zal het waarschijnlijk nooit meer worden. ;)

Verder: Gaaaaaaaap... :zon:

nou das jammer sleur ik had er wel 450 voor over :zon:

dus dan moet je het ook niet aanbieden toch:cool:

Hij is leuk ;)

[URL="
[/URL]

Wie o wie zal hem het eerst in z`n verzameling hebben :rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back