Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Phietliams!!!!!! Vieze Danny heeft je JSF gekocht! 8O

En als je niet kunt kiezen tussen nuttig formaat en knuffelbaarheid, neem je ze allebei. :? :hammer:

9554.jpg

@Burp: Controleer of de stangen en aansluitpunten bij de heveltjes niet teveel doorbuigen bij belasting. Ik had mijn stangen (1mm staal) ook zonder steuntje halverwege en bij tegenwind was er amper meet te sturen. De elevons zijn aardig groot en krijgen veel wind voor de kiezen. :?

@Indoorvliegers: Iemand vliegen in Sleur's tijd? Ik wil wel één of twee keer een rondje doen maar niet vier keer. :nooo: De tijd wordt gesponsord dus dat is geen probleem. Bij de after party ben ik natuurlijk wel present. :D

Laatst bewerkt:
ziet er netjes uit burp :D
mooi gebouwd .

helaas heb ik niet zo'n depron bouw drang :sad:

ik wacht wel tot iemand zijn oude vlieger kwijt wilt :idea: ;)

*knutsels verder a/d volvo ,betreft motor ruimte nieuw maken *

@Sleur, ik heb het gecontroleerd maar omdat het hol carbon is, is het ook erg stevig. Maar halverwege een stukje depron kan ook geen kwaad.

Gelukkig ga ik gewoon verder :D

De motor heb ik op een stukje 6mm Depron geplakt (lang leve de epoxy) en de neus is versterkt waar straks de motor op komt.
Foto-88CMV6AS.jpg

Uiteraard niet vergeten om in het midden van de "motor mount" een gaatje te maken voor de as :D

Neus snij ik straks in vorm, ligt nu te drogen maar na al dit getik is dat allang klaar :D
Foto-U8BK84GJ.jpg

Foto-GBEBMQVR.jpg

Zoals jullie zien is ook de ontvanger reeds geplaatst en een stukje klittenband voor de accu zit er ook al op. Bijna klaar dus :thumbsup:

De motor heb ik op een stukje 6mm Depron geplakt (lang leve de epoxy) en de neus is versterkt waar straks de motor op komt.
Denk er aan dat de motor ca. 2° à 3° naar rechts moet wijzen (en vertikaal gelijk aan de schuine kant van de neus, dus naar beneden).

*Is aan het bijkomen van de schrik omdat ons mannetje net een is zijn boosheid een ruitje uit de binnendeur lelde en wat lekkage heeft 8O*

@ Sleur: was da nou.... niet vliegen vanavond????

Ik wel, zwarte ....... gebeuren is klaar dus tot straks :D
Dat zeg ik toch niet. :nooo: Ik ga wel wat vliegen, in ieder geval 2x 5 minuten. :yes: Maar of ik de hele avond wil vliegen weet ik nog niet. :nooo: Ik neem denk ik de bank mee, kan ik daar lekker op neerploffen. :lol: In de praktijk zal het wel meer dan 2x vliegen worden. ;) :D Accu's zijn vol, de Nexus staat klaar dus....

Kom je als etnische minderheid in apenpak of gewoon als jezelf. 8O :mrgreen:

*smurf is weer bij elkaar geplakt met medische 10 sec.lijm, gaat nu de huishoudelijke zaken doen*

Ik hoop op tijd in Wormer te zijn. Misschien ben ik even later... :? :(

Laatst bewerkt:
Sleur, uiteraard rekening mee gehouden. Zelfs op een handige manier vind ik zelf, zie zo de foto's.

Beetje gesneden en geschuurd.
Foto-ZPQP6OKK.jpg

Ook het motor mountje incl het gaatje.
Foto-7WET8EFA.jpg

Motor mount zelf een beetje schuin afgeschuurd ivm de +/- 3 graden hoek :D
Foto-UDAMVOG6.jpg

En lang leve de epoxy (heerlijk spul) de mount is gemount :rolling:
De hoek naar rechts is duidelijk te zien.
Foto-EUE7OBXZ.jpg

En hier vanaf de bovenkant (scherm even kantelen :mrgeen:)
Foto-7N3OEKRZ.jpg

En hier van de zijkant. Volgens mij klaar voor de maiden. De uitslagen moeten ook even nagekeken worden, lijkt best wel veel.
Foto-T7KYCJRH.jpg

(koffie en laptop op de achtergrond :twisted:)

Ik ben er in ieder geval op tijd, anders jouw niet te vliegen tijd verdelen over de wel vliegers :p ?

En hier van de zijkant. Volgens mij klaar voor de maiden. De uitslagen moeten ook even nagekeken worden, lijkt best wel veel.
Foto-T7KYCJRH.jpg

(koffie en laptop op de achtergrond :twisted:)

Die zoveel graden naar rechts heb ik geen rekening mee gehouden, wel naar onderen toe.
Betreft de uitslagen, ik hoorde Look roepen dat je op 60% exponentieel moet gaan zitten. Hierdoor is het geen nerveus beestje.

Hmmm, hier anders even een andere disc ernaast om te vergelijken. De prop montage vind ik wel erg eng, die oranje dingen met een elastiekje vast is geen succes volgens mij. Hij trilt bij half gas. Ik ben bang dat zo'n elastiekje eraf springt en de prop een eigen leven gaat leiden. Hoe zit dit bij jullie?

Ook wil hij lekker de kant van de accu op rollen (die 850 mAh Hellipro dingen die Sleur uit HK heeft besteld) zijn deze te zwaar of is dit normaal?

Hmmm, hier anders even een andere disc ernaast om te vergelijken. De prop montage vind ik wel erg eng, die oranje dingen met een elastiekje vast is geen succes volgens mij. Hij trilt bij half gas. Ik ben bang dat zo'n elastiekje eraf springt en de prop een eigen leven gaat leiden. Hoe zit dit bij jullie?

Ook wil hij lekker de kant van de accu op rollen (die 850 mAh Hellipro dingen die Sleur uit HK heeft besteld) zijn deze te zwaar of is dit normaal?
Als je prop trilt dan zit deze niet recht erop!!! :nooo: Dus dat eerst controleren. Zijaanzicht even kijken of er geen onbalans is.

En als je de Disc vasthoudt en vol gas geeft, neigt deze enorm te rollen. In de lucht merk je dat niet omdat de motor 3° scheef zit en dat compenseert. :thumbsup:

@BYM: Ik ga het denk ik redelijk redden. Even happie eten en dan ben ik ook weg... :cool: Mocht ik er niet zijn, vlieg dan maar vast zonder mij. :bye:

Die prop zit niet stevig, kan zijn dat het niet de goeie prop voor deze is. Ik kijk even of ik straks ook langs kan komen. neem ik alles even mee. Meteen even de afstelling bekijken/optimaliseren.

Dooie boel hier... :?

Vanavond vol enthousiasme de accuutjes geladen. Koffertje en zender in de auto gelegd. Pak ik mijn Nexus, zit de motor helemaal los. 8O Zegt vrouwlief: "Ja, hij was van de week van de kast gevallen". OMGWTFBBQ :evil: Dus geen vliegen vanavond want het uurtje om de Index 2.2 af te maken hebben we op de eerste hulp doorgebracht dus.

Maar ter compensatie mag ik nu de kleine Nemesis bouwen. Op voorwaarde dat de kids hem niet eerder dan 5 december zien. ;) :banana:

@Burp: Ging goed hoor die ontmaagding. ;) Morgen de andere sporthal.

@BYM: Ga je je Scalpel ook opvreten, net als je Discussie. 8O

@Philliams: Mooi gevlogen hoor, strakke (en minder strakke ;)) loopings. :thumbsup:

Dooie boel hier... :?

Vanavond vol enthousiasme de accuutjes geladen. Koffertje en zender in de auto gelegd. Pak ik mijn Nexus, zit de motor helemaal los. 8O Zegt vrouwlief: "Ja, hij was van de week van de kast gevallen". OMGWTFBBQ :evil: Dus geen vliegen vanavond want het uurtje om de Index 2.2 af te maken hebben we op de eerste hulp doorgebracht dus.

Maar ter compensatie mag ik nu de kleine Nemesis bouwen. Op voorwaarde dat de kids hem niet eerder dan 5 december zien. ;) :banana:

@Burp: Ging goed hoor die ontmaagding. ;) Morgen de andere sporthal.

@BYM: Ga je je Scalpel ook opvreten, net als je Discussie. 8O

@Philliams: Mooi gevlogen hoor, strakke (en minder strakke ;)) loopings. :thumbsup:

En nog wat stroefstafstraf gegeven? :p

Betreft de Scalpel, ff geen zin er tijd in te steken, ik las iets van 15 Januari, zie ik tegen die tijd dan wel. Vind hem erg taai smaken ook trouwens, had al wel een hapje geprobeerd.
Vind denk ik de Disc lekkerder smaken, vraag maar aan Burp en Philliams :rolling:

Maar even een nieuw vliegtuig snijden en plakken aankomende week ......
Wil wel zaterdag over een week weer de lucht in :yes:

mogge ,

oeps ,ik zie dat vanavond in de grote zaal gevlogen word .
ik geloof dat ik me ingeschreven heb .

de su kan daar wel vliegen ,schat ik in .

hoelaat en waar is dat ?

ht zal wel niets worden 8O

junk

HT wordt vandaag zeker niks. Vanavond kan ik waarschijnlijk niet vliegen, verjaardag... :(

Gisteren vliegen was wel even leuk. De prop die ik eerst probeerde was dus niet de goede, vandaar dat hij niet lekker paste. Gelukkig had ik ook nog wat andere props die wel passen dus daar de maiden mee gedaan. Moet nog wel een beetje oefenen met het richtingsroer :D

Helemaal vreemd dat hij helemaal klaar is en gereed om te vliegen... nu de Nexus nog. Mischien vanmiddag toch even plakken als ik een paar goede boeken kan vinden om als plaktafel te fungeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back