Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke dan, hier zijn ze.

Zo, een avondje snijden en de delen zijn uit het Depron vandaan. De tip van 3mm triplex en 3mm depron voor F1 heb ik overgenomen. De schotten heb ik allemaal van 6mm gemaakt. Mijn ervaring is dat een gewelfd stukje Depron makkelijker te verlijmen is op 6 dan op 3mm. Ribbetjes wel op 3mm gedaan. De gehele staart ook van 2x3mm Depron gemaakt. Dit heb ik gedaan omdat ik er scharnieren tussen wil zetten. Uiteraard met alle buigingen rekening gehouden met de richting van het Depron. Het was een flinke snij-klus maar vanaf nu wordt het steeds leuker.

Een fotootje van de vers gesneden delen.
Foto-J4ZR3MR7-G.jpg

JASPER, MIJN DEPRON RAAKT OP!!!! :rolling:

Kolere, iedereen weer op zijn tampatje?

Ik maar bouwen en de rest weer lekker slapen, flauw hoor. Dan ga ik ook maar een keertje vroeg erin ;)

good_morning_4.gif

Dat is een mooi project aan het worden Burp ;)

Leuk om te zien dat je van goed betaalbare bouwmaterialen toch een prachtige creatie kunt maken! :thumbsup:

Kolere, iedereen weer op zijn tampatje?

Ik maar bouwen en de rest weer lekker slapen, flauw hoor. Dan ga ik ook maar een keertje vroeg erin ;)

smoggel , ik ben weer uit mijn slaap plaats ;)

kolere, wat een werk burp :-? , had jij er ook nog een baan naast ? ;)

*gaat weer in de file staan *

al is die sinds de recessie, een stuk korter geworden :p

Gütemørning, na wat overleg mag de hippe FuckJet gewoon in de huiskamer logeren. Vrouwtje vindt hem dus wel hip (net als ooit de kleine Monsun). 8)

Ziet er goed uit Nacht-Burp. Maar wat een werk. Was houtbouw niet leuker, moet je de boel ook bespannen met folie. ;)

VNTM en gaat wachten op zijn pakketjes... :?

Posted via Mobile Device

solderen

even een vraagje aan de Experts :

er is CT18mxfGRjo[/media] een gast die gebruikt een S-39-achtige substantie als hij Deans stekkers soldeert :confused:

Is dat werkelijk noodzakelijk? Ik dacht dat als je soldeertin gebruikt waar: 'ELEKTRO" op staat (met een harskern) dat het dan al meer dan voldoende is?

Laatst bewerkt door een moderator:
Die S39 achtige spul moet je niet gebruiken.
De gewone harskern soldeertin is prima, Die S39 vreet gewoon je contacten weg.

S39 gebruik je om je leidingwerk in huis mee te solderen, niet voor elektronica. Probleem met S39 is dat als je het niet goed afspoelt, het braaf door blijft vreten in het koper. Uiteindelijk vallen je draden, contacten en weet ik veel wat spontaan uit elkaar. En de opgeloste koper geeft een enorme bende. :(

Maar laat zulke gasten alsjeblieft voor wat ze zijn want als je al met S39 in de weer gaat, dan is een goede las solderen nog moeilijker dan informatie inwinnen. :?

smoggel , ik ben weer uit mijn slaap plaats ;)

kolere, wat een werk burp :-? , had jij er ook nog een baan naast ? ;)

*gaat weer in de file staan *

al is die sinds de recessie, een stuk korter geworden :p

Het snijden was best wel wat werk ja. Ik hou me vast aan de gedachte dat het voor een goed doel is :)

Thanks ;)

*stopt het flesje met S39 terug bij de soldeerspullen in de schuur*
Als je echt wilt leren solderen, zeg het dan even. Neem ik mijn echte soldeerbout en zo'n Gamma-ding mee naar de ACH. Kun je merken wat het verschil is. ;) Net als seks is goed solderen gewoon een trucje... 8O ;)

*vraagt zich nog steeds af hoe hij aan twee kinderen is gekomen* :rolling:

Het snijden was best wel wat werk ja. Ik hou me vast aan de gedachte dat het voor een goed doel is :)
Oh, ik wist niet dat je hem voor mij bouwde ;-)
Huh? :? Als je dan toch snijdt en plakt... :hammer: ;)

Ik stel voor dat we Jeroen vragen hem in de automatische snijder te zetten. Dan wordt het een simpel karweitje :)

Het goede doel ben ik dit keer lekker zelf. :)

Heeee dank je wel Night-BURP!

Dus straks hebben alle hoogtijbinnenvleesschaalvliegers een leuke Spitfire?

HULDE!

Hoezeeee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back