Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn piemel dan.... nah, genoeg om te vliegen met verschillend spul.

Wat wel leuk is, wat komt er op korte termijn aan.

Voor mij de al eerder besproken SpitFire. Deze probeer ik echt heel netjes te bouwen, moet alleen nog een gek zien te vinden die wat kan doen met leuke kleurtjes, stiften zie ik niet zitten voor dat ding, en roze voor een Spit is al helemaal niet om aan te zien, liefhebbers om hem in mooie oorlogskleuren te spuiten??

Voor mij de al eerder besproken SpitFire. Deze probeer ik echt heel netjes te bouwen, moet alleen nog een gek zien te vinden die wat kan doen met leuke kleurtjes, stiften zie ik niet zitten voor dat ding, en roze voor een Spit is al helemaal niet om aan te zien, liefhebbers om hem in mooie oorlogskleuren te spuiten??
Ik ben heel benieuwd naar de bouw van die Spit. Hij schijnt heel goed te vliegen, beter dan de gemiddelde Spit. Nog een beetje spelen met retracts in de vleugels lijkt me dan ook wel wat.
En ik wil hem wel spuiten voor je hoor. :yes: Geen probleem, zelfs in matte kleuren. Gladoor heeft een want voor potjes in de meest uiteenlopende oorlogskleurtjes staan. :lol:

Yep, da's een kanshebber. Ondertussen al gevonden voor 179 eypo inclusief verzenden. Is van BMI Models en 2,4 meter. Ondertussen wordt ook gezocht naar de mooie 3,6 meter versie van Graupner. Die vind ik echt heel mooi. Maar ook Ronald kwam al met suggesties, o.a. 3,2 meter spanwijdte

Ik ben heel benieuwd naar de bouw van die Spit. Hij schijnt heel goed te vliegen, beter dan de gemiddelde Spit. Nog een beetje spelen met retracts in de vleugels lijkt me dan ook wel wat.
En ik wil hem wel spuiten voor je hoor. :yes: Geen probleem, zelfs in matte kleuren. Gladoor heeft een want voor potjes in de meest uiteenlopende oorlogskleurtjes staan. :lol:

Zou heel gaaf zijn :worship:. Die retracts heb ik ook op het oog, twee setjes en dan hou je een spare over :thumbsup:

Even een avondje koffie, bier en wat spuitwerk en de Spit wordt erg mooi denk ik :)

goedemorgen5.gif

Goeiesmorgens ;)

Vandaag (alweer) een vrije dag door de weersomstandigheden :?

Ik heb een vraag aan de techneuten onder ons:

Is het bij een tweemotorig (brushed) vliegtuig nodig om 2 regelaars in te bouwen? Of is dat alleen noodzakelijk als je 2x brushless inbouwd?

@ Sleur: zijn er voor Phoenix nog andere toestellen/vliegtuigmodellen te verkrijgen,anders dan op de Phoenixwebsite?

@ Junkie:
Ben jij nog ergens in de buurt aan het werk? Dan kan ik je de Voyager overhandigen.;)

Zijn er nog plannen om binnenkort een bestelling te plaatsen in Japan?

Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag aan de techneuten onder ons:

Is het bij een tweemotorig (brushed) vliegtuig nodig om 2 regelaars in te bouwen? Of is dat alleen noodzakelijk als je 2x brushless inbouwd?

@ Sleur: zijn er voor Phoenix nog andere toestellen/vliegtuigmodellen te verkrijgen,anders dan op de Phoenixwebsite?

Zijn er nog plannen om binnenkort een bestelling te plaatsen in Japan?
Bij een dubbele borstelmotor kun je volstaan met één regelaar, maar dan wel eentje die voldoende vermogen kan leveren voor beide motoren (dus 2x zoveel Ampères). Bij borstelloze motoren moet je per motor een regelaar nemen in veraband met elektromagnetische terugkoppeling aan de regelaar voor het toerental en remmen op de motor.

De 100+ modellen zoals vermeld op de website zijn beschikbaar in de nieuwe Phoenix (update naar verse 2.00). Er zijn nauwlijk doe-het-zelf modellen te vinden zoals voor AFPD. Maar Niels (die alles behalve rechtdoor vliegt 8O :lol:) heeft afgelopen weekend met Phoenix gevlogen en die was toch wel enthousiast over de fysieke vaardigheden van de software. Conclusie: Goeie sim om te oefenen. ;)

Wat had je uit Japan nodig dan? Misschien dat ze het in Hong Kong ook hebben. Helaas net gisteren bestolen dus dat wordt weer 2 weken wachten. :? :D

Duidelijk ;)

Ik zou graag een paar brushless motoren willen bestellen en ESC's voor de Twinstar II.

-edit-

Ik vind Phoenix ook prima functioneren,maar had het leuk gevonden om bijvoorbeeld een variatie op de EZ* in te voegen : brushless met aileron's
Ook een Twinstar als simulatiemodel was leuk geweest.

Laatst bewerkt:
Duidelijk ;)

Ik zou graag een paar brushless motoren willen bestellen en ESC's voor de Twinstar II.

-edit-

Ik vind Phoenix ook prima functioneren,maar had het leuk gevonden om bijvoorbeeld een variatie op de EZ* in te voegen : brushless met aileron's
Ook een Twinstar als simulatiemodel was leuk geweest.

Bart , ik zit deze week in centrum a'dam .

Wellicht morgen op de ach ?

Posted via Mobile Device

Duidelijk ;)

Je kan het best even lekker met de standaard motoren vliegen, bij mij zitten deze er ook nog in, doen het nog prima met 3S LiPo. BL kan altijd nog. Standaard met 3S LiPo meer vermogen dan je nog onervaren handjes kunnen verwerken ;)

Ik heb vorige bestelling een brushless set besteld voor mijn Twin, deze moet ik nog inbouwen, twee 25A regelaars (Turnigy) en twee flinke buitenlopers te bevestigen aan de binnenkant. Moet ik wel wat voor knutselen maar dat is mij wel toevertrouwd :)

*heeft alle A3 vellen (8!) voor de Spitfire voor zijn neus staan, gereed om uit te printen* :banana:

Leuke filmpjes weer allemaal :yes:
Ondertussen zit ik zo ziek als een hondje achter de computer.... lekker zo'n griepvirus :( Iedereen in huize Smit heeft de griep, wel zo gezellig :)

Leuke filmpjes weer allemaal :yes:
Ondertussen zit ik zo ziek als een hondje achter de computer.... lekker zo'n griepvirus :( Iedereen in huize Smit heeft de griep, wel zo gezellig :)
Hey, fijn om in je incubatietijd op de ACH rond te gaan lopen. 8O Ik was net bijgekomen van anderhalve week maagkramp en koorts. :evil: Verbeterschap dan maar. Dokter nodig???

t_18689.jpg

hey gasten .

mooi k.u.t. dat ik indoor vliegen heb gemist !

Ik heb even een vraag voor degene die wel eens plastic of nylon onderdelen geverfd heeft met textielverf.

Welke textiel verf gebruik je hiervoor ?

Ik heb het met dylon geprobeerd van het kruitvat maar dat wilde niet .

hey gasten .

mooi k.u.t. dat ik indoor vliegen heb gemist !

Ik heb even een vraag voor degene die wel eens plastic of nylon onderdelen geverfd heeft met textielverf.

Welke textiel verf gebruik je hiervoor ?

Ik heb het met dylon geprobeerd van het kruitvat maar dat wilde niet .
Ja, moet je maar op de club komen. Dan ben je van alles op de hoogte en had je geweten wanneer er werd gevlogen. :p Dat soort informatie gaan we niet hier in het openbaar wereldkundig maken. ;)

Heb je wel de goede Dylon gebruikt? Er is namelijk voor katoen en polyester. De katoen-variant doet het niet op plastics. Ik heb met de nylon-variant wel eens een witte achtervleugel van een Baja groen gemaakt. Ik moest die vleugel zo'n 20 minuten laten sudderen (niet koken maar 70°C) om een mooie egale groene gloed in het plastic te krijgen. Helaas was het toen nog niet diep genoeg getrokken en bij diepe krassen zag je toch weer het wit terug komen. Het plastic van de vleugel was PVC en geen Nylon, Nylon is vettiger en neemt nauwlijks vocht op (max. 2% tegen 6% voor PVC). Dus dat wordt een hele dag sudderen in de kleurstof. Ook niet alle kleuren doen het goed, blauw en rood doen het veel beter dan groen of geel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back