Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
862421.jpg




Goeiesmorgens deze morgen :D

Tijd om weer fris aan een nieuwe dag te beginnen.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Accu advies gevraagd

S603n01.JPG

Dynatron Starter.
The most powerful Sullivan 2.50" starter. Features a machined aluminum drive cone with pulley groove, 2.50" diameter steel body and gold end caps. 12 or 24 VDC operation, maximum 80 amps. 340 in-oz (240 N-cm) of stall torque at 12V, 680 in-oz (480 N-cm) at 24V. 4800 no load RPM at 12V, 9600 no load RPM at 24V. For all engines up to 2.4 cubic inches (40 cc). No. S603.


Kan een van de electrotechnische specialisten van het HOOGTIJ Technical Support Team,mij een advies geven welke accu/accu's=24 V ik het best zou kunnen kiezen om deze startmotor optimaal te kunnen gebruiken? ;)

Alvast mijn dank! :D
 
http://www.sullivanproducts.com/S603n01.JPG
Dynatron Starter.
The most powerful Sullivan 2.50" starter. Features a machined aluminum drive cone with pulley groove, 2.50" diameter steel body and gold end caps. 12 or 24 VDC operation, maximum 80 amps. 340 in-oz (240 N-cm) of stall torque at 12V, 680 in-oz (480 N-cm) at 24V. 4800 no load RPM at 12V, 9600 no load RPM at 24V. For all engines up to 2.4 cubic inches (40 cc). No. S603.


Kan een van de electrotechnische specialisten van het HOOGTIJ Technical Support Team,mij een advies geven welke accu/accu's=24 V ik het best zou kunnen kiezen om deze startmotor optimaal te kunnen gebruiken? ;)

Alvast mijn dank! :D

Het is een beetje halve informatie. Allemaal mooie getallen maar weinig nuttigs. Ik denk dat je het beste af bent met een kleine autoakku, zo één uit een klein japannertje van 35Ah. Dan heb je voldoende vermogen en kun je je lader er ook nog aan hangen. Om 24V te hebben zul je accu's in serie moeten zetten of de stap naar vrachwagenakku's moeten maken, die zijn behoorlijk groter en zwaarder. :?

Alvast graag gedaan! ;)
 
Het is een beetje halve informatie. Allemaal mooie getallen maar weinig nuttigs. Ik denk dat je het beste af bent met een kleine autoakku, zo één uit een klein japannertje van 35Ah. Dan heb je voldoende vermogen en kun je je lader er ook nog aan hangen. Om 24V te hebben zul je accu's in serie moeten zetten of de stap naar vrachwagenakku's moeten maken, die zijn behoorlijk groter en zwaarder. :?

Alvast graag gedaan! ;)


24volt accu is niet te tillen in je uppie ;)
 
vanavond ff fladderen ?
Ik ga van 19;00 tot 20;31 en 10 seconden.
Daarna vlug weer terug voor het voetbal .
Geen laadspul lekker ff 4 lipo's leegvliegen ;-)


Posted via nokia E 90 ;-)
 
vanavond ff fladderen ?
Ik ga van 19;00 tot 20;31 en 10 seconden.
Daarna vlug weer terug voor het voetbal .
Geen laadspul lekker ff 4 lipo's leegvliegen ;-)


Posted via nokia E 90 ;-)

ik ben er wel maar 20.30 retour is wel erg vroeg :rolleyes:
 
Ik denk dat ik vanavond een Hyper GPX4 af ga bouwen, en die van Peter weer te voorzien van motorsteunen, en daarna Bart misschien verder te helpen met zijn GPX4?

Ik zie datv verhaal anders nooit afkomen, en volgens mij zouden we toch nog een soort van competitietje gaan rijden ofzo :rolling:
 
Ik denk dat ik vanavond een Hyper GPX4 af ga bouwen, en die van Peter weer te voorzien van motorsteunen, en daarna Bart misschien verder te helpen met zijn GPX4?

Ik zie datv verhaal anders nooit afkomen, en volgens mij zouden we toch nog een soort van competitietje gaan rijden ofzo :rolling:
Bart gaf dinsdag aan dat de GPX4 niets voor hem is. Gaat veel te snel. 8O :rolling: ;) Ik zeg: Marktplaats.nl... :?


Ik ben er vanavond wederom niet bij :cool:
+1 Drukkerdedruk en ik mag aannemen dat die oetlnl van de DPD vandaag wel langs komt. Staat in de route voor vandaag. :?


Nou vooruit dan , tot 2100 u , maar als de ez weer zo veel storingen heeft ,ben ik gauw klaar.....
Misschien moet de piloot vervangen worden. :? Misschien is de regelaar wel stuk en niet de ontvanger. Springt de regelaar in beveiliging en *plop* alles uit... Heb ik dus nu ook al twee keer mogen ervaren met de Graupner regelaar. Gelukkig binnenkort de programmeerkabel om alles via de PC in te stellen, programmeren via één drukknopje zuigt (en werkt voor geen meter).


Posted via via op de internets
 
Bart gaf dinsdag aan dat de GPX4 niets voor hem is. Gaat veel te snel. 8O :rolling: ;) Ik zeg: Marktplaats.nl... :?



+1 Drukkerdedruk en ik mag aannemen dat die oetlnl van de DPD vandaag wel langs komt. Staat in de route voor vandaag. :?



Misschien moet de piloot vervangen worden. :? Misschien is de regelaar wel stuk en niet de ontvanger. Springt de regelaar in beveiliging en *plop* alles uit... Heb ik dus nu ook al twee keer mogen ervaren met de Graupner regelaar. Gelukkig binnenkort de programmeerkabel om alles via de PC in te stellen, programmeren via één drukknopje zuigt (en werkt voor geen meter).


Posted via via op de internets

Sleur, dan denk ik dat het de regelaar is,na een paar minuten kan de motor nog maar half gas, daarna weer volgas en dan plop ,alles valt uit , hoe kan dat nou , heeft er misschien 2 vlieguren opzitten ? ,dus niet vliegen maar naar quartelom te ruilen tegen iets beters en gelijk maar meer dan 40 A

Posted via Mobile Device
 
Sleur, dan denk ik dat het de regelaar is,na een paar minuten kan de motor nog maar half gas, daarna weer volgas en dan plop ,alles valt uit , hoe kan dat nou , heeft er misschien 2 vlieguren opzitten ? ,dus niet vliegen maar naar quartelom te ruilen tegen iets beters en gelijk maar meer dan 40 A
Misschien is de LiPo niet goed meer. Even aan de Spintec hangen en kijken of er een dipje in zit. Als je een 2S LiPo hebt, weet de regelaar ook niet precies of je nu 6-cellen NiXX of 2S LiPo hebt als deze dat zelf moet bepalen. Als de regelaar een verkeerde inschatting maakt, kan dat vervelende gevolgen hebben. Zowel voor het vliegen als voor de kwaliteit van je LiPo-accu. :?


Posted via mijn schoonmoeder
 
quartel nog ff gebeld ,en zij denken dat de regelaar te warm word, dankzij mijn 5,5x5,5 prop.
Ik ga straks thuis onbelast de motor laten draaien ,zonder prop,en kijken of hij dan niet meer afslaat. Tja sneheid kost geld ,want er moet eigenlijk een 70 A regelaar in van 160 E ,dan kan ik wel een snelle prop monteren.
Ps ;mijn regelaar heb ik al ingesteld op lipo ,dus dat zou die moeten weten.
Dus voorlopig maar een inimini propje monteren ;-)



Posted via een schilders bedrijf
 
ik heb laatst mijn heli ( ook met brushles ) onbelast laten draaien en mijn speedcontroller ging in vlammen op ......is dit wel goed?
 
quartel nog ff gebeld ,en zij denken dat de regelaar te warm word, dankzij mijn 5,5x5,5 prop.
Ik ga straks thuis onbelast de motor laten draaien ,zonder prop,en kijken of hij dan niet meer afslaat. Tja sneheid kost geld ,want er moet eigenlijk een 70 A regelaar in van 160 E ,dan kan ik wel een snelle prop monteren.
Ps ;mijn regelaar heb ik al ingesteld op lipo ,dus dat zou die moeten weten.
Dus voorlopig maar een inimini propje monteren ;-)
Even een snelle berekening via een handig progje:
- Hype IL28/4004
- 3S LiPo 2100mAh/20C (70gr/cell)
- Generic Prop 5,5x5,5
- Leeggewicht EZ 600 gram
Totaal motorvermogen bedraagt bij een gemiddelde vliegsnelheid van 30m/s ruim 600 Watt, dat is dus goed voor 60 Ampère!!! 8O Dat ga je inderdaad niet trekken met die regelaar. En verder wordt van die ruim 600 Watt bijna 150 Watt in warmte omgezet. :? Da's veel dus koelen is belangrijk....

Enja, een knappe regelaar kost je al snel veel geld. Gelukkig had ik mijn Genius 40A voor slechts € 40,00 incl. verzenden (normaal € 119,00 maar nu 2e hands ongebruikt). :cool: De Genius 70A voor mijn Monsun kost slechts € 159,00 advies verkoopprijs. :cry: Maar het mooie van de Genius regelaars is dat je de stroom naar de motor kunt beperken om overbelasting te voorkomen. Ik heb een kabeltje erbij gekocht zodat je via de PC alles kunt programmeren. :yes:


ik heb laatst mijn heli ( ook met brushles ) onbelast laten draaien en mijn speedcontroller ging in vlammen op ......is dit wel goed?
Lijkt mij dat het niet hoort maar wel spectaculair. 8O :lol: ;)

-edit-
Het is NOOIT verstandig een motor onbelast te laten draaien omdat je dan over het maximale toerental kunt komen met alle gevolgen van dien. :evil: Waarschijnlijk is je regelaar gesneuveld ten gevolge van "terugvoeden" naar de regelaar door de motor. De ongebruikte spoel(en) in de motor zijn als een dynamo gaan werken en hebben dus stroom teruggevoerd naar de motor. Deze stromen kunnen behoorlijk oplopen en voor de elektronica van de regelaar is dat zo ongeveer gelijk als plus en min omdraaien. 8O



Maar eh... Over de Monsun gesproken... JOEHOE
Via de zwaar gerespecteerde winkel te Heemskerk was mijn grote Monsun (159cm spanwijdte) en een enorme berg elektronica binnengekomen. :cool: Zo zie je maar weer, de vakhandel levert toch sneller dan Duitsere zaken op de internets. ;) :thumbsup:

Foto's volgen nog wel... Eerst even de bult in mijn broek wegwerken. :? :mrgreen:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top