Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Staat wel een aardige woei (hier op kantoor kracht 4 à 5 met uitschieters naar 6). ;) Voor ons elektro-mietjes natuurlijk geen enkel probleem.
windje.gif
echt geen probleem ,zelfs niet met een veel te nette camera erop ;)

stond flinke wind ja , maar daar laten we ons niet door afschrikken , zelfs toen ik siggy een duwtje gaf ,ging hij vliegen , ik wou hem tenslotte filmen :p

volgens mij zijn er leuke beelden tussen ,ben benieuwd en ga ze zo bekijken ,daarna zet ik ze hier neer .

was wel erg moeilijk met die windrukken siggy te blijven volgen ,en dan ook nog op gevoel richten , maar hij komt steeds wel ff langs met soms mooie aanzichten .

burp ; tja jammer dat je niet eerder kon , ik had het netjes op het forum gezet :)
volgende keer weer met zijn alle ;)

en hop het maiden filmpje voor de camera .

deze opname met 320 formaat gefilmd , thuis ziet het er strak uit ,maar op youtube word de kwaliteit wel minder .

volgende keer zet ik hem op 640 dan word het scherper .

de ez heeft geen enkel probleem met een iets zwaardere camera , volgens mij vliegt hij nog prima met een dik konijn erop vastgebonden :mrgreen:

ook plaats ik de camera iets meer naar links , zodat de neus minder in zicht is.

bij minder wind de volgende keer mooiere achtervolgingen maken , ook leuk is als er 3 of meer vliegers in de lucht hangen .

* kan niet wachten om de camera in de funjet te hangen :p *

filmpie met af en toe siggy in beeld

ook mooi de schaduw van de ez bij het landen

[URL="
- camera vlucht[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
de ez heeft geen enkel probleem met een iets zwaardere camera , volgens mij vliegt hij nog prima met een dik konijn erop vastgebonden :mrgreen:
Klinkt als een leuke uitdaging. Het is toch al pasen geweest dus de meeste konijnen zitten werkloos thuis. Iemand een vrijwillig konijn in de aanbieding? :mrgreen: Het wordt dan 's werelds eerste konijn met HoogTij-brevet. 8)

* kan niet wachten om de camera in de funjet te hangen :p *
Met zo'n joekel van een camera (ook al is-ie klein)? Ik denk dat je dan beter af bent met zo'n FlyCam². Die zijn plat dus kun je onder of op de vleugel plakken. :yes:

@Satstok: Bedankt voor het multiplex. Het is gelukt. :thumbsup:

Nu is de piepschuim Multiplex aan de voorkant rijkelijk voorzien van houten multiplex. Knappe jongen als dit er nog uit breekt. Behalve dat de neus nu een volledige plaat is van 5mm dik 8O, zitten er ook twee liggers in van 4cm lang en die zijn aan het eind weer met een dwars stukje in elkaar gezet. Dit alles klemt zich enorm vast, zit met dikke CA+ aan de zijkanten en POR aan de voorkant (vanwege wat oneffenheden als gevolg van het losrukken van eerdere motorschotjes).

minimag-new_motor_mount_v2_1.jpg

En gelijk een enorm gat in de onderkant gemaakt voor de koeling. Niet dat het echt nodig is want de accu wordt amper warm. Zelfs bij vol gas trekt de motor met 8x6" prop net aan 14A. Dat is dus voor de 2500mAh LiPo en krappe 6C. :sleepy:

minimag-new_motor_mount_v2_2.jpg

Dus de MiniMag is na een nachtje drogen weer helemaal Crash & Bash klaar. :banana:

*gaat zitten wachten op een doos uit Hongkong* :(

@Junkie,

Ik wordt helemaal duizelig van je filmpje.

GrTz Jasper

tja , veel rare wind stromen en dan ook nog een andere ez volgen , veel corrigeren dus :)

volgende keer komen de rustige filmpjes bij wat rustiger weer , ook jouw ga ik dan filmen ,mits je rustig in de lucht hangt ;)

sleur ; een cavia is ook goed hoor :p

zo alles eens lekker uitgezocht.
voor de zwevertjes. aan 1 zit nog een hele hoop met werk:D
dus van de week maar weer eens een bestelling doen bij hk.

wel weer een vraagje. is een moter met de onderstaande spec. goed voor een startkistje? (auto)

groetjes!

Gem. stroomverbruik:1.6 AAfgiftevermogen:13 WMax. draaimoment:26 N mmEfficiëntie:68 %Onbelast toerental:5700 omw/minNullast-stroom:0.25 ANominale spanning:12 V/DCType:SP 3657-50Voedingsspanning:6 - 24 V/DCBelast toerental:4800 omw/minMassa:224 g

*heeft daarom gisteren weer bij rct besteld ,zodat ik morgen de funjet kan opbouwen ;) *

ps ; ook goedemorgen :D
Maar ik heb 2,5 kilogram aan meuk voor nog geen 175 eypo. Daar zitten 4 motortjes van allerlei kaliber, 2 dikke 4S 3000mAh LiPo's, 19 servo's van allerlei pluimage, een berg propellors in diverse maten en soorten etc. etc. Prima om dat hier te halen alleen ben je wel tenminste 2x zo veel kwijt voor identieke kwaliteit. Als de Super Dimona vliegt en hij gaat lekker dan komt daar alsnog een dure setup in (Graupner Compact 480, digitale servo's, dikke 4S 3400mAh zoals nu in de Monsun etc.). Zie het als een soort van proefrit. ;)

Ik heb toch weinig tijd om te bouwen, of zelfs langs de modelbouwwinkels te gaan, dus een week extra wachten maakt mij niet uit. Ligt het in ieder geval op mijn bureau. 8)

Ook een goede morgen allemaal :cool:

Junkie heeft zojuist de FUNJET bij mij opgehaald,dus deze zal dit weekend zijn maiden wel gaan krijgen :D

BUKKUHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH,daar komt ieeeeeee :rolling::rolling:

Ahhhh, jammer Marcel. Ik had jou met dat ding wel willen zien vliegen (lukt je best hoor)

Junkie, je blijft ook een echte junk he ;)

Is de Twin alweer luchtwaardig en heeft hij soms al gevlogen?

Ahhhh, jammer Marcel. Ik had jou met dat ding wel willen zien vliegen (lukt je best hoor)

Ik een junk ? Nee toch ? ;-)
Nee de twin heeft nog geen servo.s in het model , die gaat waarschijnlijk naar dealmitri

Posted via Mobile Device

Momenteel zit ik Amersfoort. Daarna richting Almere. Heb de heli mee. Dat is echt compact om mee te nemen en te vliegen. Op de kleinste oppervlakte kan je spelen.

Vanavond geen tijd om te vliegen. Ook komend weekend geen gefladder op ACH. Ga morgen richting Limburg voor een lang weekend. Vliegers gaan mee natuurlijk.

Laterrrrr....

GrTz Jasper

Ik vlieg volgende keer wel even met jouw 4004 powered Funjet,mag jij even een rondje met mijn MINIMAG ok ;)

Tsja, je weet hoe het is. Als het te saai wordt ga je er leuke dingen mee doen. Meestal zijn die leuke dingen niet goed voor de gezondheid van je model :)

Een rondje met een vliegtuig van een ander gaat natuurlijk niet meteen inverted op een halve meter boven de grond (moet je minimaal een rondje gewoon hebben gevlogen ;))

Zou je dat wel doen Siggy? We weten allemaal hoe het met zijn TwinStar is afgelopen. :? Dus om nou gelijk je MiniMag uit handen te geven... ;) :lol:

Ja sleur maar je denkt toch zeker niet dat ik hem laat vliegen zonder leerling/leraar
kabeltje he ?

Ik heb die dx7 natuurlijk niet voor niets aangeschaft ;-)

Je maakt die jongen alleen maar onzeker met al die grapjes van je.

Geeft niks hoor Burp,ik help je wel met vliegen :-) alle begin is moeilijk ;-)

Posted via Mobile Device

Tsja, je weet hoe het is. Als het te saai wordt ga je er leuke dingen mee doen. Meestal zijn die leuke dingen niet goed voor de gezondheid van je model :)
Nee en ja, als je af en toe op je vrouwtje bent uitgekeken gooi je haar toch ook niet van de flat af. 8O :lol: Gelukkig is buiten spelen en honger krijgen voldoende om weer lekker thuis te eten. :rolling:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back