Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
check, een tweede machine is altijd prima en gaat dubbel zo snel.

Moet ik de breekhamer klaar zetten?

Ben morgenochtend wel vroeg op pad...even een paar bomen tegen de grond werken...voor niet te weinig aan euro's...:cool:

M178s001_p.jpg

Nou, kan ik hem dan rond een uur of 10:30 ophalen? Anders zaterdag in de avond.

Ik geef het wel even aan Jacqueline door dat je hem komt ophalen.
Maar nog 1 goedgemeend advies:

een 5 kg breekhamer is ook te licht voor wat je gaat doen.
Met 2,8 kJl is lachwekkend en bijna kansloos...met 10 kJl wordt al ietsje beter,maar nog steeds "halve maatregelen"...vanaf 20-25 kJl begint het er op te lijken...

BOELS boren en breken

11 kg hamer voor €24,50 per dag..:D...neem je 'm een weekend voor de zekerheid...dan wordt het nog een enigszins aangename klus...

Laatst bewerkt:
Mooi even een tweedehandse vertigo op de kop kunnen tikken(Fritsie is blij :p)
Vanmiddag nog even bij peter langs geweest en zo net even bij phil de elcon koppeling erin geknald dus we kunnen weer blazen zondag ;)

Ben ook bezig met iemand die een hoes voor mij gaat maken.
Deze hoes (die wel lucht maar geen zand door laat)gaat dan volledig (tot aan de schuine staander thv begin blok) over de rolkooi heen van de baja.
Het zal een proef model worden,en ik ben erg benieuwd of de daarmee de carberatuur een stuk schoner blijft
Word vervolgt...

@ Burp: Ga niet met een zware jekkeraar aan de gang, de kans is heel groot dat je dan je vloerverwarming kapot maakt. Buissie gesprongen is helaas pindakaas :(. Zelf had ik hier ook plavuizen liggen, na diverse mensen (en vloerenboeren) gesproken te hebben werd het mij sterk afgeraden de plavuizen te verwijderen. Wij hadden daarom gekozen voor een siergrindvloer :yes: en die is nog steeds overal lekker warm aan de pootjes. Ik weet niet welke buizen jij hebt lopen van de vloerverwarming, de zwarte: deze zijn heeeel kwestbaar, de witte en blauwe zijn wat dat betreft wat beter.

Laatst bewerkt:
@ Burp: Ga niet met een zware jekkeraar aan de gang, de kans is heel groot dat je dan je vloerverwarming kapot maakt. Buissie gesprongen is helaas pindakaas :(. Zelf had ik hier ook plavuizen liggen, na diverse mensen (en vloerenboeren) gesproken te hebben werd het mij sterk afgeraden de plavuizen te verwijderen. Wij hadden daarom gekozen voor een siergrindvloer :yes: en die is nog steeds overal lekker warm aan de pootjes. Ik weet niet welke buizen jij hebt lopen van de vloerverwarming, de zwarte: deze zijn heeeel kwestbaar, de witte en blauwe zijn wat dat betreft wat beter.
Ik heb natuursteen wil ik wat anders? egaliseren (zo dun mogelijk) en je kan alle kanten op met behoud van vloerverwarming (heb ik ook)

Twee dingen;

1. De vloer gaat eruit, het liefst zo dat de vloerverwarming nog heel blijft. Een beetje met beleid dus. Een te zware machine is zeker funest dus een wat lichtere is prima. Dan maar iets langer bezig.
2. Als de vloerverwarming toch stuk gaat dan sluit ik hem af en gebruik ik hem niet meer. Maar voor het zover is, zie 1.

Ik begrijp dat het met een 11 kg apparaat sneller gaat maar dan weet ik ook zeker dat ik alles stuk maak. Ook is de vloer dan een grote gatenkaas en wordt het lastig deze binnen de beschikbare tijd weer mooi glad te krijgen. Ik heb inmiddels met mijn apparaat even geprobeerd en ik denk dat het er wel mee gaat lukken. Wordt vervolgd.

Ik heb een week de tijd dus alles hoeft er niet binnen een dag uit. Met twee man moet het gerust lukken. Na het breken ga ik met egaline aan de gang om de vloer weer vlak te maken. Moet ook nog minimaal 24 uur drogen dus voor het sloopwerk neem ik de tijd van maandag tot vrijdag.

Waarom ik de tegels niet laat liggen is heel simpel, ik wil niet nog verder omhoog, de verwarming en ligt bovenop de dekvloer. Als ik nog verder omhoog ga moet ik straks gebukt staan te koken en de deuren aan de bovenkant biginnen af te zagen :D

Zoals jullie begrijpen komt er de aankomende dagen weinig van het rijden met de Baja. :(

Twee dingen;

1. De vloer gaat eruit, het liefst zo dat de vloerverwarming nog heel blijft. Een beetje met beleid dus. Een te zware machine is zeker funest dus een wat lichtere is prima. Dan maar iets langer bezig.
2. Als de vloerverwarming toch stuk gaat dan sluit ik hem af en gebruik ik hem niet meer. Maar voor het zover is, zie 1.

Ik begrijp dat het met een 11 kg apparaat sneller gaat maar dan weet ik ook zeker dat ik alles stuk maak. Ook is de vloer dan een grote gatenkaas en wordt het lastig deze binnen de beschikbare tijd weer mooi glad te krijgen. Ik heb inmiddels met mijn apparaat even geprobeerd en ik denk dat het er wel mee gaat lukken. Wordt vervolgd.

Ik heb een week de tijd dus alles hoeft er niet binnen een dag uit. Met twee man moet het gerust lukken. Na het breken ga ik met egaline aan de gang om de vloer weer vlak te maken. Moet ook nog minimaal 24 uur drogen dus voor het sloopwerk neem ik de tijd van maandag tot vrijdag.

Waarom ik de tegels niet laat liggen is heel simpel, ik wil niet nog verder omhoog, de verwarming en ligt bovenop de dekvloer. Als ik nog verder omhoog ga moet ik straks gebukt staan te koken en de deuren aan de bovenkant biginnen af te zagen :D

Zoals jullie begrijpen komt er de aankomende dagen weinig van het rijden met de Baja. :(
slopen is het laatste wat je wilt:onweer::onweer:Heb de vloer zelf ingefreesd en gelegd

Laatst bewerkt:
@Burp:

Ik was even aan het verhaal "vloerverwarming" voorbij gegaan. :oops:
Dan kun je inderdaad beter met beleid en wat meer tijd je tegels wegbikken.
Een lek geprikte vloerverwarmingsbuis is het laatste wat je wilt.:mad: :nooo:

Mocht jouw breekhamer toch nog te licht zijn,mag je natuurlijk die van mij even komen ophalen.;)
In ieder geval: succes! Want het lijkt me toch best wel een bereklus...:???:

Een hobby kost nu eenmaal geld, maar als je in deze hobby laks wordt loop je er op leeg :(

Conclusie:als je voor deze hobby geen tijd hebt of vrij wilt maken kun je beter postzegels gaan sparen,je vloer gaan uitbikken of je zoekt er een baantje bij :)
Nee, alsof al dat alu op je auto lekker goedkoop is (los van de huidige dollarkoers die het wel aantrekkelijk maakt). ;)

<hap mode=aan>
Geen tijd hebben of vrij willen maken is anders dan ernstig druk op je werk (wat bakken met geld oplevert aan het einde van het jaar als DGA 8O). Da's een kwestie van prioriteiten. Dan komt het gezinsleven en uiteindelijk de hobby. Overigens is postzegels sparen ook een kostbare en tijdrovende hobby hebb ik me door insiders laten vertellen. :D
<hap mode=uit>

Ik ben na een half pakje Ibuprofen weer onder het land der levenden. Alleen nog kramp in mijn kaak en een dikke wang. Ik zal jullie de details besparen (misschien alleen interessant voor mevrouw Bart ;), maar zeker niet voor Gladoor :puppydogeyes:).

@junkie rc: Je mag niet zomaar vliegen in Spaarnwoude. Dat staat in de APV en je kunt er een leuke prent voor krijgen. Ook met die kleine dingetjes. Dat heeft te maken met vliegen op 35MHz en storen van signaal bij de vliegclub. Vliegen dus alleen op het vliegveld aldaar.

@Burp: Als je gaat hakken, neem dan een brede beitel en hou je beitel zo plat mogelijk om te voorkomen dat de laag eronder inscheurt (met alle gevolgen van dien). Het hangt een beetje van de onderlaag af, soms is dat van dat poreuze zandcement en soms is het net als bij ons een dikke plaat beton met kiezels (bij ons slechts 13cm dik, eenmaal warm blijft het nog 3 dagen warm als de CV uitvalt 8O).

Zo , ik ben er ook weer , dat was me wel weer een week , een beetje veel gewerkt en ook studio opnames gehad voor : ik wed dat ik het kan

waarvan vanavond de eerste uitzending is ;) :D

Afgelopen donderdag mijn nieuwe bus gekregen :D met bijbehorende tankpas ;) :cool: dus er is genoeg ruimte voor de baja :p

Morgen rijden word niks , gaan er vandaag misschien nog mensen rijden ?

@ Sleurhutje , sterkte met je kaak , ik heb zoiets ook een jaar of drie geleden gehad :|

@ Burp, veel plezier met je vloer :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back