Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
filmpje avec ronald

btw ; die dikke vette flight power ,past niet in de blizzard :eek: , tikkie te breed .
maar prima voor de power ez en de funliner ;)

de graupner 2500 mah passen wel net in de blizzard

ps; bart ; verkocht :p

Laatst bewerkt:
*bouwt uit verveling even de Holiday 480 die hij van philliams heeft gekregen* 8O

Leuk vliegertje, leuke spanwijdte van 95cm, simpel om te bouwen (alleen rol- en hoogteroer) met prefab piepschuim (alleen servootjes en versteviging insnijden in de vleugels), alle onderdeeltjes heb ik nog wel ergens liggen (buitenloper 2200Kv, 18A regelaar, 3x HXT500 servo). Alleen nog twee AR500 ontvangertjes organiseren.

@Siggy: Op de club (bij de ACH een pintje gepakt) werd nog gevraagd waarom jij niet vliegt. Want BYM spaart dan wel toestellen, maar vliegt in ieder geval nog. Jij spaart alleen maar... :rolling:

Mensen van de ACH zijn bijna nooit op HT,ikzelf met grote regelmaat. Omdat ik er bijna om de hoek werk is het vaak uit het werk even lekker om een paar rondjes te vliegen :D

Het kan bij de meeste ACH' ers inderdaad overkomen dat ik nooit vlieg.
Waarschijnlijk omdat ik niet aan de indoor meedoe maar er wel vaak bij ben.
Op het ACH veld vlieg ik ( nog ) niet omdat ik (nog ) geen officieel lid ben en het hierom dus ongepast vindt om daar te gaan vliegen ;)

Indoor vliegen vind ik erg leuk om te zien maar heb er zelf echt geen geduld voor om iedere week van die vliegertjes te gaan zitten plakken :( ;)

Het aantal toestellen valt in mijn geval wel mee dacht ik ?

* 1 x easystar

* 1 x voyager

* 1 x lazy bee

* 1x twinstar ( nog niet gebouwd)

* 1x funjet ( nog niet gebouwd)

that's it ;)

Volgens mij staat jouw hangar voller dan die van mij :oops: ;)

@Snoeksel: Voor de Baja geldt hetzelfde (zo niet nog meer) dat onderhoud belangrijk is en dat raggen emt 12 kilo ijzer veel onderhoud vergt. Dus reserveer per week maar wat extra uurtjes om te sleutelen. Ik reed het op zondag stuk en kon maandag- en dinsdagavond vervolgens tot zo'n 01:00 uur in de garage doorbrengen om alles weer op order te krijgen. Moet je er wel rustig mee rijden natuurlijk. :nooo: ;)
Ik raap morgenavond even alle zooi bij elkaar en dan spreken we even af. Ik heb echt een enorme hoeveelheid onderdelen, waaronder ook trekstarters, bougies, ontstekingsspoelen etc. Dus genoeg om nog weken te knutselen en te sleutelen. :yes: :?
Heb de trekstarter open gehad zat niet een korreltje zand in.En dat geknutsel en gesleutel vind ik best leuk.Heb alleen het idee dat die veer een beetje moe is,het was in het begin een stukje van een cm of 7/8 wat ie niet meer tot zich nam en even later de rest van het koordje.Gerepareerd bij 3 trekkies liep ie alleen weer dat koord wat ie niet opvrat,rolde niet meer op.Van de rest staat ie er net zo bij als bij avlevering,dus als je dat onder slecht onderhoudt bestempeld it was'nt me.;)Heb er net 80mtr mee gereden :rolling::mrgreen:.Gewoon Bad Luck

Laatst bewerkt:
@ Snoekie , binnen no time kun je de baja met je ogen gesloten dé/monteren :mrgreen: ;) :lol:
Dat zal gerust wel,ben ik niet bang voor.Alleen ik baalde even als een stekker,zit nu weer met die trekstarter in mijn jatten en krijg dat kolere ding niet goed.De laatste 10/12cm,zal gerust wel iets verkeerd doen.Dit is de reden dat er op de Sav een rotostart is gekomen:banana:.Maar het komt allemaal wel weer goed

Het aantal toestellen valt in mijn geval wel mee dacht ik ?

* 1 x easystar

* 1 x voyager

* 1 x lazy bee

* 1x twinstar ( nog niet gebouwd)

* 1x funjet ( nog niet gebouwd)

that's it ;)

Ik voel een tijdelijke "mijnes is langer" rage opkomen :

F15 Avonds GDF (Hangt in een externe hangar)

F86 Le Sabre GDF (Hangt in eigen hangar)

Multiplex Twister EDF (Hangt in eigen hangar)

Multiplex Twister EDF (nog niet in bezit moet nog ff langs Barneveld)

Multiplex nightfly EZ* (nog niet gebouwd)

Hummel (Staat in hangar te Drossel, motor en brandstofleidingen moet nog afgemaakt)

Graupner Monsun (Hangt in een externe hangar)

Depron Discus
Depron Discus (Voor reserve, klaar voor inlepelen elektronika)

Depron Index (van Sleur overgenomen)

Vind het wel meevallen eigenlijk :rolleyes:

P.s. Sleur :
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Doe je hier nog wat mee, of moet ik er eentje voor mezelf gaan bestellen ?

Laatst bewerkt door een moderator:
betreft de hoeveelheid vliegers , mijn lijst is iets te lang geworden om allemaal te benoemen :eek:

wel kan ik de buit van vandaag opschrijven

new -de disc
new- de voyager ( funlinerachtige)

funliner is iets te gaar ,vandaar ;)

next movie .....

Laatst bewerkt:
Ik juich nog niet te hard,maar de trekstarter lijkt weer als nieuw.
@ Kobus thnx voor je belletje :yes::thumbsup: neem er maar een extra van mij :proost:

Sick f#ckers!

Amerikanen bedenken soms de meeste domme spelletjes ...:rolleyes: :snipersmile:

Laatst bewerkt door een moderator:
hehe sjoerdje is weer lekker thuis!
nu eens even heerlijk aan de knutsel. moest nog wat dingen fixen aan de xray, sav, startkist heerlijk!

Zo, de Nexus is weer heel en een beetje sterker op wat punten. Gewicht is niet veel toegenomen geloof ik. Ook het landingsgestel wat korter gemaakt, hij staat nu niet meer te wiebelen op die ooievaarspoten :rolling:

Kan ik morgen of dinsdag toch aan de Spitfire beginnen :)

Indoor vliegen vind ik erg leuk om te zien maar heb er zelf echt geen geduld voor om iedere week van die vliegertjes te gaan zitten plakken :( ;)

.......

Volgens mij staat jouw hangar voller dan die van mij :oops: ;)
Burp is erg goed in plakken van Depron. Gewoon aan hem vragen of hij een Nexus plakt voor je. :p ;) De eerste paar keer plak je wat meer maar ze zijn prima te repareren. Mijn eerste Nexus heeft het toch 3 maanden volgehouden en is moedwillig in Heemskerk naar de eeuwige jachtvelden geholpen. :? :D De huidige Nexus heeft ook al een aantal keer een knappe nose-in gemaakt op het linoleum, beetje POR en een strookje Depron *hop* vliegen maar. 8)

En ja, mijn hangar is redelijk te vol. Maar ik heb een Baja de deur uitgewerkt dus er is plek voor die ene kist die ik nog wilde hebben. Dan heb ik alles wat ik wilde hebben (en een beetje meer :?). :lol:

Heb de trekstarter open gehad zat niet een korreltje zand in.En dat geknutsel en gesleutel vind ik best leuk.Heb alleen het idee dat die veer een beetje moe is,het was in het begin een stukje van een cm of 7/8 wat ie niet meer tot zich nam en even later de rest van het koordje.Gerepareerd bij 3 trekkies liep ie alleen weer dat koord wat ie niet opvrat,rolde niet meer op.Van de rest staat ie er net zo bij als bij avlevering,dus als je dat onder slecht onderhoudt bestempeld it was'nt me.;)Heb er net 80mtr mee gereden :rolling::mrgreen:.Gewoon Bad Luck
Het "probleem" zit in het gebruikte koord. Oorspronkelijk is het gebruikte koord van katoon wat op een speciale manier gevlochten is zodat het niet of minimaal uitrekt. Omdat ik nooit een toko in de buurt heb kunnen vinden die mij aan 5 tot 10 meter van dat spul kon helpen, heb ik nylon scheerlijn van de tent gebruikt. 8O Nadeel is dat dit enigszins uitrekt na verloop van tijd. Kwestie van de veer twee slagen extra spannen en dan is alles weer in orde.

Ik voel een tijdelijke "mijnes is langer" rage opkomen :
Okay, mijn piemel dan:
- Easy Star (bezig met 3e romp)
- MPX Fox met aandrijving (nooit echt wat geworden)
- MPX Fox (2x voor de kids)
- Graupner Mini Discus (2x voor de kids)
- Graupner Monsun 159cm Elektro (RTF, wacht op mooi weer)
- Graupner Monsun 98cm Elektro (afgeschreven maar nog wel in de hangar)
- Easy Star EDF 700W (under constrcution)
- Depron Disc (vanavond vloog-ie nog)
- Graupner Monsun 45cm (om gekloond te worden in Depron, nog in doos)
- Graupner Jodel Robin DR400/180 170cm (wacht op ombouw naar elektro)
- Een onmogelijk 310cm span grote retrovlieger (kwam met de Jodel Robin mee)
- Graupner Nemesis 45cm (wacht op een verfje en de maiden)
- Graupner Nemesis 64cm (nieuw in doos)
- Depron Nexus (vanavond vloog-ie nog)
- Graupner Eurofighter (schadegevalletje tijdens transport, moet nog steeds een nieuwe neus op)
- Depron Silent Mite v2 (vliegend met verlichting)
- Graupner Depron Extra 300 (halg gebouwd, moet nog een motorschotje in)
- MPX FuckJet (dat roze ding, wacht op motor en servootjes)
- Depron Disc (bijna klaar, wacht op verfje)
- MPX FuckJet (die gele banaan, wacht op servootje en een regelaar)
- Holiday 480 (sinds vanmiddag)

Is niet meer:
- Depron Nexus (afgeschreven in december 2008 in Heemskerk)
- Depron Sumo F3Axis (afgelopen week verschroot)
- Depron Index 2.2 (nu in bezit van BYM)
- Depron Silent Mite (nu in bezit van Junkie)

Gepland:
- Super Dimona (spanwijdte ergens tussen 2,4 en 4,0 meter)

@BYM: Die gast wilde het niet opsturen destijds, dus ik heb hem nooit ontvangen. Achteraf ook niet echt nodig. :nooo:

@Burp: Ik ben benieuwd naar de bouwwerkzaamheden van de Spit. :yes: Overigens zijn de accuutjes bestolen. Deze keer eens via EMS gedaan, kijken of-ie het pakketje dat al onderweg is in kan halen. 8O

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back