Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
hoe kan ik het beste snijden? en valt het spul te schuren?:D

*bedenkt zich net dat hij nog 2 weken op het brommertje moet wachten*

tja ,goedkoop is langwachtenkoop :rolleyes:;), daar heb ik het geduld niet voor :nooo:

snoek ; als die baja voor mijn neus ligt ,gaat hij gewoon mooi lopen , maar op afstand is het altijd moeilijk inschatten .
plus heb ik hem niet opgebouwd ,anders was hij meteen goed :cool:;)

Word je bougie wel vochtig ?
Die van mij wel :mrgreen: die van de baja ook als het goed is check het zo wel even,hij word nat Kobus

snoek ; als die baja voor mijn neus ligt ,gaat hij gewoon mooi lopen , maar op afstand is het altijd moeilijk inschatten .
plus heb ik hem niet opgebouwd ,anders was hij meteen goed :cool:;)
Ja de meesten hebben er hier verstand van,hebben er zondag 3 naar gekeken en twee gesleuteld.Maar hij wou niet stationair blijven lopen.Ze hebben mij advies gegeven en ik heb dat opgevolgd/nagelopen.Het zal wel iets wezen maar ja.................

Laatst bewerkt:
Die van mij wel :mrgreen: die van de baja ook als het goed is check het zo wel even

Ja de meesten hebben er hier verstand van,hebben er zondag 3 naar gekeken en twee gesleuteld.Maar hij wou niet stationair blijven lopen.Ze hebben mij advies gegeven en ik heb dat opgevolgd/nagelopen.Het zal wel iets wezen maar ja.................

het zal zeker iets wezen ,daar ben ik van overtuigt ;)

ik heb meerdere carbs , dus ik zou dan even een andere carb plaatsen en weer ff proberen , en zo steeds de zoektocht uitbreiden ....

Heb je ook verse brandstof geprobeerd? Het leek erop dat deze erg vet was. Het ergste is het als het een combinatie van factoren is, dan blijf je zoeken.

Gebruik een korte bougie,en zoals siggy aangeeft het is een gereviseerde 26 cc(had ik die 29 cc maar laten zitten)heb dat blokje wat boven je vliegwiel zit en naar je bougie loopt van de 29 cc afgehaalt en op de 26 cc gezet en vonkt nu als een gek.Het rode bougie dopje op de 26 gaf gisteren wat problemen.Nieuw luchtfilter erop gezet,nieuw naaldje in de carb(die van de 26cc was een beetje krom)nieuwe pakkingen ertussen.Je hebt het goed ligt geen zand in de tuin,maar gisteren was het een trekkie en lopen(met een beetje gas erop)en nu krijg ik hem niet eens aan de praat,ook niet als ik de kill switch omzeil(misschien geeft ie storing)maar dat is ook niet het geval
Als je al naaldjes moet gaan vervangen in een carb dan zou ik die hele carb gewoon de container in gooien. Gegarandeerd dat de zitting van de naald ook beschadigd is en dus niet soepel loopt. Ik heb me er nooit toe bewogen om dat soort priegelwerk te gaan doen van die paar dollars (nou ja, 45 dat is). De kans dat er meer schade is en onverklaarbare problemen zijn... :?

Maar uh... Heeft een Walbro 603/813 überhaupt wel naalden? Dat is toch gewoon een sproeiersysteem? Bij mijn weten zit er helemaal geen naald in, alleen een heveltje die voor de overstort zorgt en de boel dicht houdt als er geen vacuum is. :yes: Hoe meer je de klep open zet, des te groter et vacuum wordt en des te meer brandstof je aanzuigt. Met de LSN regel je de opening van de overstort en met de HSN de opening van de sproeier in de brug (het uiteindelijke gaatje naar de venturi = dat grote gat waar de klep zit).

Ja de meesten hebben er hier verstand van,hebben er zondag 3 naar gekeken en twee gesleuteld.
*voelt een liedje opkomen over "ik stond erbij en ik keek ernaar"* :mrgreen:

Toch klinkt het alsof er valse lucht ergens tussendoor komt. Zit er geen speling op de gas-as? Als daar teveel ruimte in zit dan zuigt het ook valse lucht. Of vuil in je brandstofpomp onder het pompje. Schroef dat witte dekseltje er eens af en kijk of er geen zand tussen zit. Controleer of dat kleine gaatje in dat witte stukje wel open is (als het dicht zit, werkt je brandstofpomp (=membraampomp) niet goed meer). Zit de isolator goed om? Er zit een gaatje in wat overeen moet komen met het gaatje in de carburateur. Is de pakking tussen de twee carterhelften goed dicht? Zijn de oliekeerringen op de krukas goed gemonteerd?

Mogelijkheden te over. Had je vroeger toch maar meer met brommers moeten knoeien. ;) :lol: :oops:

Mogelijkheden te over. Had je vroeger toch maar meer met brommers moeten knoeien. ;) :lol: :oops:

@ Tja sleur, snoeksel knoeide liever met meiden denk ik,,,,,,,Tis veel leuker dan brommers sleur dat weet jij ook wel :yes: , gr.Dr.Dre.;) (wel ff gauw maken snoek tis mooi weer van de week :zon::zon: )

@ Tja sleur, snoeksel knoeide liever met meiden denk ik,,,,,,,Tis veel leuker dan brommers sleur dat weet jij ook wel :yes: , gr.Dr.Dre.;) (wel ff gauw maken snoek tis mooi weer van de week :zon::zon: )
Nee en ja. Jij weet ook wel dat je met een supersnelle brommer de beste meiden mee kreeg. :yes: ;) Het maakte toch wel verschil of je op de Benelli Gaarbak van je opa of op een vette Honda MBX80R aan kwam. 8) :lol:

Aanschouw mijn nieuwste Shelf Queen: De BMI Super Dimona 2400. Spanwijdte 240cm, lengte 109cm, vleugeloppervlak 40,3dm², aanbevolen vliegklaargewicht 1950 gram.

Da boxxxxx, niet zo groot want de doos van de Monsun was groter. 8O
dimona-pre_build01.jpg

Even de vleugeltjes erin gestoken (de tegels zijn 20x40/40x40/60x40cm). 8)
dimona-pre_build02.jpg

Zijaanzicht, de romp is nog korter dan van de Monsun. :?
dimona-pre_build03.jpg

Dikke vette cockpit waar zonder de plastic stoeltjes veeeeeeel ruimte is. :yes:
dimona-pre_build04.jpg

Twee luxe fauteuils voorzien van pluche (lees vilt). :rolling:
dimona-pre_build05.jpg

Dit wordt een heerlijk relaxte ouwelullenvlieger. Geen 3D werk, gewoon rustig cruisen en lekker bij de duinen zweven. :thumbsup:

En allemaal weer super snel geregeld door die top modelbouwzaak in Heemskerk. :worship:

Leuke bak Sleur, mag ik ook een keer een rondje? :mrgreen:

Ik ga toch meer voor de snellere rakkers, ik denk dat zo'n bak snel gaat vervelen als je twee uur in de lucht blijft zonder bij te tanken :rolling:

lekkere lompe bak , maar toch grappig ding ;)

hoe meer diverse modellen des te leuker :p

felici ,en geniet ervan ..wel ff wachten met de maiden zodat we er allemaal bij zijn :mrgreen:

vraagje ; heeft iemand nog een leuke rc autootje liggen waar je niets mee doet ,en weinig of niets kost voor een jochie van 6 jaar oud ? ( zo'n intertoys ding)

de tamtech lijkt me niet praktisch ivm niet gangbare accu's en je hebt gelijk een goede lader nodig

ik houd me aanbevolen ;)

@Sjoerd

EasyStar Fan Page: Finshmaster's Mod

Goed idee inderdaad, daar had ik het ook vandaan, had alleen eigen foto's bijgeplaatst :P

En ipv een mesje kun je ook een soldeerbout gebruiken waar je niet meer mee soldeert.
!!!PROBEER DIT EERST UIT OP EEN TESTSTUKJE!!

De verlengstekkertjes kun je ook solderen, dat scheelt weer ruimte ipv die stekkertjes!

@Sleurhutje

Ziet! er! goed! uit! man! gaaf! hoor!

Leuke bak Sleur, mag ik ook een keer een rondje? :mrgreen:

Ik ga toch meer voor de snellere rakkers, ik denk dat zo'n bak snel gaat vervelen als je twee uur in de lucht blijft zonder bij te tanken :rolling:
Tuurlijk mag je ook een rondje. :yes: ;) En voor het snelle werk oefen ik me rot met de Holiday 480 en straks natuurlijk de FuckJet en 64cm Nemesis. Voor het wat vlottere kunstjeswerk de Monsun, die kan zich makkelijk meten aan overpowered Climato. 8) En de Dimona lekker met een camera erin want dat FPV vind ik wel fris om te hebben...

lekkere lompe bak , maar toch grappig ding ;)

hoe meer diverse modellen des te leuker :p

felici ,en geniet ervan ..wel ff wachten met de maiden zodat we er allemaal bij zijn :mrgreen:

vraagje ; heeft iemand nog een leuke rc autootje liggen waar je niets mee doet ,en weinig of niets kost voor een jochie van 6 jaar oud ? ( zo'n intertoys ding)

de tamtech lijkt me niet praktisch ivm niet gangbare accu's en je hebt gelijk een goede lader nodig

ik houd me aanbevolen ;)
Precies, ik heb nu een aardige verzameling met van alles en nog wat. Van vleeswarenschaaltjes vliegers en 45cm racertje tot lekker formaat zwever.

Ik heb nog wel een XRay T1M, de 1:12 versie van jouw T1FK5. Voor 80 eypo inclusief TEU302 regelaar, 27-turns borstelmotor en Spektrum Z590 stuurservo mag-ie weg. Alleen een stickpack en ontvanger erin en scheuren maar. Gaat wel lekker hard dus... :lol:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back