Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Klagen over gebrek aan tijd, volgens mij is dit gewoon mismanagement.
Begin jij nu ook al? 8O :? :rolling:

Zoals gezegd, da picca's....

De vliegclub op de heide:
241ry0y.jpg

Apaches in de verte (één onder boom net boven de bebossing in de verte):
4v5ric.jpg

En twee in de verte in de lucht:
1zfkhnp.jpg

Echt bruut om ze alleen te horen, vervolgens net boven de bomen uit zien te komen en vervolgens weer wgduiken. Na een minuut ineens met een flinke vaart weg. Naar zeggen scannen ze op dat moment met infrarood de heide af en elke wandelaar zou als potentieel doel gezien kunnen worden. 8O :?

Ziezo, weer terug uit Hoorn.. Damn, dat lag toch niet helemaal op de route.... ;)

Ennieweej, heb er aan over gehouden:

1 Chipmunk, waarvan de vleugel in takt is, maar de romp het voorste deel mist (is een epoxy romp, dus wordt flink herstellen).

1 Flip 3D, die nog redelijk in takt is. Zal ze zo even op de foto zetten en later vanavond hier tonen.

Al met al, voor een flesje rode wijn en een aantal kilomters teveel, toch een prima aanwinst weer.

Excuses voor het bewogen beeld / slechte kwaliteit, zijn gemaakt met mijn telefoon:

De Flip3D:
079.jpg

En een Chipmunk:
081.jpg

Nou, belofte maakt schuld dus ik heb vandaag de Velox gemaakt, meteen mijn eerste keer een foliebout vastgehouden en gebruikt, resultaat mogen jullie bekijken.

Hier eerst even alle delen losgemaakt en de foilie verwijderd op de zere plekken.
Foto-X6UB6ZV7-G.jpg

Na flink lopen te pielen en nog expres en stukje hout gebroken te hebben omdat ik anders het landingsgestel niet kon plaatsen zit het er weer in maar nog niet verlijmd.
Foto-QD7DQRGI-G.jpg

Hier ook het middelste latje weer gelijmd
Foto-RVOCO36S-G.jpg

En toen het spannendste gedeelte, folieen, nog nooit gedaan en geen idee hoe het moest maar met een beetje logisch nadenken kom je een heel eind.
Foto-3LG3O8IP-G.jpg

Het voorste gedeelte en het kleine stukje onder het gestel zit er nieuw op, poging 100% geslaagd zeg ik, beter dan wat erop zit :)
Foto-YKMDQ4Q3-G.jpg

En zo staat hij er weer bij. Meteen even wat kleine andere oneffenheden gladgestreken met de bout. Ik heb trouwens nog nooit zo'n klote bout gehad (uiteraard want het is mijn eerste), die gaat morgen meteen weer terug. Bij het folieen blijft hij makkelijk plakken en glijdt niet soepel over de folie heen.
Foto-XVASLZ8N-G.jpg

Operatie Velox is weer gereed. Klaar om te vliegen. Meteen maar even mijn accu's uit het vet gehaald en waar nodig aan de lader gelegd. Moet wel even de gebruiksaanwijzing van de lader weer opzoeken :rolling:

En de Pipercup heb ik de losse stukjes folie ook meteen maar gerepareerd. Daar moet de ontvanger alleen nog in en afregelen. Moet deze week kunnen lukken. Ook brandstof ingeslagen dus je ziet, ik ben weer op de goede weg. :thumbsup:

Hey Ragger, mooie avatar :thumbsup:

Wat betreft het maaien... ik zou zeggen bel de voorzitter even of diegene die erovergaat (André) dan kun je snel afspraken maken. Helaas heb ik nu vakantie op de campif, anders was ik wel even komen maaien :yes: Wel jammer dat het nu zo gaat want de volgende die moet maaien heeft er een flinke kluif aan :confused:

Verder is het hier prima vertoeven, vandaag een flinke wandeling gemaakt door het bos :mrgreen: Zag twee paaltjes over het hoofd dus mijn coordinaten klopte niet helemaal (totaal niet) Maar dankzij Sleur kwam alles weer goed..... eigenlijk heeft hijmijn leven gered :mrgreen::cool:

Ook mooi de apache's aanschouwd, was bezig op de tankbaan om een cache te doen maar ik mocht helaas niet verder van de MP. Ook had ik geen zin om verder te wachten dus ging maar weer terug naar de camping.

Morgen even naar de apenheul, compensatie omdat ik niet naar de club kan, zie ik toch nog jullie koppen ;) :rolling:

Vliegen doen we hier niet veel want de ruimte is wel erg beperkt, voor je het weet hang je in een boom of tegen elkaar :confused: :( dus vliegen wordt weer op de club :yes:

Misschien v/d week ff naar de Modelbouwclub met de disc Sleur? Ik rij wel :mrgreen:

Straks nog even wat off-road foto's plaatsen van Sleur :wink:

hey spike

ga je nog wat doen met flip 3d
anders heb ik er wel intresse in

mvg ragger.

Hey Ragger,

Ik was wel van plan wat te gaan doen met die flip3d ja. Bedoeling is dat ik hem ga herstellen en ermee ga vliegen als leuk toestelletje voor erbij.

hallo schatjes :)

ik ben op zoek naar een spcm ontvanger minimaal 6 kanaals voor mijn maat tito.

heeft iemand iets voor hem ?

het is voor samenwerking met een mx-12.

liefs van pietje

Hmm iemand toevallig op zoek naar een mooie MTB? ;)

034.jpg

Weet t, hoort hier eigenlijk helemaal niet thuis, maar dat wil Burp vast wel even door de vingers zien toch? ;) PM me even mocht je echt serieus interesse hebben phil, of sleur ;)

Hehe, boscrossen met een kolen gestookte toerfiets en een tas vol pintjes en kadaver. Op de kettingkast een miniatuur van de vele zandwallen die je hier in de bossen hebt en in de kettingkast een mierenkolonie. 8O :lol: ;)

Het nachtvliegen lukt bij mij voor de tent wel alleen niet in het volledige donker omdat je veel tegenlicht van de terreinverlichting hebt. :? Dinsdagavond is bij mij de vliegclub open, pintjes in de koelkast, chips op tafel. :yes: Ik denk niet dat je na zonsondergang op de heide mag, net als in de duinen. :(

@Burp: Ziet er strak uit. Zie je wel dat alles draait om prioriteiten. ;) Goed gedaan jochie. :mrgreen: Overigens hier een goede handleiding voor het foliën, beetje mosterd na de maaltijd. :?

@Spijker: Nee, ik ben geen fietser maar de SUV mag hier niet door de bossen en lopen is ook wat overdreven. Dus met de gewone fiets. In de stad alles weer lekker met de auto. :p

Phil, wat is nou weer een junior? ;)

hehe sleur, ik doe tegenwoordig ook alles met de auto, niet heel voordelig, maar toch. Wel zo makkelijk :D Maar deze fiets doe ik niets meer mee, dus, dacht schiet even in open doel :D

@ Sleur: dan kom ik morgen even naar de club :wink: voordeel is dat ik niet terug hoef te rijden... ik kan het vliegend af :yes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back