Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
's Morgens maar weer. Bijna weer een nieuwe week. Oh ja, en een regulier weekend. Begin net te wennen aan die lange weekenden. :? ;)

De 2200 en 2400 KV motoren zijn overkill op een Swift,vliegt als een krant.

Motoren tussen de 1600 en 1800 KV vliegen het beste ;-)

Je houdt hiermee je set up lekker ligt.
Dit in combinatie met een 7x6 of een 8x6 APC prop ga je eindeloos vertikaal :-)
Nee, het is zeker geen overkill. Er zijn alleen wat constructieve beperkingen aan EPP. Als ik half gas vlieg, gaat alles prima. Maar vol gas wordt het EPP vlak gedrukt maar gaat-ie als een kogel. Je stuurt dan alleen nog met het stukje rolroer bij de servo-heveltjes want de rest wordt platgedrukt door de wind. Ook de in Gamma piepschuim gekloonde Swift ging als een speer. gewoon piepschuim is harder dan EPP en die van Jasper rolde en tolde naar hartelust ook bij vol gas. :yes:

Als compromis zou dit 1800kV'tje en een APC-E 6x4" of APC-E 5.25x6.25 geeft ook meer dan genoeg voldoening denk ik. :yes: Grote propellors heeft als nadeel dat ze makkelijker gras meepakken bij het landen en je motorsteun extra kunnen belasten of meer risico lopen te breken bij een snelle landing. Hoe meer massa uitsteekt, des te makkelijker het stuk gaat. :?

's Morgens maar weer. Bijna weer een nieuwe week. Oh ja, en een regulier weekend. Begin net te wennen aan die lange weekenden. :? ;)

Nee, het is zeker geen overkill. Er zijn alleen wat constructieve beperkingen aan EPP. Als ik half gas vlieg, gaat alles prima. Maar vol gas wordt het EPP vlak gedrukt maar gaat-ie als een kogel. Je stuurt dan alleen nog met het stukje rolroer bij de servo-heveltjes want de rest wordt platgedrukt door de wind. Ook de in Gamma piepschuim gekloonde Swift ging als een speer. gewoon piepschuim is harder dan EPP en die van Jasper rolde en tolde naar hartelust ook bij vol gas. :yes:

Als compromis zou dit 1800kV'tje en een APC-E 6x4" of APC-E 5.25x6.25 geeft ook meer dan genoeg voldoening denk ik. :yes: Grote propellors heeft als nadeel dat ze makkelijker gras meepakken bij het landen en je motorsteun extra kunnen belasten of meer risico lopen te breken bij een snelle landing. Hoe meer massa uitsteekt, des te makkelijker het stuk gaat. :?

Thnx Sleur.. Moet het perse een pusher prop zijn? Of is een gewone APC ook voldoende (mits ie goed gemonteerd zit en de motor reversed draait)?

Thnx Sleur.. Moet het perse een pusher prop zijn? Of is een gewone APC ook voldoende (mits ie goed gemonteerd zit en de motor reversed draait)?
Het enige verschil tussen een gewone en een pusher prop is dat de spoed andersom is. Verder is er totaal geen verschil. :nooo: :teacher:

Het enige verschil tussen een gewone en een pusher prop is dat de spoed andersom is. Verder is er totaal geen verschil. :nooo: :teacher:

Aha, dat wist ik niet.. Dus motor andersom laten draaien, laat vliegtuig ook achteruit gaan (of pushen) op dezelfde manier.. Goed om te weten!

@Spijker.

Iets met not4u server aan de hand ?
Weet jij er iets van ?

Kan ik een ticket ergens openen ? :-)

[edit] laat maar... mijn geheugen loopt een beetje achter ....sorry !

@Spijker.

Iets met not4u server aan de hand ?
Weet jij er iets van ?

Kan ik een ticket ergens openen ? :-)

[edit] laat maar... mijn geheugen loopt een beetje achter ....sorry !

Is inmiddels al 2x vermeld hier op het forum ;)

En idd.. het geheugen van onze bak ook.. :( Dus idd, de not4u server is uitgezet, gezien de memory failures die optraden. De bak hing steeds.

Goedenmiddag, lunch net binnen en de laatste uurtjes tot het weekend zijn in gegaan. Hopen dat het weer een beetje mee zit zodat er ook nog wat kan worden gevlogen.

Goedenmiddag, lunch net binnen en de laatste uurtjes tot het weekend zijn in gegaan. Hopen dat het weer een beetje mee zit zodat er ook nog wat kan worden gevlogen.

Zaterdag is het droog , zondag schijnt het wat minder te worden met regen en wind .
Ik zie wel of ik kom .

Ik zou zeggen.. doen!
Sleur zijn zin doordrijven en dan straks met een x aantal van die dingen in de lucht.. Ik ga voor 10 stuks tegelijk... Minstens!

Niet voor mij. Ik heb voldoende kisten. Nog meer erbij wordt een beetje te gek. Eerst maar eens wat aan barrels vliegen :)

Maar bij jou gaat dat de laatste tijd lekker snel dus kun je ook weer sneller wat anders kopen :twisted:

Ik zou zeggen.. doen!
Sleur zijn zin doordrijven en dan straks met een x aantal van die dingen in de lucht.. Ik ga voor 10 stuks tegelijk... Minstens!
Ik ga denk ik een Mini Swift erbij nemen. Eerst maar eens een piepsmelter maken en gewoon zelf snijden. Voor 2,50 per vleugel aan materiaal kun je er nog eens wat stuk vliegen. :mrgreen: :yes:

Niet voor mij. Ik heb voldoende kisten. Nog meer erbij wordt een beetje te gek. Eerst maar eens wat aan barrels vliegen :)

Maar bij jou gaat dat de laatste tijd lekker snel dus kun je ook weer sneller wat anders kopen :twisted:

Laatste tijd lekker? Ik hou meer heel dan vinni of gorby hoor.. ;) Ik verkoop alleen een hoop. Daardoor krijg ik weer ruimte en kunnen er wat schuimpies bijkomen..
Maar met de frequentie dat jij vliegt, zul je niet snel iets stuk vliegen ook. Dus behoud je je huidige collectie vliegers.. :twisted:

Laatste tijd lekker? Ik hou meer heel dan vinni of gorby hoor.. ;) Ik verkoop alleen een hoop. Daardoor krijg ik weer ruimte en kunnen er wat schuimpies bijkomen..
Maar met de frequentie dat jij vliegt, zul je niet snel iets stuk vliegen ook. Dus behoud je je huidige collectie vliegers.. :twisted:
Ohw ,wat ben jij toch vals he ;-)

Ps ;wat is dat toch met die vliegende vleugels ? Dat is toch geen vliegtuig :-)

Ps ;wat is dat toch met die vliegende vleugels ? Dat is toch geen vliegtuig :-)
Ik ben/was uitgekeken op de DepDart, dat was het toch net niet helemaal. De Swift II is een leuk ding en de originele EPP kun je van 30 meter vertikaal crashen en dan hem je een beetje epoxoplast nodig om 5 minuten later weer te vliegen. De Swift vind ik wendbaarder en is minder kwetsbaar dan zo'n Depron ding. Plus weer een lekkere HoogTij giller erop want het oor wil ook wat. :D

auw dat deed zeer:(:twisted:;)
maar heb vorig jaar tehard geroepen dat ik niets stuk vlieg
ben meteen afgestraft
de extra jamara is alweer klaar op folie na
en moet nog uitzoeken waarom de motor afslaat
mischien een pomp ertussen weet iemand waar je die kan kopen?
querly ligt ook weer op de reparatie tafel
oorzaak gevonden servo gestript hoogte roer
stinger ook ..................helaas niet meer temaken weg gegooid
hoop op een schadevrij vervolg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back