Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, zelf plakken. Maar zo'n Nexus, die je wel kent van afgelopen keer in de sporthal (ik, Jasper, Ronald, Burp), of een Elipsia zijn ideale indoor vliegers. Beter dan de Skippy. :yes: :? ;) Ze vliegen heel gemoedelijk en kunnen enorm langzaam zodat je na 2x indoor vliegen al aardig meer controle hebt.

Ik ga voor de zilveren Elipsia. :thumbsup:

Allemaal weer lekker aan het bouwen mannen :D
Vanmiddag ook lekker aan het knutselen geslagen met dit als resultaat :cool:

BIERTJUHHHHHHHHHHHHHHH !!!!!!!!!

:rolling::rolling::rolling::rolling::rolling:

bierez6.jpg

bierez7.jpg

set up:

brushless outrunner 1650 KV
Proppie is een 6x4 APC
turnigy 30 amp. regelaar.

test gegevens:

vliegklaargewicht inclusief 20 meter duct-tape/kratje heineken en 3S lipo
zit nu op 895gram.

vermogen na 15 seconden vol gas = 112 watt.
stroomsterkte bij volgas = 8,9 ampere.

PROOST HEREN :proost:

Nee, zelf plakken. Maar zo'n Nexus, die je wel kent van afgelopen keer in de sporthal (ik, Jasper, Ronald, Burp), of een Elipsia zijn ideale indoor vliegers. Beter dan de Skippy. :yes: :? ;) Ze vliegen heel gemoedelijk en kunnen enorm langzaam zodat je na 2x indoor vliegen al aardig meer controle hebt.

Ik ga voor de zilveren Elipsia. :thumbsup:

Beter dan de Skippy :?...dat weten we toch nog niet?
Inmiddels is de Skippy wel al bijna klaar...

Nog 1 stuurstangetje inbouwen (omdat ik er heb verne#kt =te kort afgeknipt :bad-words: ) (heb ik niet meer liggen)

Standaard motortje inbouwen en een Lipootje er in.
Ik heb nog 2 2S Kokam 450 Mah 7,4 V gereed liggen...alleen nog een regelaartje scoren.

Om er nou een Genius 30 erin te gooien :?..=> een beetje te zwaar wat gewicht betreft,denk ik...

Laatst bewerkt:
Beter dan de Skippy :?...dat weten we toch nog niet?
Inmiddels is de Skippy wel al bijna klaar...

Nog 1 stuurstangetje inbouwen (omdat er in heb verne#kt =te kort afgeknipt :badwords:) (heb ik niet meer liggen)

Standaard motortje inbouwen en een Lipootje er in.
Ik heb nog 2 2S Kokam 450 Mah 7,4 V gereed liggen...alleen nog een regelaartje scoren.

Om er nou een Genius 30 erin te gooien :?..=> een beetje te zwaar wat gewicht betreft,denk ik...
Dat een Nexus gemoedelijker dan de Skippy vliegt, durf ik toch wel zeker te zeggen. Ik heb al een hoop piepschuim gevlogen en modellen als de Nexus, Clik!, Elipsia etc. vliegen heel rustig en stabiel. De Index 2.2 (nu in bezit van BYM) en zo'nYAK zijn al wat wiebeliger. De Skippy is een rondjes vlieger maar rugvluchten en meskant zit er niet echt in. Dat zijn wel de dingen waar je sturen door leert. :yes: *gaat weer oefenen op de sim met meskanten*

Voor een brevetloze piloot is een Skippy een mooie opstart in de piepschuimvliegerswereld...:cool:
Ja, maar er zit een heel verschil in vliegsnelheid tussen 140 gram voor een complete vlieger of 300 gram. Dan moet je met 300 gram toch aanmerkelijk sneller vliegen. :yes: :? Minder bedenktijd, kortere reactietijd etc. Lijkt me niet wijs voor een beginnende piloot. Mijn eerste indoorvluchten waren met de Graupner Pico Raven. 0,0 ervaring, 180 gram en een zware tegenvaller als gevolg van te weinig ervaring met snel reageren. De Nexus was een hele verademing. 8)

Ja, maar er zit een heel verschil in vliegsnelheid tussen 140 gram voor een complete vlieger of 300 gram. Dan moet je met 300 gram toch aanmerkelijk sneller vliegen. :yes: :? Minder bedenktijd, kortere reactietijd etc. Lijkt me niet wijs voor een beginnende piloot. Mijn eerste indoorvluchten waren met de Graupner Pico Raven. 0,0 ervaring, 180 gram en een zware tegenvaller als gevolg van te weinig ervaring met snel reageren. De Nexus was een hele verademing. 8)

Misschien is het wel slim om de Skippy als Parkflyer met windstil weer te gaan gebruiken. ;) (1 keertje binnen en dan wellicht gelijk in de kliko :neutral:)

Mijn bestelling bij rctechnics is ook onderweg en moet morgen binnen komen. 2 tubes POR en een zooitje balancerkabels om zelf van 2 2S LiPo's een kabel voor 1 4S LiPo te maken. Zelfde voor 3S LiPo's. Deze kan ik dan in een keer laden met een 6S programma. scheelt me een heleboel tijd met laden.

Leuke motorsteun Marcel :rolling:

Spullen voor morgen zijn gereed (vorige week al) Zou mooi zijn als Sleur ook de accu's binnen heeft, laad ik dan in de Walvis wel op.

Gaan we daar met meer tegelijk vliegen of om de beurt? En met hoeveel zijn we daar?

Misschien is het wel slim om de Skippy als Parkflyer met windstil weer te gaan gebruiken. ;) (1 keertje binnen en dan wellicht gelijk in de kliko :neutral:)

Ben zeer benieuwd hoe hij vliegt Bart,het is een leuk kistje om te zien ;)
Vooral die roze kleur is helemaal hip op dit moment :D

*gaat zo twee bakken zooi bij Snoeksel dumpen* :banana:

*even bakkie/pintje doen en dan snel weer naar huis plakken met POR* 8O

En uiteraard op verzoek van kleine dominique hand aan hand een paar rondjes door de tuin he Sleur :D ;)

Pak je fototoestel even Snoeksel,dit wil ik natuurlijk niet missen :cool:

Spullen voor morgen zijn gereed (vorige week al) Zou mooi zijn als Sleur ook de accu's binnen heeft, laad ik dan in de Walvis wel op.

Gaan we daar met meer tegelijk vliegen of om de beurt? En met hoeveel zijn we daar?
Ik hoop het ook. Vooral voor de Silent Mite is dat wel fris. ;) Opladen inderdaad daar wel, neem ik gewoon mijn Duo Plus 50 mee, kan ik ook twee tegelijk mee laden. :p

Met hoeveel we zijn weet ik niet, gelijk vliegen lijkt me geen probleem, het is toch meer voor de raggers geloof ik. 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back