Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Foto's volgen nog wel... Eerst even de bult in mijn broek wegwerken. :? :mrgreen:

Graag, mochten er wel liefhebbers van dat soort foto`s zijn, dan graag via pb ;)

Onbelast lekker voluit draaien is inderdaad niet verstandig, zoals sleur al zegt kunnen die stromen enorm oplopen, zeker als je weer snel teruggaat naar stilstand kunnen er behoorlijke inductiespanningen met bijbehorende stromen optreden, bij ons op het werk maken we er dankbaar gebruik van door bij afremmen (tegenstroomremmen) met onze installatie flink wat stroom weer terug het net in te pompen (in een paar uur genoeg om je hele leven onbeperkt je lipotjes te laden) (Wel motoren van 150 tot 300 KW en dan een stuk of 30 die op 480 volt draaien.)

(oh ja, feli met je nieuwe aanwinst)

Laatst bewerkt door een moderator:
sleur; thanks for info , de ez is een beetje overdone , en dat wist ik stiekem wel :???:, maar quartel zei dat ik de motor gewoon volgas kan laten draaien zonder prop , hier heb ik echter ook geen goed gevoel bij , anders vanavond maar is met een kleiner propje proberen . maar die 70 A regelaar gaat er wel komen , ik ben nl al aardig aan snelheid gewend ,en wil niet een stap terug doen :cool:. felici met je monson , ben benieuwd naar zijn ( jouw ) vlieg eigenschappen ;). vanavond maar ff vliegen , nog meer vliegers ??

*kuch*

ixqo7q.jpg

@ Junkie als het weer bij twee blijft , blijf ik denk ik thuis.
Het waait trouwens ook flink :(

@ sleur ziet er g..l uit. en dan bedoel ik natuurlijk de goodies

Open

Hoi forumleden,

Ik hadt beloofd om vanavond weer open te zijn maar helaas gaat het toch minder goed met me dan ik gehoopt hadt,

Duss....voor diegene die van plan waren om langs te komen helaas ga ik zo naar huis en me bed weer in.

Met vriendelijke groet,

Gladoor.

Hoi forumleden,

Ik hadt beloofd om vanavond weer open te zijn maar helaas gaat het toch minder goed met me dan ik gehoopt hadt,

Duss....voor diegene die van plan waren om langs te komen helaas ga ik zo naar huis en me bed weer in.

Met vriendelijke groet,

Gladoor.

Gelijk heb je Peter, eerst even de tijd nemen voor jezelf en weer de oude worden, take it easy ;)

kuch , patser met je 4cel lipo's :cool:, ziet er lekker knutselbaar uit ;). gaan er nog forum leden naar ht ,of is de winterstop begonnen :confused:. en anders weer lekker knutselen a/d cessna = bijna af ,en natuurlijk ff kijken of guus met rusland spanje verslaat :p

Tis wel lekker weer junk :rolleyes:

zullen we dan maar?

Hoi forumleden,

Goed bezig. :thumbsup: Eerst mijn vliegtuigje regelen en dan weer lekker uitrusten. Zo druk was ik toch niet. :? 8O ;) Rust lekker uit, ik heb nog wel een boekje met interessante dingen voor je waar je veel informatie t.a.v. het tot rust komen uit kunt halen (nee, geen modelbouwcatalogus want daar ga je slapeloze nachten van krijgen :D). Goed uitrusten is belangrijk... :yes:

Vanavond maar de G47 even testen. Ben ik toch nog aan de heli. :? Wel een coaxiaaltje maar dat maakt niet uit. :nooo: Gewoon leuk voor op kantoor waar al 3 Lama V4's vliegen.

En lekker genieten van alle mooie goodies die de Sint mij heeft gebracht. :p Alleen de grootte van de propellor is al indrukwekkend. Of de dikke brushless met 4mm dikke as. 8O En even kijken naar het programmeren van de Genius regelaar(s). Bouwen ga ik zeker nog niet doen, daar wil ik lekker de tijd voor nemen (op de club ;)).

Sowieso niet weg. Er is een smurf ziek van de laatste schooldag thuis gekomen vanmiddag (net bij oma opgehaald). :puppydogeyes: Was de laatste paar dagen al niet echt 100% maar nu zeker gammel. :cry:

Alleen de grootte van de propellor is al indrukwekkend. Of de dikke brushless met 4mm dikke as. 8O

:rolling:

DSCF6226(1of1).jpg

:roll:
...Zeker een grote propellor! :D :p

En even kijken naar het programmeren van de Genius regelaar(s).

Goed bezig! Want hier staat er ook nog 1 in de "softstartmodus" :neutral: :???: en dat gepiel met dat ene knopje schiet op niet op :nosmile:

Bouwen ga ik zeker nog niet doen, daar wil ik lekker de tijd voor nemen (op de club ;)).

Vanavond is er ook clubavond bij de ACH :D

Even zonder gekheid:

Gefeli Sleur met de aanschaf van je jongensdroom! ;)

In 1984 vond ik dit ook de meeste coole kist die er bestond!
Toch leuk dat je jaaaaren later een droom in vervulling laat gaan :cool:
Is en blijft een prachtige kist!:thumbsup:

Ben benieuwd naar de vlieg- en bouw resultaten!

spannende start met de Monsun :shock: ;)

Mooie navigatieverlichtingset op de Monsun!

sleur ; je gaat me te snel , i give up :hammer:,geniet maar bouw met mate ;)
Uh??? Je denkt toch niet dat ik volgende week met die Monsun vlieg hè? Dat zal nog wel een maandje of twee duren. Rustig aan met bouwen en zeker elke avond een half uurtje tot uur simmen met een hyper-actief modelletje (Mini Katana), beetje teveel gas of sturen en *kwak* in het gras. Om dan 10 minuten non-stop achtjes te vliegen en landingen/doorstarts te doen, is zeer vermoeiend. Maar wel de enige manier om rustig te leren sturen.

Ondertussen wacht ik nog steeds op de kleine Monsun, die wordt om te crashen oefenen. ;) En die G47 heli... Tsja, da's een verhaal apart waar ik me verder niet over uitlaat. :nooo: :p ;)

Heb je een tijd op een ander forum gezeten of zo? ;) Vorige week dit al gepost. :p

Maar als je het niet gevolgd hebt, hier de Graupner Monsun uit 1973 die is tot 1979 in het programma geweest, toen deed plastic zijn intrede. :cool:

Dude,
...er zijn ook mensen die toch redelijk constant aan het werk zijn en niet 24/7, 60 minutes per hour een PC in de buurt (willen) hebben! ;) :p :D
En in dit topic heb je redelijk veel te doen als je eens een paar dagen niet inlogd...dan heb je gelijk 45 pagina's te verhapstukken :shock: :lol:

...dat je dan eens wat over het hoofd ziet,is niet helemaal vreemd lijkt me :p

Wat is ie mooi hè?!
Monsun%20209.jpg

Laatst bewerkt:
Bart gaf dinsdag aan dat de GPX4 niets voor hem is. Gaat veel te snel. 8O :rolling: ;) Ik zeg: Marktplaats.nl... :?

Posted via via op de internets

Huh, nou gelukkig weet ik wel beter, Bart en ik zijn het Hobao Hyper team :yes:, vandaag afbouwen werd ff niks, morgen dan maar doen lekker op mijn gemakkie in de tuin, en misschien starten en een tankje leegpruttelen, dan heeft hij die eerste alvast gehad :)

Ben wel ff toe aan een dagje Remie-tijd, pffff wat waren dit twee doldwaze weken :shock:

Posted vanuit mijn luie stoel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back