Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
@junkie: Testen klinkt goed. Ik wil hem in de Sleurphira proberen. De huidige Turnigy levert bij lange na niet het vermogen bij een flinke prop, kakt gewoon in qua kracht. Dus als ik hem eerst testen kan, is dat super. Regelaar van 80A zit al in de vlieger. ;)

@PH-ILS: De lader had wel een probleem. De voedingsplug zat los in de print. Door de contactovergang ging er bijna 1,3V verloren. Dus dat verklaart de 11V bij een beetje laadstroom. :? Is nu opgelost.

De 600 zit ook weer bijna helemaal in elkaar. Alleen blijkt de feathering shaft toch niet 100%, zo ook een pen van de see-saw. Dus maandag maar bestellen, ik ga het risico op zo'n machine niet lopen. Alle ball links nagelopen, door de klap waren er twee opengebarsten. Gyro ook opnieuw ingesteld, vooral de snelheid aangepast. De minste stickbeweging knalde de servo gelijk de hoek in. Leuk voor 3D maar niet voor Sleur. :nooo: En de helical tandwielen erin, die zijn inderdaad veel stiller.

Zo,ook weer thuis.
Was vanmiddag echt hot op het veld,lekker rood koppie :-)

Was weer gezellig en mij druk genoeg met 8 man.

Vanmiddag de nieuwe Calmato zien vliegen.
Gaaf ding,ga die van mij volgende week even in elkaar zetten ;-)

De Velocity knalde er flink overheen,echt een gaaf vliegertje :-)

Echt zonde van de Madness Junkie,je had een vreselijke pechdag :-(

Alles ff aan de lader hangen voor morgen,ik heb er weer zin in ;-)

zo ook weer thuus, even met de 600 langs een maatje van me gegaan met Patries. Hij vond het wel wat, en wilde ook eens langskomen op de club. De 600 is nu helemaal vliegklaar op de accu na dan. Die bestel ik volgende week of ik koop ze van Burp over. Burp heb dan 2x 6S. 3300mah 30C voor mij. Die kan ik in eerste instantie parallel zetten voor 6S. 6600Mah. En later in serie voor 12S. 3300Mah. Ik gaat er nog even over nadenken......

Ajjjj Junkie, slecht nieuws man, weer zoveel kisten de grond in .... :(

ach ja , zeker zonde , maar het doet me eigenlijk niet zoveel , er spelen dingen die veel erger zijn ,en de vliegvloot word wat kleiner ;)

3D kisten zijn leuk , maar ook erg kwetsbaar kwa bouw , piepschuim is er sterk bij :)

de vibrogym viel erg mee , en staat weer klaar , hij begon me te vervelen , maar nu de magnum 8,5cc erop zit ,is het echt een leuke kist :p

@junkie: Testen klinkt goed. Ik wil hem in de Sleurphira proberen. De huidige Turnigy levert bij lange na niet het vermogen bij een flinke prop, kakt gewoon in qua kracht. Dus als ik hem eerst testen kan, is dat super. Regelaar van 80A zit al in de vlieger. ;)
.

geen probleem lieverd , test hem maar en ik hoor wel als hij bevalt ;)
naar mijn inzien is hij behoorlijk krachtig

De Velocity knalde er flink overheen,echt een gaaf vliegertje :-)

als je een pagina teug bladert ,zie je jouw velocity vliegen on da movie ;)
en ja ,ik ben gisteren redelijk verbrand , vandaag word nog een tikkie warmer :eek:

veel plezier allemaal vandaag , ik gaat lekker mit das gezin erop uit ;)

tot volgend weekend ofzo ;)

ps ; welke bec moet ik hebben bij rct ? of moet het een ubec zijn ? en hoeveel mah 2s lipo moet ik hebben voor ontvanger accu ?

Laatst bewerkt:
goeie morgen op deze warme dag
junkie zonde man van je madness
maar eh effe mee op dinsdag naar de club en hij is weer vliegbaar
moet tereparenen zijn

rob heeft volgens mij alleen de ubec van flightpower
die is duur
rctechnics verkoopt ook ubec s die goedkoper zijn

dus ik moet een ubec hebben en geen bec ?
rctechnics heeft diverse ubec's .
en is een 1000 mah 2s lipo genoeg voor ontvanger accu ?

nee , ik knutsel niet op de club , is ook lastig als ik er niet kom ;)

ik repareer liever mijn vliegers thuis , alle rust en gereedschap om me heen .
als ik een ingeving krijg ,probeer ik hem te repareren , komt wel weer , eerst de diablotin vliegklaar maken ;)

Goedemorgen heren :-)

Gaat weer een extreem warme dag worden.
Accu's hangen aan de tiet.

Vrouwtje wilde vandaag naar IKEA.
Jullie weten wel wat mijn antwoord hier op was ;-)

dus ik moet een ubec hebben en geen bec ?
rctechnics heeft diverse ubec's .
en is een 1000 mah 2s lipo genoeg voor ontvanger accu ?

nee , ik knutsel niet op de club , is ook lastig als ik er niet kom ;)

ik repareer liever mijn vliegers thuis , alle rust en gereedschap om me heen .
als ik een ingeving krijg ,probeer ik hem te repareren , komt wel weer , eerst de diablotin vliegklaar maken ;)

ik durf niet tezeggen wat t verschil is mischien dat sleur t weet
je moet wel effe in de gaten houden als je digitale servos heb dat hij genoeg levert geloof min 3 amp maar 5 is beter bij digitaal
2 s lipo 1000mha kan voldoende zijn maar bijdigitale servos vlieg ik zelf met
2000mha voor de zekerheid

hahahaha
op de club is t gezellie hoor en tips kwa bouwen is toch nooit weg?
maar is alleen de romp gebroken?
of heb je meer schade?

ps ; welke bec moet ik hebben bij rct ? of moet het een ubec zijn ? en hoeveel mah 2s lipo moet ik hebben voor ontvanger accu ?
Het voordeel van een UBEC (of SBEC) t.o.v. een gewone BEC (lineaire) is dat een UBEC een geschakelde voeding is die nauwelijks warmte produceert een heel efficiënt is (rendement van >90%). Een lineaire BEC zet alles wat teveel is gewoon om in warmte, da's zonde want dat betekent gewoon korter vliegen.

Ik heb van PH-ILS en Gorby nog 3A BEC's gekregen. Met hun toestemming kan ik er wel één doorgeven. Anders heb ik nog een 5A SBEC liggen maar dan moet je er wel minimaal een 3S LiPo aan hangen. Is bedoeld voor High Voltage voor 3S tot 10S LiPo's. Deze SBEC zou ideaal zijn. Ik ga er volgende week twee bestellen dus als je interesse hebt kan ik er één extra mee laten komen.

Goedemorgen iedereen, het wordt nu alweer heet in huize Smit :cool:
Vrouwtje straks lekker naar Amsterdam, misschien kom ik wel ff naar het veld om te kijken, vliegen met koters mee gaat nou eenmaal niet :nooo: veel te link met al die propellors 8O

Ik heb van PH-ILS en Gorby nog 3A BEC's gekregen. Met hun toestemming kan ik er wel één doorgeven.

Voor Junkie altijd :yes:

@ Siggy: veel plezier bij de Ikea :rolling:

Het voordeel van een UBEC (of SBEC) t.o.v. een gewone BEC (lineaire) is dat een UBEC een geschakelde voeding is die nauwelijks warmte produceert een heel efficiënt is (rendement van >90%). Een lineaire BEC zet alles wat teveel is gewoon om in warmte, da's zonde want dat betekent gewoon korter vliegen.

Ik heb van PH-ILS en Gorby nog 3A BEC's gekregen. Met hun toestemming kan ik er wel één doorgeven. Anders heb ik nog een 5A SBEC liggen maar dan moet je er wel minimaal een 3S LiPo aan hangen. Is bedoeld voor High Voltage voor 3S tot 10S LiPo's. Deze SBEC zou ideaal zijn. Ik ga er volgende week twee bestellen dus als je interesse hebt kan ik er één extra mee laten komen.

als je laatst genoemde SBEC gaat bestellen ,zou ik er graag 3 meebestellen
deze kun je toch afstellen op 5 volt ?
en 1 ,3a van phils of corby ,zou ik ook graag willen ,zodat ik aankomend weekend nog even kan vliegen ;)

maar nogmaals de vraag ; hoeveel mah lipo's zal ik bestellen voor de ontvanger lipo?

net nog even de madness bekeken , maar ga waarschijnlijk vanavond a/d de balsa puzzel beginnen , kijken of ik hem nog kan herstellen ;)

als je laatst genoemde SBEC gaat bestellen ,zou ik er graag 3 meebestellen
deze kun je toch afstellen op 5 volt ?
en 1 ,3a van phils of corby ,zou ik ook graag willen ,zodat ik aankomend weekend nog even kan vliegen ;)

maar nogmaals de vraag ; hoeveel mah lipo's zal ik bestellen voor de ontvanger lipo?
Check, 3x voor junkie erbij in het winkelkarretje. ;) Als je 2S gebruikt, zou ik voor 1500-2000mAh gaan. Da's nog licht van gewicht en power genoeg. Kies wel voor 20C of meer en niet voor de 8C-15C ontvangerversies. Als je wel een keer een piek nodig hebt, is het makkelijk om dat ook te kunnen leveren.

Ik weet niet of je vandaag op het veld bent, anders geef ik er wel één aan Siggy mee. Off PB even waar je huis woont, doe ik het morgen in een bubbelenvelop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back